Tuleeko työttömyysturva tilille juhannusaattona?
Heipps,
eli tilanne on se, että pystyn laittamaan ilmoituksen (sähköisesti) keskiviikkona, ja yleensähän tuki maksetaan toisena päivänä. Mutta entä nyt, kun perjantai on juhannusaatto? Viime vuonna ilmoituksen pystyi jättämään jo ti, mutta enää Kelalla ei ole aikaistusvelvoitetta. Sain selville sen, että rahaliikenne kyllä siirtyy normaalisti, vaikka pankit eivät olekaan auki. Lisäksi käytössäni on välitystili, jonne rahat ohjautuvat, mutta varainhoitaja ei osannut kertoa, miten Kela maksaa tukia - joka tapauksessa hänhän voi etukäteen laittaa rahat lähtemään sieltä minulle, JOS ne tulevat tilille perjantaina. Osaisiko joku varmuudella sanoa - kysyin myös Kelasta, mutta en ole saanut vielä vastausta.
Kommentit (14)
Juhannusaatto ei ole pankkipäivä, joten mitään ei tule silloin tilille. Eli joko rahat maksetaan torstaina tai maanantaina.
Mitä väliä? Kai sinulla on sen verran säästöjä, ettet ajattele tuollaista.
Kirjoitan kommentin tai keskustelun aloittajan puolesta. tuo mitä kirjoitit:"Kai sulla sen verran on rahaa että juhannuksen pärjäät ilman työmarkkinatukeakin" Kaikilla ei ole sellaisia rahoja kuin sinulla näyttää olevan. kohteliaisuutta kiitos ja oikein hyvää juhannusta. Kannattaa miettiä.miltä.viestisi tuntuu ihmisestä jolla ei ole rahaa. Itse pärjään kyllä.mutta olen ollut sairauslomalla aikanaan ja työttömänä joten tiedän mitä h**vettä rahattomuus on
Kaikki tuet maksetaan takautuvasti, jos maksupäivä osuu pyhäpäivälle. Paska homma mutta minkäs teet.
Ei köyhillä ole oikeutta syödä pyhäpäivinä.
Samapa tuo millon tulee kun tilillä on muutama tonni rahaa.
Ei tule ap. Ei tule.
Juhannusaatto ei ole pankkipäivä.
Mulla kestää aina 5 päivää ennen kun rahat tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet maksetaan takautuvasti, jos maksupäivä osuu pyhäpäivälle. Paska homma mutta minkäs teet.
Jotkut tuet kyllä maksetaan maksupäivää edeltävänä pankkipäivänä.
Tuulekohan juhannusaatoksi? Ke saa jättää ilmotuksen
Vierailija kirjoitti:
ei juhanusaatto ole pyhäpäivä joten tulevat normaalisti
No eivät tule. Juhannusaatto ei ole pankkipäivä!
Usko nyt jo tämä.
Posti tuo kotiisi paketin, jossa rahat käteisellä, juhannusaattona n. klo 8.00 juhannuksen vuoksi.
ei juhanusaatto ole pyhäpäivä joten tulevat normaalisti