Epäsiisti vaimo
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Osahan näistä sotkuisista ihmisistä on diagnosoimattomia ADD- tapauksia. Erityisesti naisilla se hyperaktiivisuus-puoli jää usein pois ja on vaan hajamielisyyttä ja kykenemättömyyttä organisoida, ja tällaisena sitten usein ohitetaan vaan "luonteenpiirteenä", vaikka voi vakavastikin vaikuttaa elämänhallintaan.
Eli kyse ei välttämättä ole laiskuudesta, vaan ihmisen on oikeasti todella vaikeaa aloittaa asioiden tekemistä ja pitää homma pyörimässä, ellei joku muu ole paikalla eräänlaisena työnjohtona.
Itselläni ei ole ADD:tä, mutta tunnen pari tapausta, joissa diagnoosi auttoi ymmärtämään, mikä mättää ja löytämään työtapoja, joilla asiat saa vähän useammin tehtyä loppuun asti. Aikuisillekin voi auttaa lääkitys, mutta enimmäkseen pyritään opettamaan keinoja, joilla ADD-aivoista saa eniten irti.
Näin varmasti monesti on. Eräs tuttu nainen on aina ollut erittäin epäsiisti, sukat tarttuu lattiaan ja valtavia pyykki- ja tiski sekä romukasoja asunnossa, ei haitannut minua, mutta kun hänen lapsellaan todettiin lukihäiriö ja nepsy-ongelmia, niin mietin että varmaan hänelläkin on. Lukihäiriö hänellä on ainakin. En tiedä onko tutkittu häntä tuon varalta, valitettavasti hänellä on muitakin isoja ongelmia emmekä enää ole tekemisissä. Tuli vain mieleen.
Olet matalan tason mies eikä tasosi riitä parempaan. Hanki iso leuka ja vaihda tasokkaampaa vaimoon.
Päivystävä tasoteoreetikko
Pääasia että huolehtii henkilökohtaisesta hygieniastaan, että pillua on kiva nuolla ja nussia.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen ja todella siisti sellainen. En ymmärrä epäsiistejä naisia, jotenkin luotaantyöntäviä. Sottuporsaita. Kuka mies sellaisen haluaa, ehkä samanlainen sottuporsas, niin voivat sitten porsailla yhdessä.
Nainenpa hyvinkin..
Valuuko hiivaliemet pitkin haaroja vai mikä on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen ja todella siisti sellainen. En ymmärrä epäsiistejä naisia, jotenkin luotaantyöntäviä. Sottuporsaita. Kuka mies sellaisen haluaa, ehkä samanlainen sottuporsas, niin voivat sitten porsailla yhdessä.
Ehkä sinulla ei ole ikinä ollut elämässäsi mitään niin kuormittavia vaiheita, että olisit joutunut priorisoimaan asioita. Sellaiset eivät myöskään aina ole itse aiheutettuja, vaan johtuvat ehkä jopa aviomiehen työkuvioista ja 'nopeista siirroista' (joissa sinun mielipidettäsi ei kysytty, ehditty tai voitu).
Vierailija kirjoitti:
Ex-vaimo oli laiska siivoaja. Oli kuulemma niin ahdistavaa siivota yksin päivällä kun olin itse töissä tienaamassa rahoja. Olisi aina pitänyt siivota yhdessä raskaan työpäivän jälkeen...
No siinä suhteessa oli paljon muutakin pielessä...mutta yksi syy oli tuo kotitöiden väistely, siksi ex-vaimo.
Hevosihmiset ovat juuri tällaisia
Vierailija kirjoitti:
Ex-vaimo oli laiska siivoaja. Oli kuulemma niin ahdistavaa siivota yksin päivällä kun olin itse töissä tienaamassa rahoja. Olisi aina pitänyt siivota yhdessä raskaan työpäivän jälkeen...
No siinä suhteessa oli paljon muutakin pielessä...mutta yksi syy oli tuo kotitöiden väistely, siksi ex-vaimo.
Vaaditko kuitenkin maksamaan 50/50 laskut? Jos vaadit, silloin kotityötkin tehdään 50/50. Riippumatta siitä, mitä toinen tekee omalla ajallaan.
Kyllä toista pitää kunnioittaa niin, että huolehtii normaalisti ulkonäöstä.
Voi olla tietenkin eroavaisuuksia siitä, mikä on normi siisteyttä ulkonäössä ja mikä ei.
Jonkun tyyli on rosoisempi kun toisen.
Naurettavaa on yrittää esittää joku muka homssuisempana mitä on.
Tuollainen kuuluu edim. Gang stalkingiin, jossa yritetään joku esittää huonompana mitä on, myös ulkonäöllisesti. Kiinnitetään ylikorostuneesti huomiota kaikkeen mahdolliseen tahallisesti.
Olenpahan kuullut jopa tapauksessa, missä ulkonäköä on törkeän rikollisesti sabotoitu erään naisen kohdalla.
Kyllä luit oikein!
Lisäksi siihen in liittynyt törkeää terveydellistä fyysistä haittaa.
Sääli vaan, että tuosta puolesta ei moni tiedäkään ja ottavat sen läpällä?
Sairas täyty olla, jos tietää ja edelleen esittää läppänä?
Mitä tulee tutun tai läheisen henkilön ulkonäön kommentoimisen hienovarainen kommentointi on paikallaan, jos on vaarassa että henkilö esiintyy kovasti epäedukseen . En mene yksityiskohtiin mutta tuolla en todellakasn tarkoita, että pitäisi olla mahdollisimman täydellinen tai pukeutua toisten maun mukaan.
Tuossakin turha esittää ylikorrektiutta ja muka väittää, että missään tilanteissa ei olisi sipivaa huomauttaa mistään toiselle esim liittyen ulkoiseen habitukseen.
Voi johtua esim Adhd/Aspergerista jota ei ole huomattu