Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-vuotisjuhlat - mitä laitan lahjatoiveeksi?

Vierailija
13.06.2020 |

Päätin viettää 40-vuotisjuhlat. Juhlatila on varattu, juhlat ovat kesällä 2022. Kutsun paikalle 30-40 läheisintä ihmistä (plus avecit + lapset yht n 80 hlöä).
Menimme aikoinaan mieheni kanssaan maistaarissa naimisiin. 30-vuotisjuhlat meni vauvakuplassa, joten nyt haluan omat, isot juhlat rakkaiden ihmisten kanssa.
Mutta mitä laittaa lahjatoiveeksi? Lahjalistat tavarataloissa tai lahjoitus tilille kuuluvat häihin (lisäksi en tarvitse lisää tavaraa enkä rahaa). Ystäväni ja sukulaiseni tuntien "en halua lahjoja" ei toimi, koska tuovat sitten kuitenkin jotain. "Toivon lahjaksi puhetta" on sekin hassu, koska kaikki eivät halua esiintyä.

Mikä teistä olisi paras ratkaisu? Jos olisit itse menossa vieraaksi, miten haluaisit, että lahjatoive esitetään?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdolliset muistamiset hyväntekeväisyysyhdistyksen x tilille xxxx

Vierailija
2/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ajoissa liikkeellä. Mut muista et mitä vaan voi sattua. Mun 50v juhlat suli koronaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö et mitään! Ihmiset tuo mitä tuo, jos tuo.

Vierailija
4/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ajoissa liikkeellä. Mut muista et mitä vaan voi sattua. Mun 50v juhlat suli koronaan.

Soitin tällä viikolla tuohon paikkaan, jossa haluan pitää juhlat. Ensi kesän viikonloput jo täyteen varattu, samoin osa heinä- ja elokuun 2022 viikonlopuista. Tämä johtuen juurikin koronasta, tämän kesän juhlia siirretty eteenpäin. 

Tiedostan toki, että ennen juhlia voi kuolema korjata (toivottavasti ei) tai tulla korona tms. 

Kutsut lähetän tietysti vasta lähempänä, mutta tämä asia tuli vain mieleeni, kun suunnittelin alustavasti kutsuja. 

-ap

Vierailija
5/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä haluan välttää. Että tuodaan "jotain".

-ap

Vierailija
6/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa miettisin itselleni tärkeän lahjoituskohteen, jonne mahdolliset muistamiset voisi suunnata. Jos esim. kehitysmaiden köyhien auttaminen mm. kirkon ulkomaanavun nettisivuilla toisenlainen lahja on helppoa ostaa kehitysmaihin erilaisia lahjoituksia. Valikoima on laaja ja löytyy jokaiselle kukkarolle sopivia.

Mutta valitse sellainen kohde, joka itsellesi on merkityksellinen ja josta voit vaikka samalla saada kivan lisän kiitospuheeseen, joka kertoo sinusta, arvostuksistasi ja asioista jotka sinulle tärkeitä.

Vierailija
7/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä haluan välttää. Että tuodaan "jotain".

-ap

Mikä tässä nyt on ongelmana? Pääsethän turhasta roinasta eroon. 

Vierailija
8/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Miten maistraatissa vihkiminen estää juhlan järjestämisen?

Vierailija
9/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. Täytät siis 2v. päästä 40 ja nyt mietit jo, mitä pyydät lahjaksi.

Apua... Toivottavasti kasvat aikuiseksi ennen kuin 40 tulee mittariin.

T. tänä kesänä 40v., synttärikutsut ja lahjat kuuluivat lapsuuteen ja itse itselleni järjestämät synttärijuhlat olisivat kiusallisin mahdollinen asia tämän ikäisenä (ja samoin ajattelisin, jos minut tällaisiin juhliin joku kutsuisi)

Vierailija
10/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 40-v-juhlissani lahjat menivät rahalahjoituksina silloin ajankohtaiseen ja tärkeään lahjoituskohteeseen. Eiköhän sellainen näihinkin ap:njuhliin löydy helposti. Tai useampikin.

Vierailija
11/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä käsinkirjoitettu kirje. 

Vierailija
12/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua. Täytät siis 2v. päästä 40 ja nyt mietit jo, mitä pyydät lahjaksi.

Apua... Toivottavasti kasvat aikuiseksi ennen kuin 40 tulee mittariin.

T. tänä kesänä 40v., synttärikutsut ja lahjat kuuluivat lapsuuteen ja itse itselleni järjestämät synttärijuhlat olisivat kiusallisin mahdollinen asia tämän ikäisenä (ja samoin ajattelisin, jos minut tällaisiin juhliin joku kutsuisi)

On sinullakin vielä vähän henkisen kasvun varaa, jos pidät synttärijuhlia kiusallisimpana mahdollisena asiana.. 

Vierailija
13/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut kutsutaan juhliin ja, sanotaan, ettei haluta lahjoja, niin en vie lahjoja vaan kortin. Laita että toivot vain kivan kortin?

Vierailija
14/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on pari vuotta aikaa miettiä, mihin esim harrastukseesi liittyvään kauppaan toivot lahjakortteja, voivat kerätä vaikka porukoissa yhteisiä lahjakortteja. Olipa se sitten lankakauppa, lemmikkikauppiasta, rautakauppa, puutarhaliike....

Vierailija
15/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: Miten maistraatissa vihkiminen estää juhlan järjestämisen?

Voisko ap vastata. Kiinnostaa minuakin.

Vierailija
16/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi juhlia vanhenemista? Lapsena odotetaan synttärijuhlia ja -lahjoja mutta miksi aikuiset vanhat ihmiset? En ymmärrä näitä pakkokemuja. Itseäni ainakin lähinnä ahdistaa lähestyvä viidenkympin ikä, enkä näe mitään juhlan aihetta siinä.

Vierailija
17/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiikkustooli.

Vierailija
18/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 40-vuotislahjaksi toivomani purjehduskurssin ja ensi vuotta saan toivottavasti toivomani lahjakortin laulunopettajalle.

Vierailija
19/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mahdolliset muistamiset xx yhdistyksen tilille yy viitteellä/viestillä zz"

Hyväntekeväisyyskohteita voi valita kaksikin, koska moni ei halua lahjoittaa uskonnollisiin kohteisiin tai lahjoittaa mieluummin kotimaahan kuin ulkomaille.

Vierailija
20/27 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaa, eikö ole mitään, mitä toivoisit. Hieman arvokkaampaa, jota varten ihmiset voivat sujauttaa sopivan summan juhlapaikalla suljettuun "säästöpossuun". Mun ystävien vastaavissa juhlissa yksi sankari on kertonut toivovansa sähköpianoa, toinen sähköpyörää. Vieraat osallistuvat lahjoittamallaan summalla sen hankintaan. Mun mielestä hyvä idea 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan