Eilen tuli nautittua hieman viiniä ja ollut nyt sitten taas viidestä asti hereillä..
Muita joilla viini pilaa yöunet? Todella rasittava ongelma. Väsyttää, mutta uni on katkonaista ja sitten lopulta loppuu kokonaan - aivan liian aikaisin.
Kommentit (37)
Ittte en ole alkossa käynyt ainakaan 3 kuukauteen. Päätin etten mene enää koskaan alkoon vaan korkeintaa onstan keskiolutta jos jotain.
Sama ongelma täälläkin. Olen välillä miettinyt että jos lopettaisi kokonaan alkoholin käytön.
Jos on tuo ongelma niin kannattaa käydä keräämässä pullot aamuyöstä :)
Sama vika. Korostuu kun ikää tullut lisää.
Ärsyttävää kun ei saa ukutuksi. Päivällä oon väsynyt ja äkäinen
Mulla viini aiheuttaa sen että herään hirveään sydämentykytykseen ja hengästymiseen aamuyöstä.
Kumpaa arvostat enemmän, viinihiprakkaa vai yöunia? Sinun on valittava.
Joo huonot unet ja sit pientä pääjomoa seuraavana päivänä kun vähillä unilla.
Mä olen juonut yhtään mitään alkoholia viimeksi yli vuosi sitten. Enkä ole jäänyt sitä millään tavalla kaipaamaan.
Miksipä siis juoda viiniä?
Jo yksi kolmosolut vähentää syvän unen laatua.. puhumattakaan sitten näistä muista alkoholijuomista. Itse lopetin juomisen viitisen vuotta sitten enkä koskaan enää palaa siihen. Terveys ja hyvinvointi ennen kaikkea, hyvä uni mukaan luettuna!
Vierailija kirjoitti:
Minä voin saada molemmat.
M44
Joit liian vähän.
Minä nukuin makeat unet.
Minä nykäisin eilen perseet olalle ja nukuin kuin tukki. Alkoholi ei aiheuta minulle uniongelmia. Pitäisikö huolestua?
Unen laatu kyllä kärsii jos on juonut vaikka unessa pysyisikin koko yön. Leposyke on korkeampi kuin normaalisti eikä uni ole palauttavaa. Itselläni on Oura älysormus ja kyllä siitä heti huomaa eron, kun on ottanut muutaman lasillisen (2-3) viiniä illalla.
Sama täällä. Viinin maistelu on ihanaa, mutta seuraava yö on pilalla. Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä huonommin nukkuu alkoholin nauttimisen jälkeen.
Viiniä joisin mielelläni, mutta en yksinkertaisesti enää viitsi vaivautua kuin hyvin harvoin. Harmittaa niin paljon hukatut yöunet. Jos otan niin otan perjantaisin, lauantaina ei niin haittaa pieni väsymys ja on vielä viikonloppua jäljellä.
Sama homma minkä tahansa alkon kanssa. Ei tarvi paljoakaan ottaa niin yöunet on pilalla. Nukun tunteroisen ja herään sitten hiestä märkänä ja sydän hakkaa. Menee monta tuntia levottomana pyöriessä, aamuyöllä ehkä saa unen päästä taas kiinni.
Lopettaminen vois olla ihan fiksua.
Ei päihteitä, ei ongelmia. Paree elämä
Vierailija kirjoitti:
MInä arvostan sitä, että on kivaa ja osaa elää hetkessä. Jos yksi yö on huonompi uninen tai seuraavana päivänä on darra, niin voi voi. Se on sen ajan murhe, enkä ala rajoittamaan elämääni enkä illanviettoa sen takia. Minä osaan, ja aion, nauttia elämästä tässä ja nyt. Huomista ehtii murehtia huomenna, jos siinä jotain murehtimista on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla viini aiheuttaa sen että herään hirveään sydämentykytykseen ja hengästymiseen aamuyöstä.
Heräsin tänään hengästymiseen neljän aikaan. En ole kyllä ryypännyt vähään aikaan... Piti nousta ottamaan astmalääke. :D
Juu tuttua.