Epäsiisti vaimo
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Osahan näistä sotkuisista ihmisistä on diagnosoimattomia ADD- tapauksia. Erityisesti naisilla se hyperaktiivisuus-puoli jää usein pois ja on vaan hajamielisyyttä ja kykenemättömyyttä organisoida, ja tällaisena sitten usein ohitetaan vaan "luonteenpiirteenä", vaikka voi vakavastikin vaikuttaa elämänhallintaan.
Eli kyse ei välttämättä ole laiskuudesta, vaan ihmisen on oikeasti todella vaikeaa aloittaa asioiden tekemistä ja pitää homma pyörimässä, ellei joku muu ole paikalla eräänlaisena työnjohtona.
Itselläni ei ole ADD:tä, mutta tunnen pari tapausta, joissa diagnoosi auttoi ymmärtämään, mikä mättää ja löytämään työtapoja, joilla asiat saa vähän useammin tehtyä loppuun asti. Aikuisillekin voi auttaa lääkitys, mutta enimmäkseen pyritään opettamaan keinoja, joilla ADD-aivoista saa eniten irti.
Jep, mulla on just sellasta ongelmaa että kaikki jää kesken ja unohtuu, diagnoosina ADHD. Se hyperaktiivisuus ei näy minään erityisenä, mitä nyt on pakko heiluttaa jalkaa, naksutella kynää, tai yleisestä vaan olla liikkeessä koko ajan. Jos vaikka luen tabletilta tekstiä, vähintään pää nyökyttelee. Se H-osio ei siis ole erityisen häritsevä itselle, muille kyllä, kun koulutuksessa jostain kuuluu taukoamaton kynän naksutus...
Kotona siisteydessä olen yrittänyt ratkaista asian niin, että tavaraa olisi vain vähän. Silloin kaikelle löytyy helposti paikka. Ne tavarat joille ei ole oikein paikkaa, ne ajelehtii ympäriinsä ja aiheuttaa sekaisuutta. Lisäksi sekaisuutta aiheuttaa jatkuvasti käytössä olevat tavarat, esim. kutimet. Rassaa aina pakata ne pois kun tietää että viimeistään seuraavana päivänä jatkaa taas, joten ne jäävät usein levälleen. Toinen ongelma on mieheni, joka sitten taas on varsinainen kamahamsteri, ja sitä kaikenlaista miehen rojua ajelehtii ympäriinsä jatkuvasti. Ja niihin en saa edes koskea kun sitten mies ei löydä niitä.
Vierailija kirjoitti:
u
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa siivooja, sillä tuosta pääset
Entä jos se vaimo heittää kaiken vain jonnekin.
Siivooja voi mopata ja pyyhkiä pölyjä, mutta ei järjestellä tavaroita, jotka eivät ole missään järjestyksessä, siihen tarvittaisiin vakituinen palvelija, johon kenelläkään ei ole varaa.
Vaimoni on tuollainen sottapytty, ei siivoa, hukkaa kaiken ja unohtaa loput jonnekin.
Mitään ei säilytä missään, vaan heittää kaiken jonnekin.Ulkonäöstään ja henk. koht. hygieniastaan huolehtii, joten voi olla vaikea uskoa hänen olevan Hosuli.
Meidän aikuinen tytär samanlainen. On nyt tilapäisesti kuukauden kotona ja hermo palaa, vaikka yritän hillitä itseäni. Ei ole kiva, kun tämä on todennäköisesti viimeinen kotonaoloaika ja minulla nousee savu päästä. Hänellä on erittäin arvostettu ja tarkkuutta vaativa ammatti ja työ. Paperit vuosien ajoilta läjissä pöydällä. Kasvot millilleen laitettu. Huoneensa kuin sikala. Likainenkin. Mistä tämä johtuu?
Nykynaiset ei pidä kotia siistinä eikä itseään
Nykynaiset ei pidä kotia siistinä eikä itseään.
Osa elää läävässään ja ovat epäsiistejä. Pahimpia ovat kuitenkin ne, jotka laiminlyövät vaikkapa intiimihygieeniaansa; voi olla kusenhajuista alapääkarvoitusta, sipulihikeä, likaisia alusvaatteita, rasvaiset hiukset. Tämä menee minulta yli ymmärryksen sukupuoleen katsomatta. Kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt edes kenen vaimo on kyseessä?
Minuakin kiinnostaa, että onko oma vai jonkun toisen. Naapurin Janica olis kätevä, kun miehen ollessa töissä niin voisi nähdä sinulla. Pidät sitten huolen vain oman kämppäsi siisteydestä. Jos on oma vaimo, olisi kannattanut sitä omaa harkintaa käyttää vaimoa valitessa.
Kolmas vaimoni oli myös hirveän epäsiisti. Tiskipöytä oli usein niin täynnä likaisia astioita, ettei siihen tahtonut oikein pissille sopia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis todellakin Hosuli.
Jos joku tulee yllätysvierailulle, alkaa raivokkaasti siivota selitellen, mikdi JUURI NYT on niin sotkuista.
Juuri tuo. Vieraille esitetään siistiä mutta miehen takia ei kiinnosta vaivautua.
Voi perkěle, mites se armon herra vaivautuu vaimon takia? Sopisi tehdä oma osuus.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi yhtä epäsiisti.
Mites appi?
Vierailija kirjoitti:
Nykynaiset ei pidä kotia siistinä eikä itseään
Onneksi ukonturjakkeet pitävät.
Masentunut. Auta vaimoa hakemaan apua. Ongelma on hoidettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa siivooja, sillä tuosta pääset
Entä jos se vaimo heittää kaiken vain jonnekin.
Siivooja voi mopata ja pyyhkiä pölyjä, mutta ei järjestellä tavaroita, jotka eivät ole missään järjestyksessä, siihen tarvittaisiin vakituinen palvelija, johon kenelläkään ei ole varaa.
Vaimoni on tuollainen sottapytty, ei siivoa, hukkaa kaiken ja unohtaa loput jonnekin.
Mitään ei säilytä missään, vaan heittää kaiken jonnekin.Ulkonäöstään ja henk. koht. hygieniastaan huolehtii, joten voi olla vaikea uskoa hänen olevan Hosuli.
Älä muuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ex-vaimo oli laiska siivoaja. Oli kuulemma niin ahdistavaa siivota yksin päivällä kun olin itse töissä tienaamassa rahoja. Olisi aina pitänyt siivota yhdessä raskaan työpäivän jälkeen...
No siinä suhteessa oli paljon muutakin pielessä...mutta yksi syy oli tuo kotitöiden väistely, siksi ex-vaimo.
Itse olen tykännyt siivota silloin kun mies on poissa.
No en osaa sanoa onko vaimosi epäsiisti, vai oletko vain turhantarkka pilkunnussija.
Jälkimmäistä epäilen, sillä aloituksesi pilkku oli jo nussittu pisteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Osa elää läävässään ja ovat epäsiistejä. Pahimpia ovat kuitenkin ne, jotka laiminlyövät vaikkapa intiimihygieeniaansa; voi olla kusenhajuista alapääkarvoitusta, sipulihikeä, likaisia alusvaatteita, rasvaiset hiukset. Tämä menee minulta yli ymmärryksen sukupuoleen katsomatta. Kuvottavaa.
Seksi?
Vaimo ei ole mikään piika, sinä voit siivota ihan itse sotkusi!!!!
Mä en tee mitään kotitöitä arkena. En mitään paitsi omat astiat laitan pesukoneeseen ja joskus keitän kahvit. Mies siivoaa, käy kaupassa, kokkaa, pesee pyykit, leikkaa nurmikon, tekee lumityöt jne. Aina ei ole ollut näin, mutta tämmöiseksi se on mennyt viime vuosina. Mies on työtön, minä tienaan hyvin ja teen pitkiä päiviä. Lapset on 20 ja 16, joten ei kauheasti työtä plus nuorempi on pitkät päivät koulussa. Minusta on reiluakin, että mies ottaa vastuulle kotityöt. Ei niihin montaa tuntia päivässä mene ja ehtii hyvin katsella Netflixiä ja lepäillä useamman tunnin, vaikka sen pari tuntia päivässä tekeekin kotitöitä. Viikonloppuisin tosiaan voin "autella" ruuanlaitossa esim. kattamalla.
Täytyy myöntää, että olen alkanut ymmärtämään myös miehiä, jotka nauttii naisen kotona olosta. Onhan tämä elämä leppoisampaa kuin koskaan mulle. Tulen aina siistiin kotiin, on kahvi tippumassa, on ruokaa uunissa jne. Nurmikko on siisti ja talvella lumet luotu. Kaukana on se aika, kun pieniä lapsia kiskottiin perässä kumpikin töissä käyden. Taloudellisesti toki tämä on vähän kurjaa, mutta toisaalta olemme velattomia ja mies säästää tosi paljon tarkalla ruokasuunnittelulla, ulkona syömiset pikaratkaisuna on jääneet pois jne. Rahaa riittää hyvin arkeen ja annan miehelle 700 Euroa tilille joka kuukausi sen peruspäivärahan lisäksi ruokarahaksi ja muihin pikkutarpeisiin eli saa sen 1200 tilille joka kuukausi. Lisäksi maksan laskut. Ja matkat, laivareissut, kylpylät jne. Mies saa kaiken saman kuin minäkin. Ei hän täällä kitkuta kotona, kun minä liehun nautinnoissa vaan menemme yhdessä.
Ei tämä ideaalitilanne ole, mutta tässäkin on puolensa. Oikeastaan aika kivaa näinkin.
Siistiä.