Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä niin, että anoppi ostaa lapselle vaatteita ja suuttuu, jos niitä ei halua ottaa vastaan?

Vierailija
15.06.2020 |

Ostaa kaiken lisäksi aina liian pieniä. Miksi jotkut ovat sellaisia?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi ilkeä miniä!

Vierailija
2/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen ollut kiitollinen, kun anoppi ja appi ostavat lapselle vaatteita, kirjoja ja legoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kantaa kaikenlaista mitä ei haluta ja mille ei ole käyttöä. Ja raivostuu jos ei niitä käytetä. Etsii kaapeista jne

Vierailija
4/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti ostaa vaatteita joista lapset ei pidä. Tönkköjä ”siistejä” villapaitoja ja kauluspaitoja. Joitain pidetään sitten sen yhden kerran jos on jotkut juhlat. Olen yrittänyt sanoa mutta meidän äiti tekee just niinkuin itse haluaa. Olletenkin tämä on mielenosoitusta sitä kohtaan että en pue lapsiani tarpeeksi siististi. En osaa paljon muutakaan, olen yli nelikymppinen ja äiti käy kerran viikossa arvostelemassa kun en osaa siivota, pestä pyykkiä enkä laittaa ruokaa.

Vierailija
5/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mut mun äiti. Ostaa teinille vaatteita ja pahoittaa mielensä kun ei kelpaa. Ei kelpaa munkaan ostamat, siksi teini ostaa vaatteensa itse.

Vierailija
6/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini ja kaksi lapsetonta siskoa. Juurikin liian pieniä kankaisia vaatteita jotka pitäisi silittää ja jotka on lisäksi hankalia pukea.

Vierailija
7/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän äiti ostaa vaatteita joista lapset ei pidä. Tönkköjä ”siistejä” villapaitoja ja kauluspaitoja. Joitain pidetään sitten sen yhden kerran jos on jotkut juhlat. Olen yrittänyt sanoa mutta meidän äiti tekee just niinkuin itse haluaa. Olletenkin tämä on mielenosoitusta sitä kohtaan että en pue lapsiani tarpeeksi siististi. En osaa paljon muutakaan, olen yli nelikymppinen ja äiti käy kerran viikossa arvostelemassa kun en osaa siivota, pestä pyykkiä enkä laittaa ruokaa.

Mulla oli äiti ihan samanlainen. Osti pojalle kauluspaitoja ja suoria pitkiä housuja, tytölle kangasmekkoja.  Ja tosiaan välillä olivat liian pieniä, "mutta kun oli niin nätti".  Siis häh?

Loukkaantui, jos ei tullut käyttöön.  En tiedä miksi ihmiset toimivat näin.  

Vierailija
8/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa kertoa anopille oikeaa kokoa vai mikä on ongelma? Ja jos anoppi haluaa ostaa vaatteita, niin varmaan hänelle voi myös ystävällisesti vinkata millaisille vaatteille olisi tarvetta? Vai kuulutko kenties näihin joille kelpaa vaan tyyliin Gucci ja Burberry..

Vierailija
9/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli äiti ihan samanlainen. Osti pojalle kauluspaitoja ja suoria pitkiä housuja, tytölle kangasmekkoja.  Ja tosiaan välillä olivat liian pieniä, "mutta kun oli niin nätti".  Siis häh?

Loukkaantui, jos ei tullut käyttöön.  En tiedä miksi ihmiset toimivat näin.  

Tähän täytyy vielä lisätä, että osti myös miehelleni  esim. joululahjaksi vaatteita, joita mieheni ei pidä, vaikka asiasta äidilleni olin sanonutkin. Osti pyjaman (ei käytä), aamutakin (ei käytä) ja aamutohvelit (ei käytä).   Vastaus vastalauseisiin oli "jo jos se oppisi käyttämään".   

Vierailija
10/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi ostaa tosi paljon vaatteita ja muuta tavaraa. Osa kivoja, osa ei. Osaa käytetään, osaa ei.

Ei nyt sinäällään liity aiheeseen, mutta välillä tulee vähän hämmentynyt olo, kun joku muu on kysymättä ostanut lapselleni tyyliin koko vaatekerrastollisen tiettyä kokoa. Jotenkin sitä haluaa kuitenkin itsekin päättää niitä oman lapsen vaatehankintoja.

Vierailija
11/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa kertoa anopille oikeaa kokoa vai mikä on ongelma? Ja jos anoppi haluaa ostaa vaatteita, niin varmaan hänelle voi myös ystävällisesti vinkata millaisille vaatteille olisi tarvetta? Vai kuulutko kenties näihin joille kelpaa vaan tyyliin Gucci ja Burberry..

Nauraisin Guccit ja Burberryt ulos ja pitäisin täysin pöpinä ihmistä, joka ostaa sellaisia.

Vierailija
12/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan meillä mene mitkään ohjeet tai toiveet perille.

Tulee niitä nippa nappa päälle mahtuvia tekokuituisia mekkosia esim joululahjaksi niin että takuulla ovat ehdottoman liian pieniä kun on seuraava talvijuhla.

Ja niin edelleen.

Antaisi sitten edes ennen joulua niin että sitä voisi oikeasti käyttää joulujuhlassa.

Älykkäintä on antaa esikoiselle se liian pieni mekko lahjaksi ja sitten selittää lapselle että ei se mitään ettei sun lahjamekko mahdu päälle, siskosi käyttää sitten.

Kylläpä ilahdutti.

Vierailija
13/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä kun aina on otettu vastaan. Jos on liian pientä niin sanon sen ja kerron sopivan koon.

Vierailija
14/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä kun aina on otettu vastaan. Jos on liian pientä niin sanon sen ja kerron sopivan koon.

Kerran kerroin puhelimessa oikean koon, kun kertoi ostaneensa taas jotain. Sanoin, että on liian pieni. Hän ei antanut periksi, vaan toi sen. Vaate meni rikki sovitettaessa.

Vierailija
15/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vastaan ja laitan uffille, jos ei sovi. Mielestäni todella epäkohteliasta käytöstä olla ottamatta lahjaa vastaan. En kehtaisi ikimaailmassa sanoa, etten ota. 

Vierailija
16/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein viime kesänä anopista rikosilmoituksen kotirauhan rikkomisesta ja yksityisen tiedon levittämisestä somessa. Huorittelee viesteissä ja on täysin asiaton. Emme ole ikinä tavanneet. Olisipa helppoa jos olisikin kyse muutaman sopimattoman rätin kierrättämisestä muiden pieneksi jääneiden vaatteiden mukana.

Vierailija
17/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan vastaan ja laitan uffille, jos ei sovi. Mielestäni todella epäkohteliasta käytöstä olla ottamatta lahjaa vastaan. En kehtaisi ikimaailmassa sanoa, etten ota. 

Jos ollaan vuosikaudet sanottu, ettei haluta vaatteita häneltä ja vaatteet ovat jatkuvasti liian pieniä jo valmiiksi?

Vierailija
18/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä voi vaihtaa sopivampaan kokoon? Meillä anoppi on shoppailuhullu ja ostaa tosi paljon vaatteita miehen siskon lapsille ja lisäksi kaikenlaista myös miehelleni ja minulle (ei lapsia) sekä kälylle miehineen. No minulle ostaa enimmäkseen laukkuja, joista kyllä pidän todella paljon. Mutta aina vaihdettu toiseen tuotteeseen, jos ei ole miellyttänyt. Anoppi on aina sanonut, että ilman muuta voi vaihtaa, jos ei ole sopiva tuote. 

Ollaan sanottu ettei tarvitse ostaa, mutta mitäpä sitä lahjasta kieltäytymään, kun hän nyt tykkää ostella ja sanoo tulit mieleen tästä laukusta, joten oli ihan pakko ostaa. 

Vierailija
19/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedin anoppia turpaan, kun se toi pojalle punaiset housut.

Vierailija
20/73 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa anoppia. Kiitä vaatteista ja liian pienet laitat kiertoon. That’s it.