Onko kokemuksia Feelia ruokakaupasta?
Kommentit (83)
Lähdettiin testaamaan varman päälle nettikaupan ”Asiakkaiden suosikit” osion eväitä. Perunamuusia, possukastiketta, palapaistia jne. Ostettiin sadalla eurolla erinäisiä valmisruokia ja ajateltiin päästä vähällä ruoanlaitossa kuitenkin kelpo kotiruokaa syöden.
Virhearvio.
Ei kirvoita hurraa-huutoja nämä eväät. En tiedä onko sivuilla viuhuvat tuotearvostelut kirjoittaneet firman oma henkilökunta, mutta itse sinne en asiakkaana pääse arvostelemaan ostamiani tuotteita ollenkaan.
Eipä tarvitse toista kertaa näitä ruokia tilata.
14 vee Poika, joka syö itse tehdyn possukastikkeen aina vesi kielellä ja suunnilleen nuolee lautasenkin, jätti Feelian vastineen lautaselle ensimmäisen haarukallisen jälkeen. ”Ei ole nälkä”
Mistä tehtaasta tulevat? Miksi monessa kommentissa verrataan kouluruokaan-maksaako sossu lapsilerheille nämä tilaukset. Pelkään einesruokia kun kuulin että monet tehtaat käyttää vankilatyövoimaa! Onko Pyhtään lähellä vankilaa?
Hyviähän ne oli. Ei tietenkään koko tarjontaa ole testattu, mutta esim. pastaruoat ja makaroonilaatikko maistuivat meidän perheelle.
Kokeilimme ja epäilen että Feelian omien sivujen arvostelut (lähes kaikilla viisi tähteä) on manipuloitu.
Ostin ”työläämpiä” ruokia, ja ruokia, joissa raaka-aineet itse ostettuina olisivat kalleimmat, lohikeittoa, lasagnea, lihaperunasoselaatikkoa, lohikiusausta, mustajuurikeittoa.
Meidän nelihenkiselle perheelle ei maistunut oikein mikään näistä, ja sanoin kävi kahdessa ystäväperheessä jotka kokeilivat. Lasagnesta puuttunee juustokastike ja se maistui ihmeelliselle, porkkanaiselle koululasagnelle, joku todella outo mauste mukana. Kokeilimme kahdesti, ei jatkoon. Lihaperunasoselaatikko maistuu aivan hirveältä, ei ollenkaan niille lapsuuden muistoille kuin Saarioisten vastaavat, jotka ovat todella maukkaita. Söin toistamiseen tänään ja pohdin pitääkö loput heittää roskiin, tässäkin joku ihme mauste ja normaalisti lasten lempiruoka mutta eivät syöneet kuin lusikalliset. Ystävä oli heittänyt roskiin tämän ja piti koostumustakin outona, minua ei vaivaa koostumus mutta joku outo mauste tässä on. Lohikeitto oli ainoa jota voisi mahdollisesti syödä uudelleen näistä, ystävä ei pitänyt siitäkään kuulemma vaan oli pelkkää lohimujua.
Meillä syödään arkena ihan tavallista kotiruokaa joten pettymys oli iso kun nämä ei maistu kotiruoalle oikein kenenkään mielestä :(
Onko näissä jonkin tietyn uskonlahkon henkilöt taustalla?
Kauhean haljua ja valjua osa, osassa jotain todella ihmeellistä maustamista.
Kauhean vähän tavaraa jos miettii mikä tarkoitettu yhdellä kertaa per nenä. Ei lähtisi nälkä.
Ystävä tykkää ja koettanut ohjataa minua siihen suuntaan, mutta eiiiiii.
Sain lahjakortin sinne ja itse kyllä tykkäsin. Onhan ne aika kouluruokamaisia, mutta edullisiksi eineksiksi silti oikein hyviä.
Kerran olen tilannut koska olen itse töissä ja mies pienen lapsen kanssa kotona - ja mies ei ole mikään ruoanlaittaja (valitettavasti). Helpottaa ruokaruljanssia kovasti, kun joskus on valmista ruokaa, jota lämmittää. (Siis yleensä kokkaan ison annoksen, jota syödään monta kertaa, mutta silti tuntuu että saa olla tekemässä ruokaa aina..)
Mielestämme monet vastaa aika perusruokaa - en odotakaan tämän olevan ravintolatason elämys, vaan ihan perusmakuja. Mistä päästään siihen kouluruokaan- sitä sekin on, perusruokaq - ei mitään maailman kamalinta vaikka moni niin tuntuu kommentoivan.
Varmaan tilataan joskus toistekin.
Pöyristyttävät hinnat. Kaksin-nelinkertaiset liitiin verrattuna.
Kun oli niin kehuttu, tilasin. Ei kyllä mennyt meillä jatkoon, kaikki maistuivat samalle. Tuunattuna ihan ok.
Minusta ne on aika kalliita. Jos vertaa vaikka Kokkikartanoon tms. Mieluummin tilaan Kokkikartanoa samalla kun muutenkin tilaan Prismasta ruoat.
Jo nuo pakkaukset näyttivät kauheille noissa littanoissa pusseissa. Kauhistus tälläiselle kotikokkaajalle. En ostaisi ikinä.
Kaikki samaa mössöä, peruna-sipuli sekoitusta kinkulla tai broilerilla.
Pastat punaista tonnikala tai broilermössöä.
En tilaa ikinä.
Muutama tilaus kokeiltu ja suurin osa ruuista sellaisia joita ei tarvitse tilata toiste. Kiusaukset ja pastat aika mauttomia ja kiusaukset vetisiä, suutuntuma on "mössöä". Osa keitoista hyviä mutta monet todella suolaisia, ilmeisesti säilyvyyden vuoksi. Muutenkin makujen kanssa arpapeliä, osassa maistuu vain suola, osassa pippuri ja esim. lihapullakastike ei maistunut oikein miltään.
Erityishuomiona, muusia ei kannata täältä tilata, koska pussimuusi on vähintään yhtä maistuvaa ja valmistuu nopeammin. Valmiiden boksien sijaan kannattaakin valita erikseen haluamansa.
Hintoja en ole verrannut, mutta näppituntumalla Atria ym. kaupan valmisruokien tasoa. Ja 600g annos ei millään riitä kahdelle, kahdesta pussista eli 1200g ehkä sopivasti kolmelle, tämä kannattaa huomioida tilatessa.
Tiettyjä ruokia voin silti tilata jääkaappiin varalle, koska säilyvyydet ovat pitkiä. Omat suosikit ovat linssikeitto ja savulohikeitto.
Minusta ihan samanlaisia kuin kaupan mikroateriat, hintatasokin aika sama. Pitkä miinus siitä että kiusaukset pitää valmistaa uunissa. Kestää kauan, tulee tiskiä ja lopputulos ihan sama kuin mikroateriassa. Keittokin pitää lämmittää kattilassa ja taas tiskiä. Pakkausmateriaalia myös niin paljon, että ei sekään ole etuna kaupan eineksiin verrattuna.
En oikeasti ymmärrä miksi en ottaisi mikroaterioita Prismasta samalla kun tilaan muutkin ruoat, jos valmisruokaa haluan. Valikoimakin on isompi kuin Feelialla.
Sanoinkuvailematonta roskaa...en tiedä kenelle tällaista tehdään ja kuka niitä oikein ostaa, että firma ylipäätään kannattaa...kaikissa on kummallinen maku ja kalleimpia raaka-aineita vain hyppysellinen, esimerkiksi merimiespadassa oli vain limaista perunaa ja porkkanaa sekä pientä lihahakkelusta ihan nimeksi...järkyttävän pahaa, meni roskiin suoraan, riisipuuro on niin kaukana riisipuurosta kun vain voi olla, riisit kovia, maku järkyttävä, ihme kittiä. Broileriruoat....huhhuh.....eihän niissä ole broileriakaan....koskaan en ole MISSÄÄN syönyt näin pahaa ruokaa....syömäkelvotonta ihan täysin....sian ruokaa....koulun keittoloiden jäteastioissa näki tollasta mössöä lapsena. Tässä yritetään tehdä rahaa hyväuskoisilla ihmisillä ja käytetään kaikenlaisia kepulikonsteja jotta ruoka olisi mahdollisimman edullista valmistaa ja sitten yritetään markkinoida sitä että olisi jotenkin syötävissä.....pakko olla jonkun uskonlahkon firma....ne käyttää ihmisiä aina hyväksi
Erikoista ettei sivuille pääse arvioimaan tuotteita ollenkaan. Tilasin useita pussukoita, vasta metsäsienikeittoa olen maistanut. Meidän perheelle ei maistunut lainkaan, omaan suuhuni huonoin metsäsienikeitto mitä koskaan olen syönyt. Miehellä jäi syömättä kokonaan. Annoskoko on minmaalinen, ei riitä kahdelle aikuiselle. 3dl keittoa on annoskoko, joka vastaa ohjeistusten mukaan alkuruokakeiton annoskokoa. Soppalautanen ei täyttynyt edes puoleen väliin tällä 3dl annoksella. Tuo 600g pussi riittää kahdelle lapselle tai yhdelle aikuiselle.
Uskonlahko on väkevästi taustalla ja ruoka on pääosin melkoisen keskinkertaista mössöä.
Muutaman kerran olen testannut, joku kinkkukiusaus nyt oli jotakuinkin syötävää. Mutta samassa erässä tullut riistakiusaus rupesi harmaantumaan ja turpoamaan siinä vakuumissa. Yäk. Siihen loppui Feelian eväiden syönti meillä.
Uppista