Jännää nähdä, että ottavatko kaupat nyt kassoilta roiskesuojat pois vai ei
Järkevää olisi jättää ne, jos haluaa suojella kassatätejä kaikenmaailman pöpöiltä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että iso osa koronan tuomista asioista pysyy koronan jälkeenkin. Ainakin se, että tuntemattomat ihmiset eivät tule iholle. Ja että väistellään toisia ja tehdään tilaa kävelyteillä jne. Ja että pestään käsiä useammin. Jne.
Samaa toivon. Käsidesit on hyvä olla kaupoissa. Ei juuri mitään haittaa, iso hyöty. Vähenee muutkin flunssat.
Terv. olen saanut sairaalabakteeri MRSA:n jostain, ehkä kaupasta. En ole ollut sairaalassa. Muutkin taudit leviää noissa paikoissa.
MRSA on kosketustartunta. Naamaan pitäisi koskea vain puhtain käsin. Siinäpä tekemistä.
Jäävät pysyvästi, ovat hyvä juttu 👍
Ne olisi pitänyt olla siinä alunperinkin. Ihmeellistä kun ei ole ollut. Olen täysin tottunut niihin kuten pakkauspään plekseihinkin. Siinähän suojellaan myyjää sylkeviltä juopoilta ja jos joku yrittää teräaseen kanssa käydä päälle niin sillonkin on hyvä suoja.
Vierailija kirjoitti:
Ne olisi pitänyt olla siinä alunperinkin. Ihmeellistä kun ei ole ollut. Olen täysin tottunut niihin kuten pakkauspään plekseihinkin. Siinähän suojellaan myyjää sylkeviltä juopoilta ja jos joku yrittää teräaseen kanssa käydä päälle niin sillonkin on hyvä suoja.
En ole nähnyt yhdessäkään kaupassa pakkauspään pleksiä. Missä ihmeessä niitä muka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt yhdessäkään kaupassa pakkauspään pleksiä. Missä ihmeessä niitä muka on?
Helsingissä jokaisessa kaupassa missä käyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että iso osa koronan tuomista asioista pysyy koronan jälkeenkin. Ainakin se, että tuntemattomat ihmiset eivät tule iholle. Ja että väistellään toisia ja tehdään tilaa kävelyteillä jne. Ja että pestään käsiä useammin. Jne.
Samaa toivon. Käsidesit on hyvä olla kaupoissa. Ei juuri mitään haittaa, iso hyöty. Vähenee muutkin flunssat.
Terv. olen saanut sairaalabakteeri MRSA:n jostain, ehkä kaupasta. En ole ollut sairaalassa. Muutkin taudit leviää noissa paikoissa.MRSA on kosketustartunta. Naamaan pitäisi koskea vain puhtain käsin. Siinäpä tekemistä.
En puhunutkaan pelkistä plekseistä tai pelkästä MRSA:sta, vaan yleisesti paremmista hygieniakäytännöistä ja esimerkkinä myös muut tarttuvat taudit kuin korona, jotka vähentyvät kun hygienia ja etäisyys. Lisäksi toimenpiteet on jo valmiina jos taas joku muu epidemia iskee. Tämä on oikein hyvä kehityssuunta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan kaipaa humalaisia örveltäjiä jotka yrittää väkisin tehdä tuttavuutta esim. pysäkeillä, julkisissa ym. tai kaupankassalla niskaan hönkijät kun suoritan maksua. Myös kaupustelijat kauppakeskusten käytävillä voisi pysyä poissa tieltä. Muuten kyllä tykkään rupatella tuntemattomienkin kanssa jos on asiaa.
Käsien pesu pitäisi kaikilla tulla selkärangasta. Ei voi koskaan liiaksi muistuttaa lapsia että ehdottomasti vessakäynnin jälkeen ja ulkoa tultua pestään kädet saippualla. Käsienpesu on vakio, ei mikään poikkeustilasta johtuva toiminto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. olen saanut sairaalabakteeri MRSA:n jostain, ehkä kaupasta. En ole ollut sairaalassa. Muutkin taudit leviää noissa paikoissa.MRSA on kosketustartunta. Naamaan pitäisi koskea vain puhtain käsin. Siinäpä tekemistä.
En puhunutkaan pelkistä plekseistä tai pelkästä MRSA:sta, vaan yleisesti paremmista hygieniakäytännöistä ja esimerkkinä myös muut tarttuvat taudit kuin korona, jotka vähentyvät kun hygienia ja etäisyys. Lisäksi toimenpiteet on jo valmiina jos taas joku muu epidemia iskee. Tämä on oikein hyvä kehityssuunta.
On. Toivon (myös laajan reviirin ihmisenä) kaikkien näiden jäävän käytännöiksi. Mä soisin kassoille myös terävän kepin, joilla tökitään niitä, jotka eivät noudata turvaväliä jonottaessaan. Desinfioidaan tökkimisten välissä, tietysti.
Eivät ne näytä suojaavan, kun maksupääte on sijoitettu siten että maksaja seisoo pleksin reunan väärällä puolella rintamasuunta kohti myyjää. Tarvetta jonkinlaiselle suojalle kyllä on, koronaa tai ei.
Mä toivon, että eivät ota, suojeleehan siinä asiakastakin pärskivältä kassatytöltä, joka ei uskalla olla töistä pois. Samoin käsidesit asiakkaiden käyttöön, toivottavasti jäädäkseen. Myös kärryjä saisi pestä tulevaisuudessakin kunnolla, onkin ollut kiva kun on löytänyt puhtaita koreja ja kärryjä, mitä ennen ei ollut.
Antavat näennäisen suojan vaikutelman, joten tulisivat poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pleksi joka jakaa päädyn. Tuli samalla kun kassoillekin pleksit. Voi pakata rauhassa olematta kontaktissa toiseen. Ihan eteläsuomessa tämä. Eikö se muka ole itsestäänselvyys kaikkialla?
Vierailija kirjoitti:
Osa asiakkaista ei välitä mistään, vaan yskivät ja aivastelevat kassaa päin. Hyvä että on vihdoinkin noi suojat. Kaupan työntekijät pysyvät nyt muutenkin terveempinä.
Olin kassalla töissä pitkään yli 10 vuotta sitten. Sormien lipominen oli vuolasta ja sitten ojennettiin se avattu pussi/seteli minulle syljetyillä sormilla. Myös kävi sellaisia ihmisiä jotka eivät olleet pesseet käsiään moneen vuoteen. Pidin töissä hanskoja ja kerran eräs asiakas ihmetteli että miksi minulla on hanskat. En viitsinyt vastata mitään.
Kerran olin virastossa jossa sain 20 sivuisen paperinivaskan. Työntekijä nuolaisi sormeaan joka ikisen sivun kohdalla. Olen aina inhonnut tuota tapaa.
Kassoilla ja heviosastoilla voisi olla kyltti että sormien nuoleminen kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi ehdottomasti poistaa.
Miksi?
Oletko pleksejä poistavassa firmassa töissä?
Pleksien haitat ovat suuremmat kuin näennäiset hyödyt.
T. Hallitus, THL ja STM
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ota. Pienemmissä kaupoissa ne myös suojaavat ryöstöltä.
Juu. Ennen pleksejä puukkosankari heilui kassan toisella puolella. Nyt ne sankarit rynnii suoraan kassan taakse. Näin voisin siia veikata tapahtuvaksi.
Kaikki ovat nyt yhdessä kollektiivisesti päättäneet että Korona on ohi. Joukkopsykoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pleksi joka jakaa päädyn. Tuli samalla kun kassoillekin pleksit. Voi pakata rauhassa olematta kontaktissa toiseen. Ihan eteläsuomessa tämä. Eikö se muka ole itsestäänselvyys kaikkialla?
No ei ole itsestäänselvyys. Ei ole yhdessäkään kaupassa moista Tampereella. Ilmeisesti Helsingin luksus asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole itsestäänselvyys. Ei ole yhdessäkään kaupassa moista Tampereella. Ilmeisesti Helsingin luksus asia.
Täällä helsinkiläinen, joka ei kyllä pakkauspäädyn jakajia ole nähnyt missään ja ihan perus k- ja s-kaupoissa käyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt yhtään pskkauspään pleksiä. Niitä paperisia mainoksia siinä pakkaajien välissä kyllä.
Pitäähän ne nyt olla ainakin vuoden loppuun paikoillaan, kun odotellaan sitä toista aaltoa ja kenties kolmatta.