Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myykö kukaan kasvattaja koiranpentua allergiavarauksella?

Vierailija
14.06.2020 |

Olen siis valmiiksi astmaatikko (hoitotasapainossa) ja allerginenkin esim. kissoille ja hevosille ja tietyt koirarodutkin oireilevat. Kuitenkin sanotaan että omalle koiralle voi siedättyä ajan kanssa, niin mahtaako kukaan kasvattaja kuitenkaan lähteä tolla taustalla edes kokeilemaan mitään? Villakoiraa on alkanut niin tehdä mieli ja sellainen on samassa taloudessa aikoinaan kyllä ollutkin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kasvattaja myy pennun. Ilmoittele netissä tilanteestasi ja pyydä tietyn rodun omistajia kyläilemään luonasi. FB:ssä ja muualla. Tai että saat tulla heillä käymään. Kannattaa myös pyytää vilttiä kotiin jossa koira on nukkunut. Näin saat selville allergiaherkkyyttäsi.

Vierailija
2/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muita ostajia ole, mutta usein koiranpentuja ihan jonotetaan ja kasvattajat valitsevat itseään eniten miellyttävät ostajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono kasvattaja myy pennun. Ilmoittele netissä tilanteestasi ja pyydä tietyn rodun omistajia kyläilemään luonasi. FB:ssä ja muualla. Tai että saat tulla heillä käymään. Kannattaa myös pyytää vilttiä kotiin jossa koira on nukkunut. Näin saat selville allergiaherkkyyttäsi.

Ei tämä satunnaisten koirien tapaaminen ole sama asia kuin omalle koiralle ajan kanssa siedättyminen. Tuon edellisen kanssa niin kävi mutta siitä on jo pari vuosikymmentä aikaa.

Vierailija
4/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttavani esim. hankki vastikään labradoodlen ja kuitenkin selittää joka käänteessä olevansa astmaatikko. Olen miettinyt mitenköhän hänelle koira on edes myyty jos kovasti oireinen muuten on (tai ei ainakaan sairauttaan mitenkään salaa).

Vierailija
5/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei myy. Koira on laumaeläin ja kärsii aina lauman vaihdoksesta, joten ei ole järkeä myydä koiraa kotiin josta on merkittävä riski joutua pois ja uuteen kotiin jonkin ajan päästä.

Itse olen koira-allerginen ja astmaatikko ja kasvatan koiria, joten sinänsä voisin myydä samanlaiselle, mutta en missään nimessä, jos hänen suunnitelmat on fantasioda siedättymisestä ja luopua koirasta, jos ei siedäty. Se on mahdollista, mutta ei kovin todennäköistä. Itse esim. syön lääkkeitä koko ajan koira-allergiani kurissa pitämiseksi. Jos ostaja olisi valmis samaan, ja olisi tosiaan liikkeellä ajatuksella "kunnes kuolema (tai ihan täysin ylipääsemätön vaikeus tyyliin pyörätuoliin joutuminen tms) meidät erottaa" koiran otossa, voisin myydä. Muuten en. Ja en, jos allerginen on lapsi. Aikuinen ottakoon riskejä miten tahtoo, mutta lapsia ei vaaranneta.

Vierailija
6/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ihan idioottimainen idea.

Vierailija
7/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei myy. Koira on laumaeläin ja kärsii aina lauman vaihdoksesta, joten ei ole järkeä myydä koiraa kotiin josta on merkittävä riski joutua pois ja uuteen kotiin jonkin ajan päästä.

Itse olen koira-allerginen ja astmaatikko ja kasvatan koiria, joten sinänsä voisin myydä samanlaiselle, mutta en missään nimessä, jos hänen suunnitelmat on fantasioda siedättymisestä ja luopua koirasta, jos ei siedäty. Se on mahdollista, mutta ei kovin todennäköistä. Itse esim. syön lääkkeitä koko ajan koira-allergiani kurissa pitämiseksi. Jos ostaja olisi valmis samaan, ja olisi tosiaan liikkeellä ajatuksella "kunnes kuolema (tai ihan täysin ylipääsemätön vaikeus tyyliin pyörätuoliin joutuminen tms) meidät erottaa" koiran otossa, voisin myydä. Muuten en. Ja en, jos allerginen on lapsi. Aikuinen ottakoon riskejä miten tahtoo, mutta lapsia ei vaaranneta.

Mitä lääkkeitä syöt jatkuvasti? Ovatko lääkärit ihan antaneet luvan/suosituksen koirien kasvattamiseen? Sinänsä jatkuva lääkitys ei olisi mikään este jos sillä olisi se koiran pitäminen mahdollista. Pois antaminen olisi tietenkin ihan viimesijainen vaihtoehto.

Vierailija
8/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun ihan pakko ottaa oma koira, kun on tuota allergiaa. Mietippä koiran parasta. Ensin kiintyisi sinuun ja jos joudutkin siitä luopumaan, ottaen tietoisesti riskin.

Vierailija
9/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun ihan pakko ottaa oma koira, kun on tuota allergiaa. Mietippä koiran parasta. Ensin kiintyisi sinuun ja jos joudutkin siitä luopumaan, ottaen tietoisesti riskin.

No ei tietenkään pakko mutta tähän elämäntilanteeseen se kävisi hyvin kun omat lapsetkin jo muuttaneet pesästä. Ja muutenkin on koiranhankkimiseen nyt yleensä liittyviä motivaatioita kuten seura ja turvallisuus jne.

Vierailija
10/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä syöt jatkuvasti? Ovatko lääkärit ihan antaneet luvan/suosituksen koirien kasvattamiseen? Sinänsä jatkuva lääkitys ei olisi mikään este jos sillä olisi se koiran pitäminen mahdollista. Pois antaminen olisi tietenkin ihan viimesijainen vaihtoehto.

Ihan normaalia Kestine Lyo merkkistä allergialääkettä. Oireet pysyvät sillä täysin pois, enkä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Lääkäreiltähän minä en lupia kysele koirien kasvattamiseen, mutta joo, kyllä se allergologi jolla olen viimeksi käynyt on sitä mieltä, ettei eläimenpidosta ole pakko luopua astman tai allergian vuoksi. Viimeksi mainitsi myös, että siedätyshoito koirallekin on yksityispuolella mahdollinen, ja sitä harkitsen myös, vaikka allergialääke toimii hyvin myös, ja on reseptillä edullistakin.

Vierailija
11/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia Kestine Lyo merkkistä allergialääkettä. Oireet pysyvät sillä täysin pois, enkä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Lääkäreiltähän minä en lupia kysele koirien kasvattamiseen, mutta joo, kyllä se allergologi jolla olen viimeksi käynyt on sitä mieltä, ettei eläimenpidosta ole pakko luopua astman tai allergian vuoksi. Viimeksi mainitsi myös, että siedätyshoito koirallekin on yksityispuolella mahdollinen, ja sitä harkitsen myös, vaikka allergialääke toimii hyvin myös, ja on reseptillä edullistakin.

No hyvä että ovat kirjoittaneet tuon lääkkeen sitten edes vaikka tavallaan itse itsellesi hankit sen oireidenaiheuttajan kuitenkin. Täytyy varmaan itse omalääkärin mielipidettä kysyä myös kun taas kontrolliin tulee kutsu joskus. Pistän kyllä tuon Kestine Lyon ylös kun ei mulla enää ole mitään apua ollut esim. Heinixistä tuttavaperheen kissoihin vaan kohtaus puskee päälle heillä kyläiltäessä.

Vierailija
12/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttavani esim. hankki vastikään labradoodlen ja kuitenkin selittää joka käänteessä olevansa astmaatikko. Olen miettinyt mitenköhän hänelle koira on edes myyty jos kovasti oireinen muuten on (tai ei ainakaan sairauttaan mitenkään salaa).

Nään nykysin pelkästä labradoodlesta punaista. Sekarotusia koiria myydään aivan järkyttävällä hintalapulla ja vielä kamalimmilla säännöillä. Kaiken lisäksi hölmöläiset uskoo saavansa allergiavapaan rodun eivätkä edes tajua mikä työ siinäkin turkissa on

Vierailija
13/13 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä että ovat kirjoittaneet tuon lääkkeen sitten edes vaikka tavallaan itse itsellesi hankit sen oireidenaiheuttajan kuitenkin. Täytyy varmaan itse omalääkärin mielipidettä kysyä myös kun taas kontrolliin tulee kutsu joskus. Pistän kyllä tuon Kestine Lyon ylös kun ei mulla enää ole mitään apua ollut esim. Heinixistä tuttavaperheen kissoihin vaan kohtaus puskee päälle heillä kyläiltäessä.

Paikka missä olen käynyt on Helsingin Ympyrätalon Mehiläinen. Siellä tosiaan sanottiin, että myös eläinallergiaan antavat siedätyshoitoa ja oli muutenkin positiivinen suhtautuminen siihen että pitää allergiasta huolimatta eläimiä. Siedätys kuuelmma olisi pitkällä tähtäimellä se suositeltavin ja se auttaa niillekin, joilla allergialääkkeet ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi