Miksiköhän useat introvertit ihmiset ylpeilevät introverttiydellään ja
pitävät ekstroverttiyttä ja ekstroverttejä huonompina, ärsyttävinä, halveksuttavina, jopa tyhmempinä ihmisinä?
Kommentit (71)
Mua loukkaa introverttinä se, että extrovertti ei huomioi eikä kuuntele mua riittävästi, vaan haluaa jakaa huomionsa 30 muullekkin ihmiselle. Siksi tykkään enemmän ambiverttien ja toisten introverttien seurasta.
Johan tämäkin ketju sen osoittaa. Kaikki negatiiviset viestit on vain ekstroverttien dissausta. Perustelut ovat kuin suoraan persumiesten logiikkaoppaasta: haukun kaikkia ekstroverttejä, koska joskus joku ekstrovertti on saattanut loukata minua. (He vain kohdentavat sen naisiin)
Vierailija kirjoitti:
Mua loukkaa introverttinä se, että extrovertti ei huomioi eikä kuuntele mua riittävästi, vaan haluaa jakaa huomionsa 30 muullekkin ihmiselle. Siksi tykkään enemmän ambiverttien ja toisten introverttien seurasta.
Onko kyse siis kuitenkin huomionkipeydestä ja omistushalusta?
Introvertit uskovat, että ekstroverteillä on ennakkoluuloja heistä. Yhtä lailla tuntuu introverteillä olevan ennakkoluuloja ekstroverteistä.
Introvertti
Aijaa, minä taas ihailen ekstroverttejä suuresti. Olisi paljon kivempaa.
Olen iloinen siitä, että introverttiys on nostettu entistä enemmän esille ja sitä on alettu hyväksyä, ja siitä on tullut jopa "trendikästä". Toisaalta tässä rasittaa sama kuin teinivuosieni "muoti-ilmiössä", bi-seksiaalisuudessa: olen oikeasti bi, mutten kehdannut tulla kaapista, koska silloin bi-seksuaalisuus oli olevinaan tosi cool ja siistiä. En halunnut, että minun luullaan esittävän. Nyt on vähän sama tämän introverttiyden kanssa. Onneksi asiasta ei tarvitse kovin aktiivisesti arjessa keskustellakaan
Olen introvertti ja yksikkömme päällikkö on narsistinen ekstrovertti. Sanomattakin on selvää, että olen joutunut hänen silmätikukseen. Mutta antaapa tökkiä kylkeen, kyllä minä sen kestän. Lopulta raastuvassa tavataan, sellaiset merkit ovat ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun ekstrovertit tulevat suorastaan hulluiksi kun en puhu paljoa eivätkä näin saa tietää mitä ajattelen. On se jännä juttu kun liikuttaa niin paljon.
Olet siis epäsosiaalinen, et introvertti. Onko se sinusta jotenkin hyvä asia? Oletan siis, että olette samassa tilassa ja sinä vain katsot kännykkää tai tyhjyyteen.
Voisitteko te mielisairaat lopettaa sekoittamasta itsenne tavan introvertteihin? Kiitos.
Tottakai se on hyvä, että välttyy kaltaisistasi.
Että oikein mielisairas jos ei suu käy jatkuvasti kaikkien kanssa? Eiköhän tuo kerro sinusta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun ekstrovertit tulevat suorastaan hulluiksi kun en puhu paljoa eivätkä näin saa tietää mitä ajattelen. On se jännä juttu kun liikuttaa niin paljon.
Olet siis epäsosiaalinen, et introvertti. Onko se sinusta jotenkin hyvä asia? Oletan siis, että olette samassa tilassa ja sinä vain katsot kännykkää tai tyhjyyteen.
Voisitteko te mielisairaat lopettaa sekoittamasta itsenne tavan introvertteihin? Kiitos.
Että oikein mielisairas jos ei suu käy jatkuvasti kaikkien kanssa? Eiköhän tuo kerro sinusta enemmän.
Tuskinpa se edes on intro, toinen intro nimittäin osaa lukea oman tilan tarpeen eikä ärsyynny, vaikka olisikin sosiaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että oikein mielisairas jos ei suu käy jatkuvasti kaikkien kanssa? Eiköhän tuo kerro sinusta enemmän.Tuskinpa se edes on intro, toinen intro nimittäin osaa lukea oman tilan tarpeen eikä ärsyynny, vaikka olisikin sosiaalinen.
Höpö höpö, on myös sosiaalisesti kömpelöitä introvertteja, jotka eivät osaa lukea tilanteita ja toisia ihmisiä oikein.
Ja eiköhän ne ole juurikin näitä kaikkein traumatisoituneimpia introverttejä, jotka useimmin äänessä ovat ekstroverttejä haukkumassa.
(Esimerkkitapaus: ekstrovertti x on vienyt introvertti a:n parhaan ystävän/kumppanin.)