Ilmiantakaa laadukkaita kenkämerkkejä!
Mikä kenkämerkeistä on suosikkisi ja mikä kestää parhaiten käyttöä?
Itse tykkään Unisan nahkakengistä. Omistin myös kerran Michael Korsin nahkaballerinat, jotka eivät edes yhtä kesää kestäneet. Päätyivät kaatopaikalle, enkä enää koske ko. merkkiin enää.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Rieker on mulla kestänyt ihan ok, mutta ei niin pitkään kuin toivoisi. Sieviä kehutaan, en ole kokeillut.
Riekerit on tavattoman rumia. Ja usein keinonahkaa, hyi!
Vierailija kirjoitti:
Clarksilla on hyvä hinta-/laatusuhde. Verkkokauppojen alesta Clarksin kenkiä löytyy melkeinpä edullisesti. Minulla on kiiltonahka-/mokkanahkakorkkarit ja ne ovat oikeasti mukavat jalassa. Samoin Clarksin kiilakorkosandaalit ja korolliset nilkkurit. Gabor ja Högl kengät ovat myös kestäneet aikaa ja käyttöä.
Joku vinkkasi pohjallisten käytöstä kengissä ja se kyllä kannattaa. Laadukkaat nahkakengät kun kestävät hyvin hoidettuina vuosia, niin ne säilyvät myös raikkaampina pohjallisia vaihdellen.
Michael Korsilla on huikean kauniita korkkareita ja nättejä balleriinoja. Mitään balleriinoja ei ole tarkoitettu kävelykengiksi päivittäiseen käyttöön, joten ei ihme jos sellaiset kuluvat jo yhdessä kesässä loppuun.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mihin käyttöön ne ballerinat on sitten tarkoitettu? Mielestäni ne nimenomaan ovat juuri niitä kävely/arkikenkiä loppukeväästä alkusyksyyn.
Ap
Ballerinat on ihan hyvät arkikengät, mutta eihän ne kävelykengät ole. Siis kävelykengät on lähtökohtaisesti kengät, jotka on tarkoitettu siihen, että voit kävellä reippaasti useamman kilometrin yhteen menoon epåtasaisellakin alustalla. Kunnollisissa kävelykengissä jalan rinnan päälläkin on jotain, jotta kenkä pysyy kunnolla jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Loboutin
Omistan kahdet, ja toki ovat laadukkaasti tehdyt, mutta todella epämukavat jalassa. Loubouttimet eli Kiduttimet ovat sellaiset että tottunut korkkareilla kulkija ei pysty seistä niillä tuntia kauempaa päivän aikana.
Jimmy Choot ja Manolot ovat paremmat jalassa. Pradat ovat hieman liian leveitä.
Minulla on matala, kapea jalka jossa keskipitkät varpaat.
Miten Stuart Weitzmanin koot? Ovatko standardit suomalaisille?
Andrea Conti, Piqant, Chantana. Sievit talvella arkikäytössä.
Camel, kestää isältä pojalle.