Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavillako ei ole itsekuria?

Valittu fokus
15.06.2020 |

Se on typerä väite, johon törmää tähän tästä. Se muun muassa antaa ymmärtää, että lihava nyt pitäisi lihavuutta tärkeänä itseään määrittävänä tekijänä. Esimerkiksi itseäni ole vain koskaan kiinnostanut panostaa siihen, etten lihoisi. Lihoamattomuus ei ole kiinnostanut sen enempää kuin lihominenkaan. Motivaatiot nyt ovat ihan muualla kuin painoasioissa. Kehitän itseäni huomattavasti älyllisemmissä lajeissa.

Ihmiset, jotka hössöttävät lihomisen välttämiseksi ovat aina tuntuneet pinnallisilta ja epäkiinnostavilta ihmisiltä. Luonnostaan laihat ovat asia erikseen, he saattavat jopa elää kuin läskit, mutta eivät liho. He ovat yhtä lailla kiinnostavia ihmisiä siinä, missä muutkin, jotka eivät pakonomaisesti ajattele ulkonäköään.

Olen oppinut liittämään lihoamattomuuden ihanteen siis ennen kaikkea ulkonäön palvontaan, en valitettavasti niinkään terveyteen. Johtuisiko siitä, että suvussa on lihavia lääkäreitä, jotka eivät ole hössöttäneet painoasioista. Tai siitä, että olen aina nostanut älykkyyden ulkonäköä tärkeämmäksi ominaisuudeksi niin muissa kuin itsessänikin, niin naisissa kuin miehissä. Ja jostakin syystä koen, että ulkonäköön panostaminen (esim. dieetein) on jonkinlainen loukkaus älyä ja henkistä puoltani kohtaan. Muita, jotka olisivat kokeneet samoin?

Lisäksi hämmästelen kommenttiketjujen keräämiä epäasiallisia kommentteja. Kun olen tekemisissä ihmisten kanssa, kohtaan lähinnä fiksuja ja ystävällisiä ihmisiä, jotka eivät suhtaudu painooni ongelmana. Jotenkin tuntuu, että jonkinlaiset läskifobikot pesivät yliedustettuina keskustelupalstoilla ja puolustautuvat kärkkäästi hyökkäämällä, kun painoaiheista tulee puhe.

Meikä tykkää normaaleista, älykkäistä ihmisistä, jotka eivät katso asiakseen puuttua toisen ihmisen yksityisiin asioihin. Sekä laihoista että lihavista sellaisista ja tiedän, että kaltaisiani ihmisiä on paljon.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sinulla on ylimääräistä? Itse joudun nyt haluamattani laihduttamaan jo terveydenkin vuoksi. Ylipainoa on siis kertynyt sen verran. Tai sitten olen vain yksikertaisesti yksi niistä läskeistä joilla on elämänhallinta ja itsekuri hukassa.

Vierailija
2/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit niin älykäs mitä annat ymmärtää niin tietäisit myös miten haitallista lihavuus on. Tykkäät vaan syödä roskaruokaa koska se on helppoa ja hyvää etkä arvosta yhtään terveyttäsi. Kyllähän se itsekurin sekä älykkyyden puutteesta kertoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, no mitenhän sitten selität korkeat pisteet älykkyystesteissä, tai kuuluminen ylimpään 10 prosenttiin psykologisissa testeistä?

En syö roskaruokaa. Enkä usko, että laihuudella tai lihavuudella on juurikaan tekemistä älykkyyden kanssa.

Tuo oli kyllä jokseenkin turha ja tyhjä kommentti, sääli, etten osannut skipata. :D

ap

Vierailija
4/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kyllä motivoitumassa terveyteni vuoksi myös painoasioihin nyt lopulta. Jostakin syystä motivaatiotani vain heikentää, kun esimerkiksi keskustelupalstoilla laihuuden ihannointi yhdistyy asiattomaan käytökseen, surkean kapeakatseiseen argumentaatioon eli laiskaan mieleen ja älyyn. Ja se, että laihuus jatkuvasti liitetään ukonäköön ja ala-arvoisesti käyttäytyvien ihmisten hyväksyntään. Miksi heidän pitäisi hyväksyä minut? Tunnen monia fiksujakin, jotka hyväksyvät minut tällaisena.

Asiattomat huutelut ovat niin kovaäänisiä, että pieni sisäisen motivaation ääni meinaa hukkua siihen meluun.

Vierailija
5/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi itseni lisäksi tunnen myös monia muita lihavia, säkenöivän älykkäitä ihmisiä. :D

Vierailija
6/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on typeryyden merkki siinä missä tupakointikin.

Kaikki tietävät mistä siinä on kyse ja mitkä ovat seuraukset.

Vierailija
7/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuossa jotain keväistä MeNaiset-lehteä ja siinä oli juttua finskin naislentokapteenista jolla ainakin jutun kuvien perusteella on parikymmentä kiloa ylimääräistä. Hän vaikutti elävän varsin kurinalaista elämää ruokavalion ja liikkumisen suhteen mutta vuorotyö ja epäsäännöllinen elämänrytmi istumatöineen sen sijaan vaikeuttaa normipainossa pysymistä ja tekee sen jopa mahdottomaksi vaikka itsekuri olisi kuinka rautaa.

Vierailija
8/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen läskejä kerryttää alkoholi, josta eivät puhu. Päivitellään vaan kuinka terveellisesti syö ja vaietaan oluen/viinin määrästä.

Vierailija
9/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on typeryyden merkki siinä missä tupakointikin.

Kaikki tietävät mistä siinä on kyse ja mitkä ovat seuraukset.

Vai että oikein kaikki tietävät, mistä on kyse. Hieno yksinkertaistus, mistä näitä aivosankareita sikiää? Miten selitetään lukemattomat älymystöön lukeutuvat lihavat ihmiset.

Vierailija
10/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanovat että tarvitset itsekuria. no 20 kiloa laihtuneena sanon ettet tarvitse. tarvitset motivaatiota ja suunnitelman. Minulla on aina ollut surkea itsekuri, jos kaapissa on herkkuja niin olen ne syönyt saman tein. Sunnitelmani oli muuttaa ruokailutapoja hitaasti esim. aluksi vaihdoin aamupala vaalean leivän tummaan tai smoothieeseen kunnes totuin syömään niin, muuten kaikki muu ruokailu ja mässäily pysyi normaalina, sitten kun kuukausien jälkeen olin tottunut niin menin taas eteenpäin, muutin suolaiset lihottavat iltapalat puuroon tai jugurttiin ja söin näin muutamia kuukausia kunnes totuin ja piikuhiljaa opettelin tekemään erilaisia vähähiilarisia päivällisannoksia, en kuitenkaan lopettanut herkkujen syömistä. Syön mitä haluan mutta jos haluan jotain hyvää niin sitten voin ottaa ihan pienen palan sitä tai jokin hedelmä koska ne omasta mielestäni maistuvat ihan karkilta. Perjantai ja lauantai päivät on herkku ja hiilari päiviä minulla. Liikunta on minulle ollut helppoa joten liikun minimi 3 kertaa viikossa, siitä tulee hyvä olo ja helpottaa ahdistukseeni ja mielenterveyttä edistää. Ja tosiaan ei missään vaiheesssa tehnyt tiukkaa. Joskus on ollut viikkoja jolloin olen ahminut herkkuja enkä ole kyennyt itseäni estämään , varsinkin jos stressaa niin annan periksi. Miettinyt onko minulla jokin mentaalinen ongelma kun joskus ahmin. Muttei tuo ahmintakaan ole lopettanut uusien ruokailutottumusten jatkamista. Paino tippuu edelleen eikä takapakki ole estänyt minua jatkamasta, se on vain elämää ettei kaikki mene täydellisesti :) Eli ei ole ollut itsekurista kyse hehe ei mikään ihme ettei ihmiset pysy laihoina kun itseään pakotetaan tekemään asioita vaikkei motivaatiota ja suunnitelmaa ole. Laihduttakaa hitaasti hyvät ihmiset, mikä kiire teillä on.

Vartaloni on aika paljon joutunut kestämään edellisten dieettien takia jolloin paino toki tippui mutta tuli takaisin extra kiloina jos lopetin tiukat dieetit. Kyllä tässä on opittu asia kuin toinenkin. Olen 28 vuotias.

Vierailija
11/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyhmyysargumenteilla selittyy se, että esimerkiksi kaikkein aivottomimmissa tosi-tv-ohjelmissa kaikki ihmiset ovat hoikkia ja nätisti sanottuna eivät ehkä kovin älyllisesti orientoituneita.

Vierailija
12/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kovasti tietää, keitä ovat nämä ihmiset, joiden mielestä älykkyys liittyy hoikkuuteen. Nämä ihmiset, joiden argumentaatio on huomattavan kapeaa ja yksinkertaistavaa.

Vierailija
13/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole kyllä motivoitumassa terveyteni vuoksi myös painoasioihin nyt lopulta. Jostakin syystä motivaatiotani vain heikentää, kun esimerkiksi keskustelupalstoilla laihuuden ihannointi yhdistyy asiattomaan käytökseen, surkean kapeakatseiseen argumentaatioon eli laiskaan mieleen ja älyyn. Ja se, että laihuus jatkuvasti liitetään ukonäköön ja ala-arvoisesti käyttäytyvien ihmisten hyväksyntään. Miksi heidän pitäisi hyväksyä minut? Tunnen monia fiksujakin, jotka hyväksyvät minut tällaisena.

Asiattomat huutelut ovat niin kovaäänisiä, että pieni sisäisen motivaation ääni meinaa hukkua siihen meluun.

Jos joku (tai vaikka kuinka moni) nolaa itsensä jossain keskustelupalstalla niin mitä sitten?

Ole sinä fiksumpi ja päätä itse miten tahdot elää, muista viis. Tsemppiä sulle, toivottavasti löydät hyvää keskusteluseuraa netistä kun joka jelppii eteenpäin

(Lapsena mua neuvottiin että jos kaikki muut hyppää kalliolta alas niin mitä järkeä on mennä perässä kun lopputuloksen voi itse havainnoida, pipi tulee kaikille. Nettivihaaja taas tahtoo levittää omaa onnettomuuttaan, antaa sen vaan marinoitua omassa liemessään ja porskutetaan me muut menemään. Siitä lauman (tai jonkun nettinihilistin) seuraamisesta ei saa itselleen mitään positiivista.)

Vierailija
14/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älykkyys ja lihavuus eivät korreloi mitenkään keskenään, samoin ei myös älykkyys ja laihuus. Ne ovat kaksi eri ominaisuutta. Painosta voi huolehtia myös hiljaa ja hössöttämättä. Tosiasia on, että jokainen selkeästi ylipainoinen täyttää ruualla henkistä tunne-elämän vajetta siinä kuitenkaan onnistumatta. Ei tarvitse hössöttää ja voi kehittää älyllistä puoltaan, mutta voi mennä myös terapiaan siitä melua pitämättä.

Vierailija
15/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Älykkyys ja lihavuus eivät korreloi mitenkään keskenään, samoin ei myös älykkyys ja laihuus. Ne ovat kaksi eri ominaisuutta. Painosta voi huolehtia myös hiljaa ja hössöttämättä. Tosiasia on, että jokainen selkeästi ylipainoinen täyttää ruualla henkistä tunne-elämän vajetta siinä kuitenkaan onnistumatta. Ei tarvitse hössöttää ja voi kehittää älyllistä puoltaan, mutta voi mennä myös terapiaan siitä melua pitämättä.

Kyllä mitä olen noita sairaalloisen lihavia TLC kanavalta katsonut, heillä kaikilla on todella rankka tausta. Ei ole normaalia ahmia vaikka on jo täynnä. Toki normaalistikin ihmiset lihoavat jonkin verran johtuen ihan siitä, että nykyään on liian helppoa. Arkiliikuntaa ei enää saa, vaan pitää erikseen lähteä liikkumaan. Toki on paljon myös masentuneita.

Vierailija
16/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, no mitenhän sitten selität korkeat pisteet älykkyystesteissä, tai kuuluminen ylimpään 10 prosenttiin psykologisissa testeistä?

En syö roskaruokaa. Enkä usko, että laihuudella tai lihavuudella on juurikaan tekemistä älykkyyden kanssa.

Tuo oli kyllä jokseenkin turha ja tyhjä kommentti, sääli, etten osannut skipata. :D

ap

noh,, jostain syystä aina ne älyköt on laihoja. jokunen poikkeus ehkä jossain. 

ehkä ne ei vaa oo käynee testeissä kuten sinä

Vierailija
17/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm entä jojoilija? Tyhmä, viisas, tyhmä, viisas, tyhmä, viisas... :D

Vierailija
18/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun täytän 55v. niin haluan laihtua terveyden takia ja läskinä ei jaksa mitään.

Vierailija
19/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta: Kukaan EI HALUA olla lihava.

Joten looginen johtopäätös on se, että lihavuus on itsekurin puutetta.

Vierailija
20/82 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kovasti tietää, keitä ovat nämä ihmiset, joiden mielestä älykkyys liittyy hoikkuuteen. Nämä ihmiset, joiden argumentaatio on huomattavan kapeaa ja yksinkertaistavaa.

No nehän on näitä jotka eivät uskalla syödä lihomisen pelossa ja sitten nälissään purkavat väsymyksensä itseään isompiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme