Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako ottaa Opamox työhaastatteluun?

Vierailija
13.06.2020 |

Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä ja lievästä sosiaalisten tilanteiden pelosta. SSRI-lääkkeitä olen syönyt pari kuukautta, ja olenkin saanut niistä vähän apua. Sain lisäksi Opamox 15 mg tarvittaessa otettavaksi. Lääkäri kehotti kokeilemaan Opamoxia ekan kerran ihan vaan kotona, ettei sen vaikutus sitten tositilanteessa tulisi yllätyksenä. Kokeilin eilen, ja ainut vaikutus oli väsymys. Väsymys oli jopa aika voimakasta (nukuin seuraavan yön kuin tukki).

Ensi viikolla edessä on työhaastattelu englanniksi... Jo pelkästään työhaastattelu on tilanteena ahdistava, mutta vieras kieli tekee siitä vielä tuplasti ahdistavamman tilanteen. Uskon kuitenkin soveltuvani työhön hyvin, ja haluaisin todella paljon onnistua! Kannattaako siis ottaa tuo Opamox? En halua olla haastattelutilanteessa väsynyt. Toisaalta ahdistava tilanne itsessään nostaa vireystasoa, jolloin väsyttävä vaikutus ei ehkä ole niin suuri. Onko siitä kuitenkaan mitään apua? Pitäisi jotenkin saada ”estot pois”, jotta saan ilmaistua itseäni sujuvasti englanniksi. Tiedän kyllä, että kielitaitoni riittää, mutta kynnys puhumiseen on jostain syystä suuri.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse testaisin tuon taktiikan ensin jonkun muun virallisen mutta vähäpätöisen asian kanssa. Esim. sujuuko soitto sähkölaitokselle, eläinlääkäriajan varaaminen, reklamaatio pesukoneesta tai jotain tuohon tyyliin. Noista ei ole niin haittaa jos ei mene ihan putkeen, mutta työhaastattelussa olisi ikävä jättää outo/känniläinen/tokkurainen vaikutelma.

Vierailija
42/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seon lääkäri, joka määrää annostuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla lienee 15 mg?

Ota puolikas pari tuntia ennen haastattelua, toinen tuntia ennen jos koet tarvitsevasi. On hidasvaikutteinen niin siksi hyvissä ajoin.

Itsellä alkaa väsyttämään vasta jos otan kaksi tablettia.

Vierailija
44/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, mutta kannattaa antaa se Opamax sille haastattelijalle.

Joo haastattelijalle tukka täyteen niin rupeaa bisneksetkin luistaaa.

Vierailija
45/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen esiintymistyössä, eli esiinnyn ainakin tuhannelle ihmiselle melkein joka päivä ilman ongelmia. Jännitän kuitenkin työhaastattelua, joten otan yhden Propalin. Käyttäydyn normaalisti, mutta en vain jännitä. Olen saanut kaikki hakemani työpaikat. Suosittelen.

Avaisitko tätä hiukan lisää. Alkoi kovasti kiinnostamaan, kuka esiintyy tuhannelle ihmiselle joka päivä. Miten nämä kokoontumiset on sujuneet viime aikoina?

Vierailija
46/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette saaneet apua? Olen 35 ja kärsin vaikeasta sosiaalisten tilanteiden pelosta. Se on pilannut koko elämäni. Menetän jännittävissä tilanteissa puhekykyni kokonaan enkä saa sanottua sanaakaan lamaantumisen takia. Olen purskahtanut itkuun haastattelussa. Olen todella estynyt ja koko elämäni on pilalla jännittämisen takia. En ole koskaan edes seurustellut. Tuntuu, ettei mistään saa apua. Minulla on Propralia ja Bisoprololia, mutta ne eivät auta yhtään. Niitä määrättiin sydänpolilla, kun jouduin kerran sairaalaan rytmihäiriön takia. Elämäni on ihan turhaa.

Vierailija
47/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te olette saaneet apua? Olen 35 ja kärsin vaikeasta sosiaalisten tilanteiden pelosta. Se on pilannut koko elämäni. Menetän jännittävissä tilanteissa puhekykyni kokonaan enkä saa sanottua sanaakaan lamaantumisen takia. Olen purskahtanut itkuun haastattelussa. Olen todella estynyt ja koko elämäni on pilalla jännittämisen takia. En ole koskaan edes seurustellut. Tuntuu, ettei mistään saa apua. Minulla on Propralia ja Bisoprololia, mutta ne eivät auta yhtään. Niitä määrättiin sydänpolilla, kun jouduin kerran sairaalaan rytmihäiriön takia. Elämäni on ihan turhaa.

Terapia voisi olla hyväksi

Vierailija
48/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI! Älä ota. Se voi tehdä tarkkaavaisuutta vähän huonommaksi.

Ota mieluummin Propral, myös monet julkkikset käyttää sitä ennen esiintymisiä. Se laskee jännitystä huomattavasti ja on beetasalpaaja eikä rauhoittava.

Nämä molemmat siis omalla kokemuksellani.

Vierailija
49/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti työnhaussa pärjäämiseen tarvitsee nykyisin vain nuoren iän ja hyvän ulkonäön, kaiken muun voi feikata, vaikka sitten lääkkeillä naamaan.

Vierailija
50/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan puolikkaan Opan, niin nukun 12 tuntia putkeen! :D

Vierailija
51/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota. Voit sössiä haastattelusi päin prsettä sen lääkkeen vuoksi, vaikka muuten osaisit skarpata.

Vierailija
52/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraskielinen sukunimi ei yleensä ole eduksi.

Vierailija
53/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittämiseen ei auta pitkässä juoksussa mikään muu kuin altistaminen. Hanki joku harrastus jossa on pakko olla esillä, vaikka näytteleminen. Siellä voit harjoitella esillä olemista ilman, että toimeentulosi ja urasi ovat siitä kiinni. Harjoittelutilanteen ei pidä olla sellainen, jossa on oikeasti paineita, mutta ei myöskään mikään terapiarinki, jossa adrenaliinia ei haasteettomuuden takia erity riittävästi.

Lääkkeillä voi auttaa vain alkuun, mutta lopulliseksi ratkaisuksi niistä ei ole.

Vierailija
54/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen esiintymistyössä, eli esiinnyn ainakin tuhannelle ihmiselle melkein joka päivä ilman ongelmia. Jännitän kuitenkin työhaastattelua, joten otan yhden Propalin. Käyttäydyn normaalisti, mutta en vain jännitä. Olen saanut kaikki hakemani työpaikat. Suosittelen.

Avaisitko tätä hiukan lisää. Alkoi kovasti kiinnostamaan, kuka esiintyy tuhannelle ihmiselle joka päivä. Miten nämä kokoontumiset on sujuneet viime aikoina?

Rehtori tai joku armeijassa työskentelevä? Bloggaaja?

Vierailija
55/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri?

Vierailija
56/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
57/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna kokeilisin propral-lääkettä. Auttaa nimenomaan jännitykseen, mutta ei vösytä. Opamox on vähän arveluttava. Ehdit saada tuohon vielä reseptin.

Vaikuttaa fyysisiin oireisiin kyllä mutta ei päänsisäisiin ahdistusoireisiin. Sydämentykytykset, punastelut, hengästymiset ym. kyllä poistaa.

Ohis

Vierailija
58/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jännität aivan mielettömästi sosiaalisia tilanteita, voit ottaa puoli tai kolmeneljäs tablettia Opamoxia.

Ei kannata kuunnella niitä, jotka asioista eivät mitään tiedä eivätkä ymmärrä.

Ei tuo lääke ole mikään huumava aine, eikä aiheuta mitään oireita, jos olet jo aikaisemmin sitä käyttänyt vastaavissa tilanteissa.

Lääke poistaa turhan jännitteisyyden ja pysty esiintymään omana itsestäni ja antamaan itsestäsi juuri sen kuvan joka oletkin. 

Jos et ota lääkettä, jännität liikaa ja pilaat siten mahdollisuudesi.

Työelämässä on paljon ihmisiä, jotka käyttävät nukahtamislääkkeita, pieniä määriä rauhoittavia lääkkeitä elämäntilanteesna takia, esim, surun tai avioeron takia.

Eikä kukaan huomaa mitään.  Ne auttavat ihmisiä toimimaan normaalisti ja ilman niitä ihminen saattaisi olla niin jännittynyt ja huolissaan, ettei kykenisi hoitamaan työtehtäviään.

Huume. ja väärinkäyttäjäat ovat kokonaan eri asia!

Juuri näin! Työelämässä(kään) ei tarvitse olla yli-inhimillinen eikä täydellinen. Tsemppiä ap!

Vierailija
59/61 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan sosiaalisista tilanteista ahdistuja ei edes päädy englanninkieliseen työhaastatteluun. Puhu vielä lisää paskaa. 

Ööh mitä? Mä olen kärsinyt sosiaalisen tilanteen ahdistuksesta pikkulapsesta asti ja silti muutin USA:han opiskelemaan ja työskentelemään. Pelot kohdatessaan voi saavuttaa vaikka mitä.

Vierailija
60/61 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kaikkiin vähänkään jännittäviin tilanteisiin 1/4 osan tabletista. Vaikutus jää lieväksi, mutta on juuri se pieni henkinen apu, jonka tarvitsen.