Keittiöpsykologia 2021
Muita valmistautumassa ensi vuoden pääsykokeisiin? :) Ite meinaan hakea tonne Porvoon keittiöpsykalle.
Kellään vinkkejä/kokemuksia?
Kommentit (17)
En ole keittiöpsykalla, mutta yhessä toisessa pääaineessa vapaiden aiheiden tiedekunnassa. Oon kans tykännyt paljon sekä opiskelusta että yhteisöllisestä meiningistä :)
Tsemppiä luku-urakkaan ja tervetuloa laitokselle sitten vuoden päästä! Kuten kakkonen jo sanoi, kannattaa tosiaan roikkua av:lla ja harjoitella keskustelijoiden analysointia. Auttaa pääsykokeessa ja ahkera harjoittelu näkyy varmasti tulevaisuudessa työelämässäkin!
T. Proffa
Tän vuoden valintakokeessa oli heti ekana tehtävänä jauhenlihan pesu. Kannattaa treenata!
Mulla on jo käytännön harjoittelua paljon. Lähipiirissä paljon ongelmaisia, on avioerokriisiä, päihdeongelmaa ym. Olen todella päässyt tositoimiin oppien kanssa. Mut sit myös tuo oma kokemusasiantuntijuus avioerosta on ollut mulle vähän kuin diplomityö.
AV:n lisäksi hyviä analysointikohteita ovat erinäiset tosi-tv-sarjat. Me vanhemmat opiskelijat ja alumnit pidetään noissa OFFICIAL-ketjuissa seminaareja, sinne voi tulla seuraamaan akateemista keskustelua.
Mä odotan jo niitä opintoja Porvoon yliopistossa. Siellä on ekana vuonna kurssi "miksi Tinder-miehen profiilikuvassa näkyy kaljapullo". Myös "Miksi Tinder-miehen profiilikuvassa näkyy toinen henkilö" voisi olla mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
AV:n lisäksi hyviä analysointikohteita ovat erinäiset tosi-tv-sarjat. Me vanhemmat opiskelijat ja alumnit pidetään noissa OFFICIAL-ketjuissa seminaareja, sinne voi tulla seuraamaan akateemista keskustelua.
Yrittääkö joku opiskelia täällä päteä AKATEEMIKOLLE?!?!
Porvoon opiskelijaruokalasta saa ihania lastenvanukkaita edullisesti!
Kuulemma opinto-oppaassa ensi vuonna ainakin kurssit
Introvertit miten jaksatte tutustua uuteen kumppaniin? 5 op
Syön yksinäisyyteen 7 op
Kolmikielisen lapsen kasvattaminen, miten hankalaa? 3 op
Olin tänään kesäopintojen kiinnostavalla kurssilla, jossa keittiöpsykän emeritaprofessori Aada-Jadessah Räväkkälä luennoi otsikolla Mies käynyt hoplopissa salaa... Vahva suositus!
minä treenasin pääsykokeisiin viettämällä vuoden Munsalan kansanopistolla. Sieltä sai paljon hyvää oppia.
luentotauoilla jaamme aina kampaamokatkutarinoita
Vertaistuen voimaa! <3
Onko kukaan edennyt vielä tohtoriopintoihin?
Olen jo vitt*tieteen maisteri ja ehkä olisi hyvä jatkaa opintoja?
Hei! Hyviä kokemuksia Porvoosta täälläkin. Pakollinen vaihtojakso Pietarissa oli myös erittäin antoisa, siellä trollaustieteiden opetus on niin korkeatasoista!
Opiskelin sivuaineena keittiöpsykaa, pääaineena siis huuhaahumanismi. Porvoon kampukselle mahtuvat niin sometähtöset, kouvolatukat kuin kiltit miehetkin :)
Onnittelut hyvästä valinnasta, toivottavasti nähdään laitoksella! Mä opiskelen täällä nyt kolmatta vuotta ja teen kandia miesten Tinder-käyttäytymisestä. Aika paljon kannattaa tulevan vuoden aikana roikkua täällä AV:lla, tsemppiä ponnistukseen!