Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä jonka lapset on päiväkodissa!

Vierailija
08.07.2006 |

Tiesitkö, että osa lapsesi hoitotädeistä voi olla täysin kouluttamattomia alalle?

Tiesitkö, että pihalla voi olla kerralla useita kymmeniä lapsia, eikä heitä välttämättä vahdi kuin 1-2 tätiä, ja kumpikin heistä voi olla näitä kouluttamattomia?

Tiesitkö myös, että näiden tätien taustoja ei tarkisteta millään tavalla, he voivat olla vaikka tuomittuja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä?

Terveisin alalla työharjoittelussa ollut kouluttamaton

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös vastuussa erään neljäsluokkalaisen oppilaan koko englannin opetuksesta kun hän oli siirtynyt juuri toisesta koulusta ja siellä ei luettu englantia a-kielenä. Hoidin myös englannin tukiopetukset, korjasin kokeet ja arvostelin ne. Pidin säännöllisesti matematiikan, äidinkielen ja maantiedon tunteja sekä liikuntaa. Hoidin pihavalvontaa, suunnittelin tunteja jne...

päivät oli 9-16

Olin silloin juuri 20v täyttänyt ja ihan työmarkkinatuella töissä josta sain 118mk bruttona päivässä.

Vierailija
42/44 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en olisi saanut jäädä yksin lasten kanssa, MUTTA arvatkaapa kuka vahti nukkarissa, kun hoitajat olivat kahvitauolla?? Aivan niin, MINÄ. Olin vielä pienten puolella.

Tuo paikka oli muutenkin ihan perseestä.

Olen vahtinut lapsia yhdeksän vuotiaasta lähtien ja ollut jopa yhdessä perheessä lastenhoitajana puolivuotta; tuossa perheessä oli neljä lasta 7kk, 2v2kk, 4v5kk ja 11v. Ja ihan hyvin pärjäsin heidän kanssa (vanhemmat olivat yrittäjiä).

Nuo päiväkodin eukot jaksoivat koko ajan muistuttaa, että sä et ole täällä töissä jne. Mutta kohtelivat kuin orjaa.

Siellä oli yksi pikkupoika, joka tuppasi kakkimaan housuun ulkoillessa, jos ei kukaan huomannut. Raukka ei uskaltanut sanoa hädästä mitään, mutta hänellä oli aivan selvät merkit, koska kakatti. Tädit eivät koskaan huomanneet tuota, vaikka lapsi olisi seissyt heidän edessään. Raukka ei koskaan edes sanonut, jos kakat tai pissat tuli housuun.

Ja ihmettelen suuresti heidän " rangaistus menetelmää" , yksi pikkupoika oli sellainen, että hän oli todella villi ja metelöi ym. Yksi täti suuttui aina tuolle pojalle ja ei antanut esim. varoitusta tai muutakan vaan laittoi lapsen kylmiltään istumaan erilleen. Eli ei siis sanonut esim. että " Nicomatti" nyt lopetat tms.

Tuo eukko oli muutenkin ihan perseestä. Isojen puolella oli todella mukavat tädit ja tuolla pienten puolella oli ne kaksi muuta tätiä, jotka olivat todella kivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruvetaan selvittämään niin kouluttamaton on ollut vastuussa! Sitten se ei ookkaan pikkujuttu! Riippuu pk miten tarkkaan noita vastuujuttuja noudatetaan mutta meidän päiväkodissa kyllä säännösten mukaan mutta silti voi tapahtua mitä vaan ja millon vaan!

Vierailija
44/44 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pääsehän sillä tietty eroon omista syyllisyydentunnoistaan. Järkevämpi ehkä ottaa kuitenkin huomioon sen mahdollisuuden, että huono tuuri voi käydä joskus omalle kohdallekin, eikä vain kiellä kaikkea peläten huonon äidin leimaa...