Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö toisten seurassa, kuten söisit yksin?

Vierailija
12.06.2020 |

Kun käyn työkaverien tai muiden kaverien kanssa ravintolassa, en koskaan voi syödä mahaa täyteen. Minua nolottaa näyttää miten paljon jaksan oikeasti syödä. Meidän kuusihenkisessä perheessä viisi jaksaa syödä esim kokonaisen pizzan kerralla (vaikka Kotipizza) ja 9-vuotiaskin 3/4. Olen kiinnittänyt huomiota että valtaosa syö paljon vähemmän, lasten kaverit syövät aina vähemmän jne. Ja ei, kukaan ei ole ylipainoinen, ollaan kovia liikkumaan. Mutta oikeastiko keskivertonainen jaksaa syödä vaikka siitä pizzasta suunnilleen puolet vai esittääkö kaikki kilpaa olevansa kylläisiä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En :D Yläasteella oli joskus ruokana lihapiirakoita ja en pystynyt syömään niitä samalla tavalla ahmien, koska samassa pöydässä istu tyttöjä :D

Vierailija
22/25 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan syön samalla tavalla, tavallaan en.

Ensinnäkin yksin ollessa selaan aina nettiä tai lehteä samalla. Seurassa en. Yksin syön aina kasvisruokaa, seurassa syön mitä tarjotaan, esim. tänään makkaraa. Yksin syön sotkuisemmin, sama vaikka kastiketta on leuassa.

Määrää en säätele seuran mukaan. Jos ravintolassa tilaan pizzan, pääasiassa syön sen kokonaan, ainakin seurassa. Yksin saattaisin säästää osan kotiin. Kotona en söisi koko pizzaa, vaan jättäisin osan nautittavaksi myöhemmin. Jaksan siis syödä koko pizzan, mutta loppu on jo tunkemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön muiden seurassa paljon sivistyneemmin ja hitaammin kun kotona. En tiedä mitä työporukka ois mieltä, jos ahmisin kuin hevonen, kuten joskus kotona. Ruokamäärä töissä on maltillinen, kotona syön todella paljon. Hoikka nainen olen, urheilen paljon. Jännitän jonkun verran muiden seurassa syömistä ja sen takia en voi syödä isoja annoksia.

Vierailija
24/25 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä. Muut ovat ilmaa minulle kun syön. En huomioi heitä millään tavalla. Olen omissa makumaailmoissani.

Vierailija
25/25 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön seurassa ja yksin suunnilleen yhtä paljon, mutta eri tavalla. Seurassa syön rauhallisesti ja keskustelen asiallisesti. Yksin mässytän ja mussutan ja roikotan nuudeleita puolen metrin korkeudelta suuhun.