Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia Feelia ruokakaupasta?

Vierailija
13.06.2020 |

Kertokaahan .

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut noita ruokia joitakin, tilaamisesta en tiedä, kun miehen työpaikalla tilasivat kimpassa, ja mies töistä roudasi omansa kotiin.

Plussat:

- säilyvät hyvin

- helppo tehdä eli pitää vain lämmittää, eli hyviä silloin kun ei ehdi/jaksa tehdä ruokaa itse

- paketit muodoltaan ja kooltaan sellaisia, että eivät vie tilaa jääkaapissa paljoakaan eli sellaisia litteitä muovipusseja

Miinuksia:

- eivät maultaan poikenneet esim. kouluruoasta paljonkaan eli eivät mitään ravintolatason ruokaa

Meillä taisi olla ainakin kasvissosekeitto, joka oli suht samantasoinen kuin kaupan pakasteosastolla myytävä. Sitten oli sienikastike - ok, mutta teen kyllä itse paljon parempaa, makuasioita toki. Kaalilaatikko oli miehen mielestä hyvä, itse en ko. ruokalajia ollenkaan siedä. Broileri-joku-pastakiusaus ehkä? oli miehen mielestä paras ruoka. Minusta paras oli jokin pastajuttu, oisko ollut kasvislasagnette. Sekin oli kyllä kouluruokamainen, mutta tykkäsin koulussa sellaisista ruoista. Eivät nuo pahoja ruokia ole, sellaista arkista perusmättöä, hyviä silloin kun tarvitsee saada joku ok-tasoinen kotiruoka mutta ei jaksa tai ehdi tehdä itse. Siis jos vaihtoehtona on esim. tilata pizza niin kai nuo terveellisempiä ovat. Kaupan valmisruokia en liiemmin syö, niin en niihin osaa verrata.

Vierailija
22/83 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Kaikissa ruoissa on jotain mitä en voi syödä. Rypsiä, rapsia, kermankaltaista valmistetta, stabilointiainetta, muunnettua maissitärkkelystä. Edes jauheliha ei ole pelkkää jauhettua naudanlihaa vaan jotain jauhelihankaltaista valmistetta, jossa seassa esim perunakuitua ja vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon kokeilun jälkeen kirjoitti:

Feelia mainostaa itseään etteivät käytä säilöntäaineita. Pitävät vissiin asiakkaitaan sen verran tyhminä (tai sitten he ovat), etteivät he huomaisi paketin kyljestä E-koodeja ja selvitä mitä kaikkea ne sisältää.. Ruoka muutenkin kamalaa kuraa. Ei jatkoon. Suosin terveellistä kotiruokaa.

Eivät mainosta. Sanovat etteivät lisäaineita. Toki ruoassa käytetyssä elintarvikkeessa, kuten jossain ruokakermassa saattaa olla. Ruoat on valmistettu teknologialla, joka takaa pitkän säilyvyyden ilman että tarvitsee säilyvyyden lisäksi lisätä lisäaineita. Suviseuroihinhan näitä alkujaan valmistettiin ruokkimaan isoja joukkoja.

Vierailija
24/83 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kaksi kertaa tilannut laatikollisen ruokia Feelialta (pienimpiä, 600g annospusseja). Verkkokauppa toimii tosi hyvin ja ainakin Tampereen seudulle saa laatikon kylmäkuljetuksella täsmällisesti. Puolison kanssa ollaan maisteltu noin kymmentä eri annosta ihan kokeilumielessä. Molemmat tykkäämme. Maku on itsetehdyn kotiruoan tasoista ja ruokia on helppo tuunata mausteilla tai lisukkeilla, mikäli haluaa. Esimerkiksi lohikeittoon lisätään itse neste, joten kokki saa itse päättää kerman määrän makumieltymyksensä mukaisesti. Parhaita ruokia toistaiseksi ovat olleet lohikeitto, linssikeitto (nam!), makaronilaatikko ja tonnikalapastavuoka. Suosittelen kokeilemaan jos kaupan einesversiot kyllästyttää. Itse en niitä enää aio ostaa. Feelian ruoissa on usean kuukauden säilyvyysaika, joten hävikkiä ei pääse syntymään. En ihmettele yhtään, että Feelia oli viime vuonna nopeiten kasvanut ruoan verkkokauppa. 

Terveiset Feelian markkinoinnista.

Vierailija
25/83 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin mm. janssonin kiusausta ja ensimmäinen aistimus, mikä kielelle siitä tuli oli SOKERI! En voi suositella tätä -  herkullinen janssonin maku puuttuu ja suuhun jää sokerin lisäksi vahva pippurinen maku. Tytär sanoi samaa merimiespihvistä - imelälle maisttui.

Vierailija
26/83 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikka kirjoitti:

Tilasin mm. janssonin kiusausta ja ensimmäinen aistimus, mikä kielelle siitä tuli oli SOKERI! En voi suositella tätä -  herkullinen janssonin maku puuttuu ja suuhun jää sokerin lisäksi vahva pippurinen maku. Tytär sanoi samaa merimiespihvistä - imelälle maisttui.

Me tykättiin janssoninkiusauksesta ja merimiespadasta. Ajateltiin tilata uudestaankin vielä. Sen olen huomannut, että ohjeellinen uunilämmitys aika on liian lyhyt. Vähän pidempään, niin tulee parempaa. Esimerkiksi pyttipannu saattaa jäädä liian pehmeäksi jos ei pidä pidempään uunissa. Kannattaa kokeillä esimerkiksi uunipellillä leivinpaperin päällä. Tonnikalapasta ja linssikeitto on hyviä.

Mä vertaisin näitä ruokia ehkä suht. hyvätasoiseen työpaikkalaounaaseen. 

Vierailija
27/83 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut noita ruokia joitakin, tilaamisesta en tiedä, kun miehen työpaikalla tilasivat kimpassa, ja mies töistä roudasi omansa kotiin.

Plussat:

- säilyvät hyvin

- helppo tehdä eli pitää vain lämmittää, eli hyviä silloin kun ei ehdi/jaksa tehdä ruokaa itse

- paketit muodoltaan ja kooltaan sellaisia, että eivät vie tilaa jääkaapissa paljoakaan eli sellaisia litteitä muovipusseja

Miinuksia:

- eivät maultaan poikenneet esim. kouluruoasta paljonkaan eli eivät mitään ravintolatason ruokaa

Meillä taisi olla ainakin kasvissosekeitto, joka oli suht samantasoinen kuin kaupan pakasteosastolla myytävä. Sitten oli sienikastike - ok, mutta teen kyllä itse paljon parempaa, makuasioita toki. Kaalilaatikko oli miehen mielestä hyvä, itse en ko. ruokalajia ollenkaan siedä. Broileri-joku-pastakiusaus ehkä? oli miehen mielestä paras ruoka. Minusta paras oli jokin pastajuttu, oisko ollut kasvislasagnette. Sekin oli kyllä kouluruokamainen, mutta tykkäsin koulussa sellaisista ruoista. Eivät nuo pahoja ruokia ole, sellaista arkista perusmättöä, hyviä silloin kun tarvitsee saada joku ok-tasoinen kotiruoka mutta ei jaksa tai ehdi tehdä itse. Siis jos vaihtoehtona on esim. tilata pizza niin kai nuo terveellisempiä ovat. Kaupan valmisruokia en liiemmin syö, niin en niihin osaa verrata.

Pakko nostaa tätä ketjua. Harkitsen ruoan tilaamista satunnaisesti ko.lafkasta ja tämä oli kyllä paras suositus sen puolesta, kiitos!

Jos viimeinkin olis kaapissa ruokaa jota meidän nirppiksetkin suostuu syömään. Kun koulussa ja hoidossa on aina niiiiiiin hyvää. Vituttaa hikoilla keittiössä itse asiassa oikein hyvää ruokaa, mutta lasten taholta palkintona on useimmiten hyi-en-syö. Olen tullut siihen tulokseen etten osaa tehdä tarpeeksi mautonta ruokaa.

Vierailija
28/83 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sama ongelma. En osaa tehdä enää mautonta ruokaa. Tämä feelia on kyllä ollut pelastus kiireisinä päivinä. Laatu ja maku on vähän parempi kuin koulun ruoka, mutta maistuvampaa kuin kaupan valmisateriat (liian suolaisia). Maistuu siis nirsolle taaperollekin. Paisto aikaa saisi olla kyllä pidempää kuin ohjeessa. Olisi mahtavaa jos Feelia monipuolistaa tarjonnansa, olin valmis tilaamaan useammin!

Vierailija
29/83 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Vatsa menee ruuista aivan sekaisin, eikä ollut väliä mitä ruokaa söi kun kaikista tuli vatsavaivoja. Ja saatiin ruokaa suuremmalle porukalle ja kaikilla sama vaiva, joten ei voinut olla sattumaa.

Vierailija
30/83 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden boksin keittoja oon tilannut. 14 keitolle tuli hintaa toimitusten kanssa 58.8€ eli 2.1€ per annos. Tein mielenkiinnosta uuden samanlaisen boksin ja tammikuuhun verrattuna hinnat ovat noussee maltilliset 3.5€.

Lyhyesti: ovat olleet hintansa väärtejä ja kohta lähtee uusi laatikko tilaukseen.

Plussat:

- säilyvyys

- helppoja ja nopeita

- menee pieneen tilaan

- tuunattavia

- hinta/laatu

Miinukset:

- tuunattava

- moneen annokseen pitää olla kermaa jääkaapissa

- styroksi-kylmälaatikko-härdelli missä nämä tulee ei varmasti ole kauhean ekologinen

Erityishuomioita eri keitoista:

- Lohikeitto: Oma lemppari näistä. Ekalla kerralla tein ohjeen mukaan eli vain 1dl kermaa + 3dl vettä sekaan -> tosi perus enkä näin näitä söisi normaalisti. Seuraavat keitot tein suhteella 2+2dl ja lisäsin sekaan sitruunapippuria, sitruunamehua ja ruohosipulia omasta puskasta. Ei lisännyt merkittävästi tekoaikaa, mutta maku nousi erittäin maistuvalle tasolle.

- Broilerikeitto: Lisäsin 2dl pippurista kaurakermaa + 2dl vettä, mausteeksi keltaista currytahnaa ja pippuria -> erinomaista

- Metsäsienikeitto: päämaku tässä melko suolainen. En tiedä miten tätä lähtisi tuunaamaan. Omasta mielestäni tosi hyvän makuinen, vaimon mielestä keskinkertainen.

- Sosekeitot (Juures ja Porkkana): vastaa kaupasta saatavien tasoa. Tuunammalla saisi varmasti potkua, mutta en ole kokeillut.

- Pinaattikeitto: vastaa kaupan pakasteita, mutta halvempi ja nopeampi tehdä (sulatus vs. lämmitys)

Seuraavassa erässä tilaan varmaan vain kala- ja broilerikeittoja, ehkä muutaman pinaatti- ja metsäsienikeiton.

Vierailija
31/83 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattu on useamman kerran viimeisen kahden vuoden aikana. Joitakin kertoja iäkkäille vanhemmille, koska äiti ei juurikaan jaksa enää ruokaa valmistaa ja menee muuten Saarioisten valmiilla annoksilla kaupasta. Nämä on niitä maittavampia. Itse ole tilannut pari kertaa isommalle porukalle leiriolosuhteisiin, helpottaa, kun ei kenenkään tarvitse kökkiä keittiössä vaan voi osallistua leirimeininkiin. Itselleni muutamia ihan kokeilumielessä, koska ihan aina ei jaksa ruokaa laittaa, vaikka siitä tykkäänkin.

Plussat:

- pitkä säilyvyys

- kylmäkuljetus kotiovelle, ei tarvitse postista hakea

- perusruokaa, hieman mautonta ehkä, mutta sitä saa itse lisää mausteilla

Miinukset:

- en nyt välttämättä osaa miinukseksi lukea, mutta eihän ne kaikki mitään huippuhyviä ole :) 

Parhaimmiksi osoittautuneet:

- kaalilaatikko (kaikki maistaneet on kehuneet)

- riistakeitto: lisään siihen 400 g tms. riistaa tai poronkäristystä tms. Tulee tukevampi ja parempi, muutenhan siinä on lihaa hyvin vähän. Tuolla tavalla tuunattuna yksi suosikeista.

- tonnikalapastavuoka on ollut leirien vakiosuosikki

- juustomestarin kala 

- karjalanpaisti - ihan ok eikä tarvitse muutamaa tuntia uunissa paistella

- mustajuurisosekeitto, oli yllättävän hyvää

- bataatti-kookoskeitto, perus sosekeitto

Ei jatkoon:

- broileriruoat

Vierailija
32/83 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on, kun muksut ei syö koulussa ja kouluruoka on niin pahaa, kouluissa käytetään näitä feelioita, mutta kotioloissa ylistetään näitä ruokia ja skiditkin syö..

Vierailija
33/83 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka pienisyömäisiä nykyaikuiset/lapset on. Hintaansa nähden minusta liian pienet annokset. 15 eurolla teen jatkossa kanapastan itse ja siitä on syödä asti kaksikin kertaa viisihenkiselle perheelle. Ei jatkoon.

Vierailija
34/83 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/83 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kokeeksi tuollaisen Perheboxin ja nyt muutamana päivänä syönyt ruokia, suurimman osan ajasta kun yksin on eikä huvita ruokaa laittaa niin ajatus oli että 52€=28 annosta = näistä söisi pari kolme viikkoa suht edullisesti ja säästyisi ehkä vähän rahaa kun kaupassa ei tule niin paljoa heräte ruokia.

Ruuat on olleet ihan ok, kinkkukiusauksessa oli aika reilusti pippuria mutta muuten ihan maistuvaa perusruokaa, muut syödyt ruuat ovat myös olleet ihan ok, voittaa monet kaupan einekset ja tosiaan näitä on helppo maustaa ja tuunata itse omaan makuun.

Kuitenkin hieman ihmetyttää Feelian käsitys siitä mikä on sopiva määrä ruokaa kahdelle aikuiselle = 600g pakkaus. Määrällisesti kinkkukiusausta tulisi 300g ja kun katsoo paljonko ko annoksessa on energiaa herää kyllä kysymys kenelle annokset on laskettu. Kinkkukiusauksessa on kaloreita 86kcal/100g eli jos vaikka lounaaksi söisi puolikkaan annoksen, tulisi kaloreita ruuasta 258kcal eli alle puolet laskennallisesta tarpeesta. Toki kasvikset ja muut lisukkeet pitää huomioida myös mutta aika vähiin jää ruuasta saatavat kalorit… Tuohon rinnalle pitäisi syödä esim Hetki Kreikkalainen salaatti jotta oltaisiin suositellussa 600kcal määrässä

Oletuksena että normaalikokoinen ja päivät istumatyötä tekevä nainen, joka liikkuu vähän tai maksimissaan kohtuullisesti, tarvitsee päivän aikana noin 2 000 kilokaloria joka tulisi jakaa usealle aterialle päivän aikana

Vierailija
36/83 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Pakko vastata, että monessa koulussa on ollut vuosia käytössä tietyt feelian ruuat. Niin ja päiväkodissa.

Vierailija
37/83 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mo kirjoitti:

Tilasin kokeeksi tuollaisen Perheboxin ja nyt muutamana päivänä syönyt ruokia, suurimman osan ajasta kun yksin on eikä huvita ruokaa laittaa niin ajatus oli että 52€=28 annosta = näistä söisi pari kolme viikkoa suht edullisesti ja säästyisi ehkä vähän rahaa kun kaupassa ei tule niin paljoa heräte ruokia.

Ruuat on olleet ihan ok, kinkkukiusauksessa oli aika reilusti pippuria mutta muuten ihan maistuvaa perusruokaa, muut syödyt ruuat ovat myös olleet ihan ok, voittaa monet kaupan einekset ja tosiaan näitä on helppo maustaa ja tuunata itse omaan makuun.

Kuitenkin hieman ihmetyttää Feelian käsitys siitä mikä on sopiva määrä ruokaa kahdelle aikuiselle = 600g pakkaus. Määrällisesti kinkkukiusausta tulisi 300g ja kun katsoo paljonko ko annoksessa on energiaa herää kyllä kysymys kenelle annokset on laskettu. Kinkkukiusauksessa on kaloreita 86kcal/100g eli jos vaikka lounaaksi söisi puolikkaan annoksen, tulisi kaloreita ruuasta 258kcal eli alle puolet laskennallisesta tarpeesta. Toki kasvikset ja muut lisukkeet pitää huomioida myös mutta aika vähiin jää ruuasta saatavat kalorit… Tuohon rinnalle pitäisi syödä esim Hetki Kreikkalainen salaatti jotta oltaisiin suositellussa 600kcal määrässä

Oletuksena että normaalikokoinen ja päivät istumatyötä tekevä nainen, joka liikkuu vähän tai maksimissaan kohtuullisesti, tarvitsee päivän aikana noin 2 000 kilokaloria joka tulisi jakaa usealle aterialle päivän aikana

Paitsi että istumatyötä tekevä, vähän liikkuva nainen ei todellakaan polta niin paljon kuin 2 000 päivässä

Ohis

Vierailija
38/83 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut. En syö muuta lihaa kuin mereneläviä, eli liha- ja kanaruoat on jäänyt kokeilematta. Mielipiteeni:

- Lohikeitto: en pitänyt, jokin outo sivumaku josta en oikein välittänyt, harmitti että ei ollut edes porkkanaa

- Juustoinen savulohikeitto: todella maukasta, otan varmasti toiste

- Savulohikeitto: parempi kuin lohikeitto mutta en varmaankaan tilaa toiste

- Kasviskiusaus: tuunasin mausteilla ja yrteillä, tuli ihan maukas, tilaan toiste

- Tomaattikeitto: pidin kovasti, perus tomaattikeitto, laitoin vähän basilikaa sekaan ja oli hyvä leivän kanssa

- Linssikeitto: todella maukas, tykkäsin ihan sikana. Mukavasti mausteita ilman että tarvitsi lisätä mitään

- Metsäsienikeitto: rakastan sieniruokia, mutta tämä ei oikein sytyttänyt, oudon suolainen maku

- Metsäsienikiusaus: tämä sen sijaan oli hyvää, otan toistekin

- Kasvislasagnette: perus kouluruoan tasoista, paistoin uunissa juustokuorrutteella ja pidin kyllä

- Tonnikalapastavuoka: tykkäsin, otan toistekin

Vierailija
39/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli suuret odotukset feelian ruuista runsaan positiivisen palautteen vuoksi. Viittä erilaista kokeiltiin ja täytyy sanoa, että yhtäkään niistä en uudelleen tilaisi! Jääkaapissa odottaa vielä merimiespata ja broileripata, mutta veikkaan, että menevät roskiin. Jokaisessa ruuassa samankaltainen "tympeä" haju ja maku, joka puistattaa jo kun pusseja aukoo. Ihmeissäni olen miettinyt, että mistä nämä yltiöpositiiviset palautteet tulevat? 

Vierailija
40/83 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mo kirjoitti:

Tuo 600g pussi ei riittänyt meillä edes miehelle lounaaksi. Broilerikiusaus oli kyllä hyvää, sen verran siitä maistoin, mutta pettymys oli suuri että annoskoko niin pieni. Jos taas tilaa suuremmat määrät, on mielestäni kohtuuttoman hintainen…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi