Miksi naisten pitäisi piilotella sitä, että vielä on lukiossa ollut ns. kiltti tyttö?
Onko siinä jotain hirveän noloa, ettei ole alaikäisenä juonut viinaa eikä pannut puolen jalkapallojoukkueen kanssa?
Hyvin usein kuulee naisten vähän piilottelevan sellaista taustaa ja jopa valehtelevan, ettei se tulisi ilmi. Tässä olisi asennemuutoksen paikka laajemmin.
Pojille vastaava jaottelu ei ole lainkaan niin tärkeä.
Kommentit (29)
Nyt on taidettu katsoa amerikkalaisia roskatuotantoja.
Ensinnäkin, Suomessa jalkapallojoukkue ei kiinnosta ketään tyttöä, koska siellä ei tienata. Suomalainen vastine on jääkiekko.
Ei se kaikilla ole mikään valinta. Kaikista tytöistä ei kiinnostuta..mulle ei ikinä jutellut pojat koulussa. Kohtelivat kuin kasaa paskaa. Nyt aikuisena kostan heille.
N23
Luulin, että tämä menee päinvastoin, että naiset piilottelevat nuoruuden biletystä ja erityisesti rasian jakoa? Enemmän poikien juttu tämä, että jos ei viina virtaa ja rönttöstä tule vasemmalta ja oikealta ja ylhäältä niin on luuseri ja pitäisi hävetä menneisyyttään.
Olin lukioaikana juuri tuollainen kiltti tyttö, enkä häpeä sitä. Ennen olen hävennyt ala-asteaikaani, koska minua kiusattiin silloin. Nyt olen tajunnut, että eipä niillä kiusaajillakaan nykyään hyvin mene (silloin olivat muka suosittuja) ja heidän pitäisi hävetä sitä, että kiusasivat, eikä minun. Tosi noloilla tavoilla kiusasivat, siis heidän kannaltaan. Nyt vasta tajusin.
En ole törmännyt vastaavaan vähättelyyn. Pidän tuollaista toimintaa normaalina.
Ehdotan, että vaihdat tuttavapiiriä.
Minua ei vain kiinnostanut. Tuskin se ketään kiltiksi tekee. Nytkään ei kiinnosta ja EN todellakaan ole kiltti.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, Suomessa jalkapallojoukkue ei kiinnosta ketään tyttöä, koska siellä ei tienata. Suomalainen vastine on jääkiekko.
Öh tuota... Jalkapallojoukkoueen paneminen on kulunut sanonta, ei mitään muuta. Ei sillä ole mitään varsinaista tekemistä suomalaisen koulumaailman kanssa. Niin vain sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja olisiko ihan übernoloa, jos paljastuisi, että olisi tuolloin seurustellut kiltin pojan kanssa !?!?!?
Tai ettei ollut poikaystävää ollenkaan... :(
En sanoisi, että ainakaan Suomessa siinä on mitään varsinaista _häpeämistä_, mutta omanlaisen leiman siitä kyllä saa. Eli se ikään kuin määrittelee sut kokonaan; aijaa kiltti tyttö eli olit sellanen ja sen näkönen ja teit vaan sellasta ja ajattelit niin ja näin.
Kaikki ei halua siihen lokeroon.
En ole koskaan peitellyt olevani kiltti tyttö ja olen ollut sellainen koko elämäni ajan.
Kummastelen aina sitä, miksi koulussa menestyvistä nuorista ja ihan erityisesti tytöistä yritetään vääntää jotain negatiivista kuten mielenterveysongelmat, suorittaja jne. Totuus on se, että ongelmia on huomattavasti enemmän niillä nuorilla, jotka eivät menesty koulussa tai ovat keskinkertaisia opinnoissaan. Jo jatko-opintoihin pääsy on hankalaa/hankalampaa. Minä itse olin koko kouluikäni nk. kympin tyttö. Tämän lisäksi harrastin monenlaista ja lapsuuden perheeni
kanssa näimme paljon maailmaa. Nyt olen valmistunut lääkäriksi, minulla on vajaa vuoden ikäinen lapsi, upea aviomies ja ikää kohta 27 vuotta. Olen onnellinen ja elämä hymyilee. En tiedä ketään kaltaisteni erityisen hyvin koulussa menestynyttä, jolla menisi huonosti. En toki väitä, etteikö heitäkin olisi. Poikkeus aina vahvistaa säännön ja massoihin mahtuu monenlaista. Mutta ihan tutkimustenkin mukaan koulumenestyneet pääsääntöisesti menestyvät elämässä. Koulumenestys korrelloi vahvasti myös älyn kanssa. Lisäksi tarvitaan ahkeruutta ja sitkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
En juuri katso jenkkisarjoja. Puhu ihmisistä, joiden kanssa olen tekemisissä. Kuten joku täällä sanoi, jalkapallojoukkue on vain sanonta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minua ei vain kiinnostanut. Tuskin se ketään kiltiksi tekee. Nytkään ei kiinnosta ja EN todellakaan ole kiltti.
Nimenomaan. En tajua mistä tulee käsitys, että seksiä harrastamaton = kiltti. Eihän kiltteydellä ole mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikilla ole mikään valinta. Kaikista tytöistä ei kiinnostuta..mulle ei ikinä jutellut pojat koulussa. Kohtelivat kuin kasaa paskaa. Nyt aikuisena kostan heille.
N23
Vain pieni osa pojista uskaltaa jutella tytöille jos on kiinnostunut.
Koulumenestyneet voivat hyvin kirjoitti:
Kummastelen aina sitä, miksi koulussa menestyvistä nuorista ja ihan erityisesti tytöistä yritetään vääntää jotain negatiivista kuten mielenterveysongelmat, suorittaja jne. Totuus on se, että ongelmia on huomattavasti enemmän niillä nuorilla, jotka eivät menesty koulussa tai ovat keskinkertaisia opinnoissaan. Jo jatko-opintoihin pääsy on hankalaa/hankalampaa. Minä itse olin koko kouluikäni nk. kympin tyttö. Tämän lisäksi harrastin monenlaista ja lapsuuden perheeni
kanssa näimme paljon maailmaa. Nyt olen valmistunut lääkäriksi, minulla on vajaa vuoden ikäinen lapsi, upea aviomies ja ikää kohta 27 vuotta. Olen onnellinen ja elämä hymyilee. En tiedä ketään kaltaisteni erityisen hyvin koulussa menestynyttä, jolla menisi huonosti. En toki väitä, etteikö heitäkin olisi. Poikkeus aina vahvistaa säännön ja massoihin mahtuu monenlaista. Mutta ihan tutkimustenkin mukaan koulumenestyneet pääsääntöisesti menestyvät elämässä. Koulumenestys korrelloi vahvasti myös älyn kanssa. Lisäksi tarvitaan ahkeruutta ja sitkeyttä.
Tuota dissaamista minäkin ihmettelen. Jos tyttö pärjää hyvin koulussa, hän on tyhmä pänttääjä jne... Vastaavia numeroita saava poika on nero. Joskus on kirjoitettu lehtijuttujakin siitä, miten koulussa menestyvät tytöt ovat mielenkiinnottomia reppanoita - vaikka eihän se oikeasti niin mene.
Minäkin olin ns. kympin tyttö. En kylläkään harrastanut paljon mitään, koska sellaiseen ei kotona annettu mahdollisuuksia. En käytyt bileissä tai baareissa ennen täysi-ikäistymistä. Kun sitten parikymppisenä törmäsin vanhoihin tuttuihin paikallisessa baarissa, heille näytti olevan äärimmäisen vaikea hyväksyä sitä, että minäkin olin siellä. Minut oli heidän maailmankuvassaan niputettu tiettyyn lokeroon, josta en olisi saanut tulla tulos. No, se oli heidän ongelmansa.
Olen suorittanut yliopisto-opinnot onnistuneesti, aloittanut uran ja perustanut perheen. En todellakaan koe, että lapsuus/nuoruus olisi jotenkin pilannut mahdollisuuteni. Silti saan välillä osakseni niitä merkitseviä katseita tyyliin "Tuo oli sellainen säälittävä kiltti tyttö..."
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen, menevän ja coolin naisen bucket listillä on gangbang koko jääkiekkojoukkueen kanssa. Voi naisia, kuinka alas olette itsenne päästäneet...
Ja olisiko ihan übernoloa, jos paljastuisi, että olisi tuolloin seurustellut kiltin pojan kanssa !?!?!?