Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen juopottelu, oonko vaan nihkee akka..

Vierailija
14.06.2020 |

Mies mökillä veljensä kanssa ja eilen kännäsivät aamuun asti ja tänään jatkavat taas. Ällöttää jotenkin eikä jaksa vastata viesteihin kun niistä huomaa että on ihan känninen. Mitään järkevää siellä tuskin tehdään esim syödään.
Kaikki pyörii kaljan ympärillä ja koko sisarusparvi on samanlaista, alkoholisti faija että varmaan on vähän perinnöllistä.
Kotioloissa juo muutaman viikonloppuisin, jos on lapset on jossain niin silloin ottaa enemmän ja aina kun on ns. Tilaisuus esim juhlia niin vetää kuin sieni. Muuten arki ja työt ja kaikki sujuu ja suhde on muuten hyvä. Ei myöskään ongelmaa olla juomatta jos pitää ajaa tms seuraavana aamuna. Mua ei haittaa sellainen "normaali" alkon käyttö, muutamia kaloja, viinilaseja tms kivaa mutta toi sössötys ja jankutus, yäks. En yleensä sano mitään mutta onhan tää ärsyttävää kun kunnioitus miestä kohtaan kokee aina tällaisista örvelöinneistä kolauksen. Joskus miettii että oishan se kiva jos olis raittiimpi kumppani.
Onko kohtalotovereita ja miten suhtaudutte tällaiseen?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niiden pitäisi siellä mökillä tehdä? Aikuiset miehet siellä vain istuisi ja joisi hanavettä? 

Etkö keksi muita aktiviteetteja kuin alkoholin ja hanaveden juomisen? Mökillä usein esim. saunotaan, uidaan, kokataan, syödään, pelataan ulko- tai sisäpelejä, tehdään pihatöitä tai kunnostushommia... harvempi näistä onnistuu kovin kännissä, ainakaan turvallisesti.

Niin? Mökillä noihin aktiviteetteihin kuuluu kaljan nautiskelu siinä ohessa. 

Mikä järki siellä olisi ilman kaljaa kärvistellä?

Paljonkin. Pelkästään turvallisuuden nimissä.

Jos lyö kirveellä jalkaan, tukehtuu häkään, palaa auringossa, polttaa saunan ja joutuu vesihätään, niin syyttäköön itseään.

No nyt :D 

En ole kyllä mitään noista tehnyt, vaikka en ole aikuisiällä varmaan koskaan käynyt mökillä ilman alkoholia.

Moni muu on. Rentouttava juominen on eri asia kuin putki ja örvellys.

Ei sitä kukaan ole kieltänytkään. Itse juon mökillä esim. 8 kpl 0,5 olutta päivässä. Nuo tasaisesti päivän mittaan juotuna on jopa lähellä ajokuntoa koko ajan. 

Toivottavasti ei törmätä. Kirjaimellisesti.

Vierailija
82/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli absolutisti. Ei se häntä tehnyt sen paremmaksi ihmiseksi.

Mitä teki mökillä: kohkasi koko ajan jotakin. Aina piti rakentaa laituria, kesäkeittiötä, uutta saunaa, terassia, portaita, varastoa. Koko ajan piti olla apuna sahaamassa, kantamassa tavaroita, ojentamassa työkaluja, maalaamassa, purkamassa, naulaamassa. Kun koko viikonloppu oltiin tehty töitä klo 8-18, sain luvan mennä lämmittämään saunan, kantamaan vedet ym.

Sama juttu puutarhan kanssa: koko ajan lapio, kirves, vesuri, harava tai joku muu työkalu heilumassa, eikä antanut hetkeksikään rauhaa - sain etuoikeuden nuorimpana lapsena ja poikana olla jatkuvasti isän juoksupoika ja apuri.

Halkoja tehtiin myös urakalla. Moottorisaha soi, kirves heilui. Joka kesä valmistui ainakin 10 m3 halkoa. Joskus vanhoja halkoja piti polttaa juhannuskokossa, kun niitä oli jäänyt aikaisemmilta vuosilta joka paikka täyteen.

Jos joskus harvoin malttoi olla erikseen rakentamatta jotakin, paahtoi moottoriveneellä menemään tuhatta ja sataa.

Oli aina kireänä, vihaisena, käskemässä ja hoputtamassa. Huusi, jos jokin meni pieleen tai jos en totellut juoksujalkaa. Hyvin, hyvin harvoin iloinen, rauhallinen tai leppoisa. Tai edes paikallaan. Mutta aina vesiselvä, ja muisti jatkuvasti halveksia "jonninjoutavia ääliöitä, jotka hassaavat kaikki rahansa viinaan ja tupakan polttoon; sellaiset ei tarvitse muuta kuin kirvestä ohtaan".

Joskus lapsena toivoisin, että olisipa meidän isä niinkuin naapurin isä, joka istui iloisesti laiturilla onki kourassa ja kaljapullo toisessa, moikkaili aina hyvällä tuulella ja kertoi hassuja juttuja, jos vaan oli aikaa kuunnella.

Ikävä asia, muttei oikein korreloi ap:n ongelman kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies osaisi ottaa alkoa sivistyneesti, eikä vetäisi hirveitä perskännejä, niin että alkaa sopertaa, eikä pysty puhumaan selkeästi niin minua alkaa oksettaa sellainen sikailu! En jaksaisi katsella sellaista miestä, koska olen itse urheilullinen ja toimelias nainen kaikin puolin!

Itse otan alkoa ehkä max 3 krt vuodessa lomilla ollessani.

Vierailija
84/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet nihkeä akka.

Ja sinä olet varmaan nihkeä rapaperse, joka saa vain haaveilla naisesta, koska kaverisi vetävät sinut joka vkl sinne mökille pask ahousukännejä vetämään!😂

Olen nainen 😂 En haaveile muista naisista, oma mieheni riittää, hetero kun olen. En harrasta mökkeilyä kuin kerran-pari vuoteen enkä myöskään innostu "paskahousukänneistä" :)

Vierailija
85/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on uutta- että kesäasunto on dokaamista varten! Enpä viihtyisi siinä seurassa.

Taidat itse olla uusi. Kautta aikojen kesämökillä olon idea on ollut että silloin voi kaiken puuhailun ohessa siemailla olutta. Hemmetin tylsäähän se muuten olisi.

Kotona arjessa tietysti eri asia, mutta sehän juuri lomailun idea on. 

Minä kun en juo olutta, niin olen vain saunonut, levännyt, antanut miehen kerrankin hemmotella itseäni ( koska mökki on hänen sukunsa), samoillut metsissä korvasieniä poimien ja harrastanut ihanaa seksiä.

Vierailija
86/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tuo alkonarkki normaaliin.

Vierailija
87/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen perheessä muitakin alkonarkkeja? On usein perinnöllistä.

Vierailija
88/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lasissa?

Vierailija
89/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa juhannusta varten. Toleranssia kannattaa kasvattaa etukäteen niin voi ottaa enemmän niitä aineita.

Vierailija
90/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä surulliselta suhteelta. Jo tuo miten "ällöttää" ja "kunnioitus menee", kertoo kaiken tarpeellisen. En pysty samastumaan ollenkaan, itseäni ei ole koskaan miehen tekemiset ällöttäneet ja ilahdun aina kun hän viestittää, oli humalassa tai ei. Huomaan mahdollisen humalaisuuden viesteistä helposti, mutta päin vastoin olen iloinen jos hänellä vaikuttaa olevan hauskaa ja iloinen myös siitä, että haluaa jakaa asioita minunkin kanssani. Välillä humalaisen lennokkaat jututkin naurattaa. 

Kun mies menee kavereidensa tai veljiensä kanssa mökille, ymmärrän hyvin että ei siellä kuivin suin istuta. En istu itsekään jos olen mukana joko miehen kaveriporukassa, omassani, yhteisessä kaveripiirissä tai vain kahdestaan miehen kanssa. Se vain on niin, että yhteinen humala rentouttaa, avaa kielenkantoja ja lujittaa ystävyyssuhdetta. Kaveriporukka, joka harvoin näkee, ei varmasti olisi yhtä toisiinsa hitsautunut jos tapaamiset olisivat pelkästään jotain pintapuolisten kuulumisten vaihtoa teekupposen äärellä. Ja niin se vain on, että harvemmin ihmiset pystyvät tai osaavat avautua ja päästä yhteiseen tietoisuudentilaan ilman alkoholia. Tähän tarkoitukseen alkoholia on käytetty ikiajat, vasta viime vuosikymmeninä sitä on alettu katsoa nenänvartta pitkin, kun kulissien ylläpitäminen on muuttunut yhä tärkeämmäksi elämässä.

Vierailija
91/101 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen nihkeä akka joka ei arvosta kännäämistä ollenkaan. Absolutisti ei tarvitse olla, on ok ottaa pari silloin tällöin, mutta humalaan asti juominen on vastenmielistä.

Oma puoliso onneksi on tätä ”pari silloin tällöin” -tyyppiä, ei ole ollut hiprakkaa kummemmassa humalassa teiniaikojen jälkeen.

Tämä taas on sen tyyppistä juomista mitä minä en ymmärrä. Jos "sallittua" juomista on vain parin ottaminen kerrallaan minusta se on aivan sama olla kokonaan ilman. Tietysti nyt ruuan kanssa, joku viini on maun takia eri asia, mutta jos ajatellaan että on viettämässä iltaa niin parista tulee vain surulliseksi. Enkä nyt tarkoita että koko kaljakori pitäisi juoda, mutta kyllä minusta pikku hiprakka on ihan mukava olotila.

Olenkin kyllä vielä nuori, eikä minulla ole perhettä.

Vierailija
92/101 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kohtuukäyttäjä miehenä, juo muutaman oluen vuodessa. Mitä tehdään mökillä? Syödään, uidaan, saunotaan, otetaan rennosti, tehdään pihatöitä, ja hakataan halkoja. Ei tarvita kaljaa.

Ei tuo ole kohtuukäyttöä, vaan käytännössä absolutisti.

Miten niin ei ole kohtuukäyttöä? Absolutisti ei käytä ollenkaan alkoholia.

Muutama tarkoittaa yleensä 3-5. 3-5 olutta vuodessa on yhtäkuin käytännössä absolutisti. Etkö ymmärrä sanan "käytännössä" merkitystä, vai miksi tämä tuntui niin vaikealta?

Vierailija
93/101 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niiden pitäisi siellä mökillä tehdä? Aikuiset miehet siellä vain istuisi ja joisi hanavettä? 

Kalastaa, grillailla, saunoa pitkän kaavan mukaan, jutustella...mitä nyt mökillä tehdään. Näitä kaikkia voi tehdä myös selvinpäin.

No voi kai, mutta miksi tekisi jos on vaihtoehtona ottaa samalla häppää?

Vierailija
94/101 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa

Vierailija
95/101 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon alkonarkki alfalla on ulosteet housuissa Juhannuksena.

Vierailija
96/101 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalastaa, grillailla, saunoa pitkän kaavan mukaan, jutustella...mitä nyt mökillä tehdään. Näitä kaikkia voi tehdä myös selvinpäin.

No voi kai, mutta miksi tekisi jos on vaihtoehtona ottaa samalla häppää?

Juuri tämä. Voihan sitä elää niinkin että istuu koko elämänsä pimeässä huoneessa juoden vettä ja syöden pillerimuotoista ravintoa. Mutta miksi tehdä noin kun voi elää miellyttävämmälläkin tavalla?  

Kyllä minäkin pystyn mökillä olla selvin päin jos siihen on joku syy, mutta kivempaa siellä olo ja touhuaminen on pienissä kaljoissa.

Vierailija
97/101 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ap:tä todella hyvin.

Puolisoni on kohtuukäyttäjä, pari lasia viiniä ruuan kanssa, yksi olut terassilla tai saunakalja silloin tällöin - täysin normaalia minusta. Välillä voimme yhdessäkin lähteä viihteelle ja juoda enemmän, 90 % ajasta ajatuksemme alkoholinkäytöstä kohtaavat.

Välillä hän kuitenkin käy ystäviensä ja veljensä kanssa mökillä, keikkamatkoilla, ulkomaanreissuilla jne, mikä on minulle konseptina täysin ok, mutta silloin alkoa kuluu huomattavasti runsaammin ja aina koko reissun ajan. Edes ajatuksen tasolla ei ole mahdollista että joku reissu tehtäisiin ilman alkoholia - ennenkuulumatonta. Ja koko ajan tulee kuvia tuopeista, videopätkää keikoilta ja viestejä ja puheluita siitä kuinka hauskaa on... Ei siis ikinä edes mitään ikävää tai ilkeää, mutta jotenkin ei jaksa innostua näistä kännijauhannoista.

Tässä mulla tuntuu ikävältä ajatus siitä, että kun on mahdollisuus viettää kavereiden kanssa vapaa-aikaa, niin onko sen kivan ajan aina pakko liittyä alkoholiin ja juhlimiseen? Eikö kavereiden kanssa voisi olla selvinkin päin ihan kivaa? Olisi eri asia, jos osa yhteisestä ajanvietosta olisi jotain selvin päin tapahtuvaa ja joskus juotaisiin, mutta aina se alkoholi on osa tätä kavereiden hengailua, eivät näe muutoin. Tuntuu, että alkoholin rooli on minun makuuni liian suuri, mutta tiedostan, että kyse on omasta näkemyksestäni. Ärsyttää silti.

Lisäksi tulee sellainen ikävä olo, että jos minä en olisi ”vahtimassa”, alkoa kuluisi enemmän normipäivinäkin. Suhteen alkuaikoina riideltiin aiheesta useammin, esimerkiksi mies kertoi että on tottunut että kun lähdetään reissuun, silloin ”rentoudutaan” (juodaan) joka päivä ja tämä taas ei ollut minun tottumuksieni mukaista. Ollaan löydetty asiassa kompromissi, mutta oudolta se tuntuu, että heti kun en ole kuvioissa, se ensimmäinen mieleen tuleva tapa viettää aikaa on juominen. Enkä siis oikeasti vahdi häntä (tätä nyt ei kukaan usko, mutta sanon silti koska on totta), mutta sellainen olo tulee.

Vierailija
98/101 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä surulliselta suhteelta. Jo tuo miten "ällöttää" ja "kunnioitus menee", kertoo kaiken tarpeellisen. En pysty samastumaan ollenkaan, itseäni ei ole koskaan miehen tekemiset ällöttäneet ja ilahdun aina kun hän viestittää, oli humalassa tai ei. Huomaan mahdollisen humalaisuuden viesteistä helposti, mutta päin vastoin olen iloinen jos hänellä vaikuttaa olevan hauskaa ja iloinen myös siitä, että haluaa jakaa asioita minunkin kanssani. Välillä humalaisen lennokkaat jututkin naurattaa. 

Kun mies menee kavereidensa tai veljiensä kanssa mökille, ymmärrän hyvin että ei siellä kuivin suin istuta. En istu itsekään jos olen mukana joko miehen kaveriporukassa, omassani, yhteisessä kaveripiirissä tai vain kahdestaan miehen kanssa. Se vain on niin, että yhteinen humala rentouttaa, avaa kielenkantoja ja lujittaa ystävyyssuhdetta. Kaveriporukka, joka harvoin näkee, ei varmasti olisi yhtä toisiinsa hitsautunut jos tapaamiset olisivat pelkästään jotain pintapuolisten kuulumisten vaihtoa teekupposen äärellä. Ja niin se vain on, että harvemmin ihmiset pystyvät tai osaavat avautua ja päästä yhteiseen tietoisuudentilaan ilman alkoholia. Tähän tarkoitukseen alkoholia on käytetty ikiajat, vasta viime vuosikymmeninä sitä on alettu katsoa nenänvartta pitkin, kun kulissien ylläpitäminen on muuttunut yhä tärkeämmäksi elämässä.

Kyllä oikeita kavereita voi tavata myös ilman alkoholia. Kaikella on aikansa ja paikkansa, välillä juodaan ja välillä ei.

Kännissä oleminen ei ole sen "aidompaa" tai "rehellisempää", kunhan jauhetaan jotain. Onneksi nykyään osataan jo avautua ilmankin. Ainakin tietää mitä tuli sanottua.

Vierailija
99/101 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin suht raittiina miehenä ihmettelen kovasti miksi naiset ottavat tuollaisia kaljaveikkoja. Tämä on jäänyt mysteeriksi

Kertoisitko meille, mistä raittiita vapaita ja henkisesti suht terveitä miehiä. Näille olisi kysyntää. Kaljoittelu voi myös hiipiä vähitellen kuvaan. Miehet eivät Suomessa useinkaan tapaa toisiaan ilman kaljaa, ainakaan vähän vanhemmat ikäluokat.

Niitä on harvassa, mutta on. Löydät, kun et juovaa huoli. Minäkin löysin.

Vierailija
100/101 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla mies joka juo. mökille kun päästään niin heti sihahtaa eka kaljatölkki. ja lava menee melkein joka ilta. tekee hommia samalla kun tissuttelee. ei muutu humalassa juurikaan. mutta mua on vaan ruvennut ällöttämään ja jopa ahdistamaan toi jatkuva juominen. itekin juon, mutta määrät ja kerrat ihan eri kuin miehellä. saattaa arkenakin juoda "saunalkajaa" jopa 8 tölkkiä. ei auta nalkutus, kiristys, valittaminen, ei mikään. se vaan juo ja juo...

Ei se tuosta parane. Hän rakastaa enemmän olutta kuin sinua.

Jos hänessä on miestä, hän valitsee sinut kun olet lähtemässä tai puhut erosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä