Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittelijat, kun haet työtä?

Vierailija
13.06.2020 |

Ketä olette kysyneet suosittelijaksi jos niitä teiltä rekryprosessissa on kysytty?

Olen ollut nykyisessä työssä niin monta vuotta, että järkevintä olisi kysyä nykyistä esimiestä mutta onko se ihan tyhmä idea?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde sille linjalle. Suosittelijoiden vaatiminen on pelkkää kyykytystä. Yksikään asiallinen työpaikka ei niitä vaadi.

Vierailija
2/4 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti voisiko se vaikuttaa negatiivisesti jos nykyinen esimiehesi saa tietää että haet muualle töihin. Siis siinä tilanteessa jos et saa hakemaasi paikkaa ja joudut toistaiseksi jäämään nykyiseen työhösi. Itse salaisin esimieheltäni uuden työn hakemisen, koska se voisi vaikuttaa negatiivisesti nykyiseen työhöni jos en uuteen paikkaan pääse. Toisaalta jos kysyisin esimiestä vuosien takaa niin tuskin hän edes muistaisi minua vai olisikohan edes enää työelämässä. Tuo suosittelijajuttu on minusta hankala ja typeräkin.

Vierailija
4/4 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onneksi koskaan oikesti joutunut käyttämään suosittelijaa. Olen ilmoittanut, että mietin asiaa sitten jos se tulee ajankohtaiseksi. Eli olen maaliviivalla, ja jos siinä työnantaja suosittelee ilmoittamaan suositteljan, kun toisellakin kandidaatilla on. Työhakemuksiin en ikinä nimeä ketään. En käyttäisi nykyisen työn esimiestä suosittelijana, ellei meillä ole niin avoimet välit, että kumpikin tietää lähdön tapahtuvan jossain vaiheessa, tyyliin "ymmärrän, että täällä ei ole isompia haasteita sinulle ja tuen sinua jos haluat edetä." Olisiko sinulla esim työpaikkaa vaihtanut ex kollega tai asiakkaan edustaja, jota voisit harkita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan