Kurkku kipeä kun nielaisee, voiko olla koronaa?
Kommentit (13)
Tämä palsta on ehkä viimeinen paikka josta kannattaa kysellä terveysneuvoja. Jos vähän mietit niin keksit varmaan parempiakin paikkoja tiedusteluillesi.
Minulla on ollut myös tuota, kurkussa tuntuu olevan joku ihme limaklöntti ja outoja hengitystieoireita pari viikkoa, mutta ainakaan koronaa se ei testin mukaan ollut. En tiedä olenko vain allerginen jollekin ja jos niin mille.
Koronahan testataan juuri sillä tavoin, että pyydetään nielaisemaan ja jos tuntuu kipua niin suurella todennäköisyydellä ei ole koronatartuntaa. Varmistaaksesi oikean diagnoosin voit kysyä vielä keskustelupalstalaisten mielipidettä.
Nyt yskittää ja koskee kurkkuun ja nenä tukossa tai vuotaa jne.
Osin johtuu siitä, kun hellesää, ja joka paikassa on ilmastointi täysillä ja lisäksi on erikseen seisovat ja pöytätuulittemet.
Ne aiheuttavat toisille ihmisille monenlaisia oireita, jopa äänenkäyhettä.
Ja tokihan kesälläkin voi saada flunssan jostain, vaikka se onkin epätodennäköistä, nyt kun pestään käsiä jatkuvasti ja pidetään niitä turvavälejä.
Jos kurkku on nielaisu kipeä, voi olla vaikka angiina, tai se korona, kuka sen tietää.
Onhan Juhannukseen vielä useita päiviä...
Tuskin on korona, jos asuinalueellasi ei sitä ole muutenkaan paljon.
Mieti, mistä se olisit voinut saada?
Mulla on kurkkuun koskenut jo viikon, mutta ei ole nielaisukipeä eikä kuumetta, eikä lihassärkyä.
Ja olen lähdössä Juhanuksen viettoon maalle pe-aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Nyt yskittää ja koskee kurkkuun ja nenä tukossa tai vuotaa jne.
Osin johtuu siitä, kun hellesää, ja joka paikassa on ilmastointi täysillä ja lisäksi on erikseen seisovat ja pöytätuulittemet.
Ne aiheuttavat toisille ihmisille monenlaisia oireita, jopa äänenkäyhettä.
Ja tokihan kesälläkin voi saada flunssan jostain, vaikka se onkin epätodennäköistä, nyt kun pestään käsiä jatkuvasti ja pidetään niitä turvavälejä.
Jos kurkku on nielaisu kipeä, voi olla vaikka angiina, tai se korona, kuka sen tietää.
Onhan Juhannukseen vielä useita päiviä...
Ei todellakaan ole epätodennäköistä. Vain muutama prosentti testatusta saa positiivisen tuloksen vaikka lähes kaikilla testattavilla on jotain flunssaoireita. Lähes kaikilla on siis joku tavallinen flunssa tai sitten mahdollisesti allergiaoire.
Kannattaa noudattaa suosituksia, ettei mahdollinen tauti leviä, ja seurata tilannetta. Minulla kurkkukipuun auttaa alla oleva tuote, jonka käyttöä jatketaan, kunnes oireet lievittyvät.
https://www.apteekki.fi/apteekki-tuotesarja/flunssa/apteekki-fluacute-z…
Nyt on myös siitepölyä ainakin suurimmassa osassa maata hurjasti ilmassa. Se voi myös aiheuttaa kurkkukipua.
Tai oisko ihan vaan kurkkukipua. Sitä sattuu. Koronaa oo ennenkään heti pienestä kurkkukivusta epäilty. :D
Yhdessä vaiheessa kävin aina ennen juhannusta nieluviljelyssä, kunnes selvisi, että olen allerginen nurminatalle. Etelä-Suomessa heinät ja ruohot puhkesivat kukintaan viime viikolla ja kurkkuun sattuu ja nenä on tukossa.
voi olla tai voi olla olematta.