Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavillako ei ole itsekuria?

Valittu fokus
15.06.2020 |

Se on typerä väite, johon törmää tähän tästä. Se muun muassa antaa ymmärtää, että lihava nyt pitäisi lihavuutta tärkeänä itseään määrittävänä tekijänä. Esimerkiksi itseäni ole vain koskaan kiinnostanut panostaa siihen, etten lihoisi. Lihoamattomuus ei ole kiinnostanut sen enempää kuin lihominenkaan. Motivaatiot nyt ovat ihan muualla kuin painoasioissa. Kehitän itseäni huomattavasti älyllisemmissä lajeissa.

Ihmiset, jotka hössöttävät lihomisen välttämiseksi ovat aina tuntuneet pinnallisilta ja epäkiinnostavilta ihmisiltä. Luonnostaan laihat ovat asia erikseen, he saattavat jopa elää kuin läskit, mutta eivät liho. He ovat yhtä lailla kiinnostavia ihmisiä siinä, missä muutkin, jotka eivät pakonomaisesti ajattele ulkonäköään.

Olen oppinut liittämään lihoamattomuuden ihanteen siis ennen kaikkea ulkonäön palvontaan, en valitettavasti niinkään terveyteen. Johtuisiko siitä, että suvussa on lihavia lääkäreitä, jotka eivät ole hössöttäneet painoasioista. Tai siitä, että olen aina nostanut älykkyyden ulkonäköä tärkeämmäksi ominaisuudeksi niin muissa kuin itsessänikin, niin naisissa kuin miehissä. Ja jostakin syystä koen, että ulkonäköön panostaminen (esim. dieetein) on jonkinlainen loukkaus älyä ja henkistä puoltani kohtaan. Muita, jotka olisivat kokeneet samoin?

Lisäksi hämmästelen kommenttiketjujen keräämiä epäasiallisia kommentteja. Kun olen tekemisissä ihmisten kanssa, kohtaan lähinnä fiksuja ja ystävällisiä ihmisiä, jotka eivät suhtaudu painooni ongelmana. Jotenkin tuntuu, että jonkinlaiset läskifobikot pesivät yliedustettuina keskustelupalstoilla ja puolustautuvat kärkkäästi hyökkäämällä, kun painoaiheista tulee puhe.

Meikä tykkää normaaleista, älykkäistä ihmisistä, jotka eivät katso asiakseen puuttua toisen ihmisen yksityisiin asioihin. Sekä laihoista että lihavista sellaisista ja tiedän, että kaltaisiani ihmisiä on paljon.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla ei mielestäni osoita yhtään itsekuria eikä ekologisuutta saati etiikkaa. Suosinkin ainoastaan orgaanista lampaanvillaa. 

Vierailija
22/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamäärällä ja lihavuudella on hyvin vahva negatiivinen korrelaatio. Eli lihavilla on keskimäärin matalampi ÄO.

Tässä linkki tutkimukseen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4558558/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mun mielestä on itsekurin puutetta jos herkut on tärkeämpiä kuin se oma terveys. Itselläkin on lievää ylipainoa, josta koitan päästä eroon ja kyllä tunnistan että syön itsekurin puutteen vuoksi ja mulla on paha tapa syödä myös silloin kuin on tylsää. 

Vierailija
24/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamäärällä ja lihavuudella on hyvin vahva negatiivinen korrelaatio. Eli lihavilla on keskimäärin matalampi ÄO.

Eli siis suomeksi sanottuna lihavat ovat tyhmempiä.

Vierailija
25/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on lihavilla? Liittyykö se jotenkin lampaisiin?

Vierailija
26/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse itsekurista vaan motivaatiosta.

Vierailija
27/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä itsekurista, mutta tuossahan on tutkimus, jossa tosiaan sanotaan korkean painoindeksin liittyvän matalaan älykkyysosamäärään.

Vierailija
28/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten olet lihava? Eikö olisi helpompaa syödä sopiva määrä, sen sijaan että kärsii ylipainon haitoista? 

Olen normaalipainoinen, mutta en ilman painon tarkkailua ja valintoja. Tykkään itsestäni enemmän "omassa painossa", minusta on esim. epämiellyttävää, jos vatsa hytkyy lenkkeillessä. Astmaatikkona vaivaton liikunta ei ole aina itsestäänselvyys, en halua heikentää terveyttäni entisestään. Painon tarkkailu on minulle pieni hinta terveemmästä ja vaivattomammasta elämästä.

Vierailija
29/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin maailmassa on vain yhdenlaista älykkyyttä. Voi olla yhdellä mittarilla huippu ja toisella jotain muuta.

Vierailija
30/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tutkimus on Lähi-idästä. Tässä linkki toiseen tutkimukseen. Yli 3000 lasta tutkittu. Sama tulos.

https://www.msn.com/en-ph/health/medical/study-suggests-that-being-over…

Vierailija
31/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kovasti tietää, keitä ovat nämä ihmiset, joiden mielestä älykkyys liittyy hoikkuuteen. Nämä ihmiset, joiden argumentaatio on huomattavan kapeaa ja yksinkertaistavaa.

Et taida uskoa tieteellistä tutkimusta? Lihavat ovat tosiaan saavat keskimäärin huonompia pisteitä älykkyystesteissä.

Vierailija
32/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sopiiko mielestäsi älykkyyden ja ylipainon korrelaation analysointiin induktiivinen vai deduktiivinen päättely? Kun minä niin muutkin-muotoinen päättelyketju sopii paremmin elämänkoululaisen ajatteluun, kuin huippuälykkään mensalaisen analyyttiseen ajatteluun, vai kuinka..? ;)

Vierailija
33/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikään sinua ei lihavuutesi kiinnosta pätkääkään. Jonkun ajatuksen olet kuitenkin elopainollesikin suonut. Ja asiallinenkin selvästi olet. Mitäpä muuta olisi ihmisten luonnehtiminen pinnallisiksi, epäkiinnostaviksi, tyhmiksi jne. Et kai fiksuna ihmisenä odota, että muut tekeytyvät tyhmiksi ja "miellyttäviksi" ja myötäilevät passiivis-aggressiivista itsepetosteluasi?

Vierailija
34/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on typeryyden merkki siinä missä tupakointikin.

Kaikki tietävät mistä siinä on kyse ja mitkä ovat seuraukset.

Ei ole. Tuollainen asenne on vain ylemmyyden tuntoa jostain sellaisesta mitä ei edes itse tee.

Et tee lihomista tai tupakointia ja otat siitä kunnian vieläpä.

Taidat ottaa myös kunnian siitä ettet vie roskia roskakatokseen kuten jokaisen tunnollisen ihmisen tulisi tehdä, ennen roska-auton viikottaista saapumista.

Vierailija
35/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kovasti tietää, keitä ovat nämä ihmiset, joiden mielestä älykkyys liittyy hoikkuuteen. Nämä ihmiset, joiden argumentaatio on huomattavan kapeaa ja yksinkertaistavaa.

Et taida uskoa tieteellistä tutkimusta? Lihavat ovat tosiaan saavat keskimäärin huonompia pisteitä älykkyystesteissä.

Eräässä Kansasilaisessa tutkimuksessa todettiin että älykkyys on voimakkaassa yhteydessä synnynnäiseen pahuuteen.

Eihän kukaan siivooja tai varastomies aloittanut maailmansotia tai kyennyt kehittämään atomipommia.

Vierailija
36/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat ovat leppoisia ja ystävällisiä ihmisiä. Heillä on myös yleistä jakaa omastaan.

Älykkäät taas eivät tee sitä. Älykkyys on yhteydessä kitsauteen ja ahneuteen.

Nykyinen maailmantalous on älykkäiden hallussa ja meno on ihan hirvittävä, jos Martti Lutherilta asiaa kysyisi.

Ei kovinkaan kristillistä ja armeliasta.

Vierailija
37/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän muutaman piripään. Hoikkia ovat, jopa laihoja, mutta en millään pysty sanomaan heitä älykkäiksi.

Vierailija
38/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on typeryyden merkki siinä missä tupakointikin.

Kaikki tietävät mistä siinä on kyse ja mitkä ovat seuraukset.

Ei ole. Tuollainen asenne on vain ylemmyyden tuntoa jostain sellaisesta mitä ei edes itse tee.

Et tee lihomista tai tupakointia ja otat siitä kunnian vieläpä.

Taidat ottaa myös kunnian siitä ettet vie roskia roskakatokseen kuten jokaisen tunnollisen ihmisen tulisi tehdä, ennen roska-auton viikottaista saapumista.

Itse tunnen ylemmyyttä amiksia kohtaan siitä etten käynyt amista.

EN ole lainkaan kouluttautunut minnekään, sillä älykäs ottaa tuet ilman koulutusta helpoimmin.

Vierailija
39/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta: Kukaan EI HALUA olla lihava.

Joten looginen johtopäätös on se, että lihavuus on itsekurin puutetta.

Olet nyt ymmärtänyt logiikan käsitteen hieman väärin.

Terveisin normaalipainoinen

Vierailija
40/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla on shetlanninlampaiden sisäänkasvanutta karvaa. Tosi harvinaista ja kestävää. Yleensä lihavillat kerätään lihakarjalta nyljennän yhteydessä. Olen virkannut paritkin talvilapaset näistä, ei tule kylmä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän