Ilmiantakaa laadukkaita kenkämerkkejä!
Mikä kenkämerkeistä on suosikkisi ja mikä kestää parhaiten käyttöä?
Itse tykkään Unisan nahkakengistä. Omistin myös kerran Michael Korsin nahkaballerinat, jotka eivät edes yhtä kesää kestäneet. Päätyivät kaatopaikalle, enkä enää koske ko. merkkiin enää.
Kommentit (48)
Maahiset. Työjalkineita joita voi pitää myös vapaa-ajalla.
Vapaa-aikaan Clarks, pikkukengiksi Peter Kaiser.
Riekerit ihan kamalia (materiaaliltaan, designiltaan), sen hypetystä en todellakaan ymmärrä. Sievillä joitakin ihan ok malleja; mielelläni suosisin suomalaista.
Bootfactoryn (Pekka Lahti) käsintehdyt bootsit.
Merrell. Okei, mikään ei kestä minun käytössäni ikuisesti, mutta nuo on olleet aika hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Gabor!
Gaborin puolesta minäkin liputan.
Ohis, mutta kenkiin AINA pohjalliset, myös belleriinoihin.
Olen ns. aina käyttänyt nahkapohjallisia kengissä (lampaan villa pohjalliset talvikenkiin) ja vaikka jalkani eivät mitenkään erityisesti "hikoile" tmv. niin pohjallisista kyllä huomaan ajan mittaan ns. "käytön jäljet", olisi iljettävää jos ilman pohjallista kengän sisäpohja olisi sellainen.
Hyvät pohjalliset maksavat 6-10e, ja niitä pitää välillä vaihtaa, mutta toisaalta pidentävät kengän käyttöikää, eli -+0 on noin ajateltuna tuo hinta, sen minkä pohjallisiin panostaa, kenkien hankitakuluissa säästää.
Muutenkin ostan nykyään vain nahkakenkiä (pl. tennnarit/lenkkarit jne.) jotka ovat jalkaan mukavat, ja kestävät hyvin hooidettuna (raavaus/lankkaus) pitkään, ja joita voi yleensä suuratilla korjata jos jotain pikku vikaa tulee.
Riekerit olleet minulla pitkäikäisimpiä. Eccot olivat joskus laadukkaita, mutta parit viimeisimmät hajosivat jo ensimmäisen talven jälkeen. En osta enää Eccoja.
Blahnik, Jimmy Choo, Prada, Bally.
Ecco, Feet, Salomon, Karhu, Fila, Minna Parikka
Vierailija kirjoitti:
Legero ja Merell mallit kivoja vapaa-aikaan, myös sandaaleja
Merrell on ikisuosikkini, mutta keväällä ostin ensimmäiset Legerot, ja voin kehua!
Tennareista Vans, niiden lesti on tarpeeksi leveä suominaisen isoihin ja leveisiin jalkoihin.
Clarks, siinä on maailman mukavin ja kestävin kenkä.
Talvikengistä paras on kumipohjainen Caterpillar. Pitää sekä kestää ja kestää vaikka minulla on huono askel.
Kesäkenkien kanssa onkin hankalampaa. Pitäisi löytää malli joka on kesällä ilmava mutta tuon huonon askellukseni vuoksi niissä pitäisi olla kunnon kärjet ja kannat. Muutoin ovat varpaani muusia. Tennareista Converset on nyt kokeilussa, ensimmäinen pari, niin en vielä tiedä miten kestää. Mut tennarit ei ihan kaikkiin asuihin käy.
Kiitos vastauksista, lisää saa ehdottaa! Clarks on minunkin mieleeni, tosi mukavat jalassa. Pitäisi ostaa uudet nahkaiset talvisaappaat ja etsin laadukkainta mihin mulla on varaa. Oon tosi kyllästynyt huonoon laatuun vaatteissa ja kengissä.
Ap
Clarks, gabor, ara, wonders, ja se sievi.
Eccon kengät on joskus hyviä, mutta usein ei. Jalkani on vähän liian rintava niihin.
Sievin opot ovat hyvät.
Ja itse asiassa mulla on useita vuosia lähes päivittäisköytössä (työkenkinä) olleet ja hyvinä säilyneet ballerinat. Merkkiä caprice. (Tosin en ole käyttänyt ilman sukkia)
Clarksilla on hyvä hinta-/laatusuhde. Verkkokauppojen alesta Clarksin kenkiä löytyy melkeinpä edullisesti. Minulla on kiiltonahka-/mokkanahkakorkkarit ja ne ovat oikeasti mukavat jalassa. Samoin Clarksin kiilakorkosandaalit ja korolliset nilkkurit. Gabor ja Högl kengät ovat myös kestäneet aikaa ja käyttöä.
Joku vinkkasi pohjallisten käytöstä kengissä ja se kyllä kannattaa. Laadukkaat nahkakengät kun kestävät hyvin hoidettuina vuosia, niin ne säilyvät myös raikkaampina pohjallisia vaihdellen.
Michael Korsilla on huikean kauniita korkkareita ja nättejä balleriinoja. Mitään balleriinoja ei ole tarkoitettu kävelykengiksi päivittäiseen käyttöön, joten ei ihme jos sellaiset kuluvat jo yhdessä kesässä loppuun.
Wonders. Nahat jotenkin kevyemmin käsiteltyjä, ehkä ilman kromi kuutosta, koska en saa allergiaa niistä.
MInulla on kymmenen vuotta vanhat kiiltonahkasandaalit, jotka ovat kuin uudet. Samoin neljä vuotta olen käyttänyt chelsea bootseja. Ballerinoja on kannalliset ja matalat. Hyvinä pysneet ties kuinka kauan.
Billi Billäkin hyviä kenkiä.