Pitääkö lapsi viedä koronatestiin?
Lapsella on eilisestä lähtien ollut nuhaa ja yskää. Pitäisikö viedä koronatestiin? Siis ihan siksi, että saisi varmistuksen asiaan. Teen töitä riskiryhmien kanssa ja olen itse oireeton. Asumme pk-seudulla.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitää viedä. Eihän siitä testistä haittaakaan ole ja tietääpä sitten. Lisäksi pysytään samalla koronan levinneisyydestä kärryillä. Ethän sinäkään haluaisi että kukaan oireileva jättäisi testaamatta ja lähtisi vain ihmisten ilmoille sairaana ajatuksella että se on vaan joku tavallinen flunssa.
Mulla on siitepölyallergia ja huonot elämäntavat joten testissä pitäisi varmaan käydä joka päivä tai jäädä pysyvälle sairaslomalle noilla ohjeilla. Aina on jotain oireita jotka voisi olla koronaan viittaavia.
No mulla ihan sama tilanne, osaan käyttää järkeä ja menen testiin sitten jos olotila poikkeaa normaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitää viedä. Eihän siitä testistä haittaakaan ole ja tietääpä sitten. Lisäksi pysytään samalla koronan levinneisyydestä kärryillä. Ethän sinäkään haluaisi että kukaan oireileva jättäisi testaamatta ja lähtisi vain ihmisten ilmoille sairaana ajatuksella että se on vaan joku tavallinen flunssa.
Mulla on siitepölyallergia ja huonot elämäntavat joten testissä pitäisi varmaan käydä joka päivä tai jäädä pysyvälle sairaslomalle noilla ohjeilla. Aina on jotain oireita jotka voisi olla koronaan viittaavia.
Tämähän se tässä nykyisessä ohjeistuksessa on se huono puoli. Ja negatiivisen koronatestituloksen jälkeenkään ei saa mennä mihinkään, jos on oireita. Mitä jos ne oireet eivät lopu? Ohjeistukset tuntuvat olettavan, että ne loppuvat suhteellisen lyhyessä ajassa, mutta joissain tapauksissa lievää oireilua voi olla tosi pitkiä aikoja. Etenkin jos sattuu olemaan tunnollinen ihminen ja alkaa oikein tarkkailla, että olenko nyt varmasti riittävän oireeton, niin eihän sitä silloin ikinä ole... Ja kuitenkin näiden kanssa joudutaan olemaan tarkkana, koska koronan oireet ovat oikeasti joskus tosi mitättömiä. Todella hankala dilemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se tässä nykyisessä ohjeistuksessa on se huono puoli. Ja negatiivisen koronatestituloksen jälkeenkään ei saa mennä mihinkään, jos on oireita. Mitä jos ne oireet eivät lopu? Ohjeistukset tuntuvat olettavan, että ne loppuvat suhteellisen lyhyessä ajassa, mutta joissain tapauksissa lievää oireilua voi olla tosi pitkiä aikoja. Etenkin jos sattuu olemaan tunnollinen ihminen ja alkaa oikein tarkkailla, että olenko nyt varmasti riittävän oireeton, niin eihän sitä silloin ikinä ole... Ja kuitenkin näiden kanssa joudutaan olemaan tarkkana, koska koronan oireet ovat oikeasti joskus tosi mitättömiä. Todella hankala dilemma.
Juu, käyt testissä ja sen jälkeen kotimatkalla ravintolassa kun tuli vähän nälkä ja siellä sattuu viereisessä pöydässä oleva aivastamaan ja sillä oli korona, sitten testit tulee ja joo negantiivinen eli ei muuta kuin töihin tartuttamaan kaikki.
Jos on sellaisessa työssä ettei sitä voi tehdä etänä niin silloin pitäisi ehdottomasti välttää kaikkea turhaa liikkumista yhtään missään.
No mun kaverin tyttö kävi kun kurkku oli vähän kipeä ja juuri siitä syystä että äiti työskenteli riskiryhmien parissa. Tämä äiti joutui myös kerran itse käymään aiemmin kun oli lieviä oireita. Kummatkin onneksi negatiivisin tuloksin.
Mä soitin korona puhelimeen kun pojalla oli yskä ja itse työskentelen välillä vanhusten parissa. Siirsin vastuun muualle. Ei otettu testiä pelkän yskän vuoksi ja eipä se koronaa ollut, kukaan muu perheestä ei yskää saanut ja tuo kesti 1,5 viikkoa.
Testiin ei noin vain mennä. Terveydenhuolon ammattilainen päättää testaako vai ei. Potilas tai hänen huoltajansa ei anna terveydenhuollolle työmääräyksiä.
Maalaisjärkeä saa käyttää. Jos tiedät että sulla on siitepölyallergia ja oireet on samoja kuin ennen, niin et tietenkään mene testiin. Ap:n lapsella ei ollut siitepölyallergiaa.