Eilen tuli nautittua hieman viiniä ja ollut nyt sitten taas viidestä asti hereillä..
Muita joilla viini pilaa yöunet? Todella rasittava ongelma. Väsyttää, mutta uni on katkonaista ja sitten lopulta loppuu kokonaan - aivan liian aikaisin.
Kommentit (37)
Alkoholi rapauttaa muutenkin itsekuria. Kaikki etukäteen päätetyt rastit siirtyy hamaan tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa arvostat enemmän, viinihiprakkaa vai yöunia? Sinun on valittava.
MInä arvostan sitä, että on kivaa ja osaa elää hetkessä. Jos yksi yö on huonompi uninen tai seuraavana päivänä on darra, niin voi voi. Se on sen ajan murhe, enkä ala rajoittamaan elämääni enkä illanviettoa sen takia. Minä osaan, ja aion, nauttia elämästä tässä ja nyt. Huomista ehtii murehtia huomenna, jos siinä jotain murehtimista on.
Onnea valitsemallesi tielle.
Tein firstbeatin tutkimuksen siten, että viimeisenä lätkienpitopäivänä olin illanvierotossa. Sain nukuttua sinä yönä 6h. Kyseisenä yönä palautumisprosentti oli 12, kun kahtena aiempana yönä ko prosentti oli 95. Olin juonut 5 annosta.
Todellakin selvisi, miksi känni-illan jälkeisenä päivänä väsyttää. Eipä ole enää sen jälkeen kännistelyt kiinnostaneet, ei ole sen arvoista.
Sama täällä! Nuorempana en juuri kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta nyt vanhempana pienikin annos alkoholia tuntuu heti ja pitkään . Eilen illalla join kaksi spritziä ja nyt on pää kipeä ja yöunet jäi kuuden tunnin mittaisiksi. Juon tosi vähän alkoholia ja joisin vähemmänkin, mutta vanha tapa juoda muutama lasillinen illanvietossa on jäänyt päälle. Ehkä ensi kerralla muistan, että voin juoda ihan vaan limpparia. Loppuun vetoomus: lisää mocktaileja listoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä arvostan sitä, että on kivaa ja osaa elää hetkessä. Jos yksi yö on huonompi uninen tai seuraavana päivänä on darra, niin voi voi. Se on sen ajan murhe, enkä ala rajoittamaan elämääni enkä illanviettoa sen takia. Minä osaan, ja aion, nauttia elämästä tässä ja nyt. Huomista ehtii murehtia huomenna, jos siinä jotain murehtimista on.
No ethän sä mitään hetkessä elä jos olet humalassa. Et pysty silloin hyppäämään esim. auton rattiin jos ex tempore sellainen mieleen juolahtaisi.
No ei tietenkään humalassa lähdetä autolla. Kun vietetään iltaa ystäväporukalla vaikkapa mökillä, niin miksi edes juolahtaisi mieleen lähteä autolla johonkin? Ei tarvitse. Tämä on kaikki osa sitä hetkessä elämistä. Em. tilanteessa ei ainakaan minun tarvitse lähteä autolla mihinkään, koska kaikki mitä tarvitsee ja kaikki mikä on sinä iltana tärkeää (ystävät, ruokaa, juomaa, sauna, järvi, luonto, rauha, lämmin kesäilta...) on siellä mökillä. Vietänkö sen illan kuivin suin miettien, että voivoi kun en nyt viittis ottaa punkkua, ettei mua vaaaan väsytä huomen aamulla? No en, en todellakaan. Oh god kuinka tylsää sellainen elämän asenne, että murehditaan jo valmiiksi seuraavaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ethän sä mitään hetkessä elä jos olet humalassa. Et pysty silloin hyppäämään esim. auton rattiin jos ex tempore sellainen mieleen juolahtaisi.
No ei tietenkään humalassa lähdetä autolla. Kun vietetään iltaa ystäväporukalla vaikkapa mökillä, niin miksi edes juolahtaisi mieleen lähteä autolla johonkin? Ei tarvitse. Tämä on kaikki osa sitä hetkessä elämistä. Em. tilanteessa ei ainakaan minun tarvitse lähteä autolla mihinkään, koska kaikki mitä tarvitsee ja kaikki mikä on sinä iltana tärkeää (ystävät, ruokaa, juomaa, sauna, järvi, luonto, rauha, lämmin kesäilta...) on siellä mökillä. Vietänkö sen illan kuivin suin miettien, että voivoi kun en nyt viittis ottaa punkkua, ettei mua vaaaan väsytä huomen aamulla? No en, en todellakaan. Oh god kuinka tylsää sellainen elämän asenne, että murehditaan jo valmiiksi seuraavaa päivää.
No eipä toi hetkessä elämiseltä kuulosta mitenkään. Eikä tuollainen mökki-ilta hauskanpitoineen välttämättä edes vaadi alkoholia ollenkaan. Ainakaan mun kaveriporukassa jossa osaamme nauttia selvinpäinkin.
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä. Miksi illanistujaisista pitäisi lähteä autolla? Taksilla pääsee myös.
Nukun huonosti viinin kanssa ja ilman viiniä. Joten ihan sama ja mielummin nautin viinistä ja hyvästä ruuasta illalla, pitää olla joitakin iloja kun toi unettomuus on niin vittumaista !
Vierailija kirjoitti:
Mulla viini aiheuttaa sen että herään hirveään sydämentykytykseen ja hengästymiseen aamuyöstä.
Sama.
Minä en ymmärrä,
aina ulistaan että alkoholi heikentää unta jne mutta jos olet äiti et voi nukkua lapsesi vieressä koska nukut niin sikeästi jos olet juonut alkoholia.
Näillä ilmeisesti vain peloitellaan ihmisiä olemaan juomatta ja mitään faktaa ei ole ,muuttuu aina sen mukana millainen ihminen on ja onko hänellä lapsia
Herään aamuyöstä sydämen tykytykseen kun alkoholi lähtee verestä pois, siihen auttaa kun ottaa propral-tabletin, mut seuraavana päivänä väsymys ja ärtymys kynnys matala.
Kun saiskin ton alkoholin jätettyä kokonaan pois.
Joskus nukun huonosti alkoholia nauttineena, joskus nukun hyvin. Yleensä pitemmän loman aikana noita hyviä öitä on useammin, eli ehkä siihen ei niinkään vaikuta alkoholi, vaan ihan yleinen stressitaso. Lomalla on kaikin puolin rennompi olo, joten nukkuminenkin on parempaa alkoholiakin juoneena.
Vierailija kirjoitti:
Minä nykäisin eilen perseet olalle ja nukuin kuin tukki. Alkoholi ei aiheuta minulle uniongelmia. Pitäisikö huolestua?
Minä tahdon vain hirsiä vetää kun karsia krapula on..