Yritin päästää naisen tien yli
Ajoin kotiinpäin kaupasta, kun näin kahden kaistan välissä naisen ylittämässä tietä. Nainen oli pysähtynyt kaistojen väliin liikenteenjakajan kohdalle. Tulin hänen kohdalleen, ja pysähdyin. Nainen katsoi minua viittoi ajamaan. Viitoin takaisin ”ylitä vaan se tie” ja nainen viittoi taas. En kuitenkan vieläkään ajanut, vaan odotin hänen ylittävän tien, mitä hän ei vieläkään tehnyt, vaan hermostui, laittoi kädet puuskan ja käänsi selän minulle. Miksi ihmiset ylipäätään alkavat viittilöidä autoille, jotka pysähtyvät päästääkseen heidät tien yli? Miksi kukaan haluaisi jäädä siihen tien keskelle seisoskelemaan eikä ylitä tietä?
Kommentit (24)
Haluan kävellä omassa tahdissani enkä auton hoputtamana. Eikä huvita kuvitella, miten autoilija sadattelee ja mielessään manaa jalankulkijaa.
Itse pysähdyn aina odottamaan monen metrin päähän tien reunasta, jotta saisin rauhassa ylittää tien vasta sitten kun autoja ei tule. Mutta monet autoilijat pysähtyvät siitä huolimatta ja jäävät siihen huitomaan, että mene nyt yli.
Sinulle, joka kysyit oliko kyseessä nuori kaunis nainen, voin vastata, että oli n 65- vuotias normaalin näköinen harmaahiuksinen nainen. Ja olen itse nainen, enkä siis kuolannut häntä enkä usko että se oli syy hänen ärsyyntymiseensä.
AP
Mä vihaan myös tämän takia mennä miesten edestä enkä siksi koskaan kiitä siitä (ja myös koska ei tarvitse). Oon tietoinen tästä säännöstä joten siksi menen yli heti kun näen että autoilija hidastaa. Joskus vähän nuorempana oon viittilöinytkin, erityisesti jos autoilija on pysähtynyt muuten tyhjällä tiellä - eli tosiasiassa vain hidastanut meidän kummankin kulkua, ja samalla luonut turhan tilanteen, jossa mun pitää kävellä toisen silmän alla kuin näyteikkunassa. Jos on muutenkin huono päivä, tuollainen "palvelus" vit*ttaa.