Myydäänkö jossain lupiininsiemeniä? Olisi kiva saada kaunista kukkaa pihaan
Kommentit (46)
Siemenistä en tiedä, mutta ostin ekokaupasta lupiinijauhoa.
Minä en ymmärrä mikä vika niissä on että pitää tuhota. Eihän perunakaan ole alunperin suomalainen.
Maljakossa leikkokukkana kestää huonosti. Alkaa pian nuokkua. Parempihan se onkin pihan paraatipaikalla.
Tielaitoksella on varmaan suuret varastot lupiinin siemeniä, koska he kylvävät niitä aina uusien teiden pientareille. Mutta tuskinpa laitos käy kauppaa siemenillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä mikä vika niissä on että pitää tuhota. Eihän perunakaan ole alunperin suomalainen.
Lupiini leviää hallitsemattomasti Suomen luontoon, ja kaikki muu kasvillisuus tuhoutuu sen alta. Lupiini on uusi rentunruusu, kun maitohorsma on jo lähes hävinnyt sen sen tieltä.
Kohta on metsät täynnä lupiinia, joten ei ole mustikkaa, ei puolukkaa, ei sieniä ... Ja kun lupiini valtaa pellotkin, ei ole viljaa. Mitäs sitten syöt? Tuo pientareilta metsiin leviävä lupiini ei edes kelpaa ihmisruoaksi, koska on myrkyllinen lajike.
Lupiinin siemeniä löytyy varmaan oseammastakin kaupasta. Haitallisiksi ei ole todettu kuin komea- ja alaskanlupiini. Ketjussa aiemmin mainittu lupiinijauho puolestaan on ravintokäyttöön jalostetusta lupiinista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palsta saanut uuden hullun? Lupiini-hullu?
Ei. Kaikki lupiinialoitukset eivät ole samalta henkilöltä. Tämä on ap:n ainoa.
ap
Ainoalla aloituksellasi olet lupiinihullu.
Vierailija kirjoitti:
Peruna ei leviä holtittomasti joka paikkaan vaan vaatii joka vuotista viljelyä.
Vain tuo villilupiini on saanut tappotuomion ei muut jalostetut versiot
Ei myydä, ne on kielletty. Haitallinen vieraslaji.
Vierailija kirjoitti:
Ne vie kaiken elintilan kotimaisilta niittykukilta. Pienempi paha kuitenkin kuin jättipalsami tai jättiputket.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ai jaa, eli jos teen aloituksen mansikkakakusta, olen mansikkakakkuhullu?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruna ei leviä holtittomasti joka paikkaan vaan vaatii joka vuotista viljelyä.
Lisäksi se ruokkii suuren osan ihmiskuntaa. Lupiini tuhoaa kaiken tieltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Tällä vastauksella osoitat olevasi hullu. Tämä ei ole kunnianloukkaus vaan diagnoosi.
Etsit siis pihan kaunistusta. Samaan kukkapenkkiin sopisi myös kurtturuusu. Itse kuivaan siitä teeaineksia, on siis sekä kaunis että hyödyllinen. Japanintatarista saa hienon vihreän taustan kukkapenkille. Sitähän voi laittaa myös naapurin rajalle. Tulee nopeasti aidanne ja antaa näkösuojaa. Jättipalsamin siemeniä kannattaa heittää muutama kompostikasaan, menestyy hyvin siinä ja peittää pian ruman kompostin. Ehkä myös vähän piiskuja. On sitten syksylläkin jotain kukkivaa pihassa. Parhain terveisin Puutarhuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Tällä vastauksella osoitat olevasi hullu. Tämä ei ole kunnianloukkaus vaan diagnoosi.
Höpön pöpön.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lupiinin siemeniä löytyy varmaan oseammastakin kaupasta. Haitallisiksi ei ole todettu kuin komea- ja alaskanlupiini. Ketjussa aiemmin mainittu lupiinijauho puolestaan on ravintokäyttöön jalostetusta lupiinista.
Lupiini eli komealupiini on erittäin haitalliseksi vieraslajiksi todettu ja on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Lupiini=komealupiini.
Sinilupiini on jalostettu, yksivuotinen kasvi. Sitä voisi löytyä.
Kyllä niitä löytyy siemenhyllystä, yksivuotista lajiketta. Tänä vuonna ei enää ehdi, ensi vuonna sitten.