Mies sanoi, ettei jäisi kanssani seksittömään suhteeseen, jos sairastuisin, vaan pitäisi olla avoin suhde tai erota
Mitä tuosta pitäisi ajatella? Tavallaan ymmärrän ajatuksen, enkä itsekään haluaisi puolisoni jäävän ilman, mutta jotenkin hätkähdin silti... Ovatko miehet vain suorapuheisempia kuin naiset?
Kommentit (37)
todella asiaton ja kylmä mies. En jatkaisi suhdetta.
Mun mieheni varmaan jäisi. Hän on ollut jo vuosia ns pihtari vaikka on mies. Hänelle ei kuulemma seksi ole elämän tärkein asia.
Käytännössä näin on ihan kaikissa suhteissa, mutta sen sanominen ääneen koetaan tökeröksi. 70 % suhteista, joissa toinen sairastuu kroonisesti, päätyvät eroon.
Vähän niin kuin 95 % raskaana olevista, joiden sikiöllä todetaan kromosomihäiriö, päätyvät aborttiin, mutta silti ei saa sanoa, että abortoisin kyllä Down-lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö vaatisit, että kumppanisi ei saa harrastaa seksiä, jos sinäkään et harrasta? Minusta tuo on paljon asiattomampaa ja kylmempää.
Hän ilmoittaa sinulle, että teillä on seksisuhteeseen perustuva suhde, joten ota tai jätä. Eikö ole hyvä tietää asiat etukäteen kuin jälkikäteen?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee.
Jaaa. Mäkin sanoin kumppanille noin, o ou. Hän sanoi että tietenkin avoin suhde olisi ok. Ei johdu kummankaan rakkauden puutteesta ja toivon mukaan ei tilanne tuu koskaan eteen, mut oon todella seksuaalinen ihminen enkä pystyisi olemaan ilman.
Jos osat olisi toisinpäin, soisin kuppanille saman, en koskaan haluis et hän luopuu turhaan yhdestä osasta elämäänsä vain kun ei voisi jakaa sitä mun kanssa enää.
Me vissiin ollaan tavallista aika paljon suorempia. Myös tykkääminen jaetaan sit hyvin avoimesti.
Ihan normaalia. En minäkään jäisi seksittömään suhteeseen mistään syystä, ja olen nainen. Seksitön suhde on ystävyyssuhde, joten ollaan sitten reilusti vain ystäviä eikä teeskennellä muuta.
Jaa'a. Näin sinkkuna kun pyörit, suurin osa tyrkyttäytyjistä on ukkomiehiä. Pienten lasten isiä, vanhempia äijiä ym.
En ikinä halua parisuhteeseen, koska kaikki miehet lopulta pettävät.
Vierailija kirjoitti:
Jaaa. Mäkin sanoin kumppanille noin, o ou. Hän sanoi että tietenkin avoin suhde olisi ok. Ei johdu kummankaan rakkauden puutteesta ja toivon mukaan ei tilanne tuu koskaan eteen, mut oon todella seksuaalinen ihminen enkä pystyisi olemaan ilman.
Jos osat olisi toisinpäin, soisin kuppanille saman, en koskaan haluis et hän luopuu turhaan yhdestä osasta elämäänsä vain kun ei voisi jakaa sitä mun kanssa enää.
Me vissiin ollaan tavallista aika paljon suorempia. Myös tykkääminen jaetaan sit hyvin avoimesti.
Täysin sama meillä. Itsestäänselvä juttu, ettei toista vaadita tai painosteta seksittömään suhteeseen. En voisi sellaisen kumppanin kanssa ollakaan, joka toista haluaisi noin kontrolloida.
Miten nopeasti sitä sitten hankkisitte uuden seksiin kykenevän kumppanin, jos tosiaan rakkaanne sairastuisi vaikka niin, että ei olisi tietoa milloin pystyisi taas seksiin? Eli onko sitoutumisella mitään arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Miten nopeasti sitä sitten hankkisitte uuden seksiin kykenevän kumppanin, jos tosiaan rakkaanne sairastuisi vaikka niin, että ei olisi tietoa milloin pystyisi taas seksiin? Eli onko sitoutumisella mitään arvoa?
Kuka sen tietää, sit kun tuntuisi siltä? Tuskin moiseen olis heti valmis, tällä hetkellä kun halut kohdistuu yksin kumppaniin. Mut tuskinpa vuosikausia jaksaisi ilmankaan.
Miten sitoutumisen arvo sillä vähenisi, jos kerran asia on molemmille ok? Eri juttu jos kähmitään pettää selän takana.
Ilmeisesti joistain tällainen on kylmää, joten parasta varmasti et ihmiset on kumppaninsa kanssa tällaisista yhtä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
En ole tietääkseni sitoutunut seksittömään suhteeseen, enkä ymmärrä, miten tämä kysymys ylipäätään liittyy sitoutumiseen. Olen alusta asti tehnyt selväksi, minkälainen suhde on minulle ok ja minkälainen ei (väkivaltainen, kylmä, seksitön, etäsuhde...), joten ei tässä pitäisi olla mitään ihmeellistä.
Minusta tuo on aivan itsestäänselvää. Jos oma mies sanoisi noin, voisin vastata vain "tietysti".
Kenellä oikeasti on pokkaa sanoa kumppanille, että sori nyt vaan, sinä et saa enää harrastaa seksiä, koska minä en pysty siihen? Oikeasti täytyy olla todella kontrolloiva ja sydämetön ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni varmaan jäisi. Hän on ollut jo vuosia ns pihtari vaikka on mies. Hänelle ei kuulemma seksi ole elämän tärkein asia.
Kulissit pitää pysyä pystyssä. Sinä olet osa niitä hänen kunnianhimonsa tyydyttämiseksi. Luultavasti olet näyttävä nainen, ja miehesi kokee sinut voitoksi urallaan.
Hetkinen. Oletteko parisuhteen alussa sopineet jotkut määrät seksiä mitkä tulee toteuttaa ? Meillä saattaa tulla pitkiäkin aikoja ilman seksiä mutta ei mennä vieraisiin.
Jos nyt kumppani ei enää kykenisi seksiin niin tottakai sitä keskusteltaisiin, että mitäs nyt mutta varmaan iästä riippuen voisin tyytyä seksittömään suhteeseen.
Eroaisin heti, se on teillä kuitenkin edessä ennemmin tai myöhemmin.