Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini haukkui minua vaikken ollut tehnyt mitään väärää

Vierailija
12.06.2020 |

[quote=Vierailija]Olisi kiva kuulla joskus se äitisikin kanta asiaan.[/quote]
No se on se, että hän ei ole koskaan tehnyt mitään tuollaista, eikä loukannut minua (aivan kuin hän sen voisi edes sanoa) ja että minulle piti sanoa asioista, koska tein väärin. Vaikka a) en tehnyt ja b) silloinkaan ei saa satuttaa lasta ja sanoa niin, että lapsi kokee äidin tarkoittavan, että lapsi on kaikkien mielestä arvoton.
Tähän äitini vain väittää, että tilanne ei ollut sellainen, vaikka oli. Hän ei ole koskaan ollut kiinnostunut selvittämään mitä minä ajattlin, jolloin hän ei olisi voinut sanoa sellaista satuttavaa, mitä sanoi. Häntä ei kiinnosta selvittää asioita, se kertoo siitä, että hän ei halua paljastua olleensa väärässä.
Ap

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hän jo vuosia sitten kertonut ne tilanteet, oissa äiti häntä haukkui. Yksi oli, kun äiti tuli töistä kotiin, eikä ap ollut siivonnut, vaikka siitä oli sovittu. Toinen oli, kun ap piilotteli metsässä eikä tullut syntymäpäivilleen, vaikka vieraat tulivat. Kaikki kerrotut ovat olleet samanlaisia.

Ei ollut sovittu ja siinätiöanteessa olivat vain sakset lattialla, ei muuta. Siitä tuli huutoa. Ja tuossa toisessa olisin halunnut olla paikalla, mutta äiti loukkasi minua ennen vieraiden tuloa ja kun savuin paikalle, esitti, kuten MINULLA olisi ollutjitain ongelmia, vaikka hän aiheutti ne.

Ap

Vierailija
22/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun nyt sinua, Ap!

Sinulla on ihan hitsin hyvä muisti, kun muistat nuo kaikki yksityiskohdat vuosien takaa. Hyödynnä hyvää muistiasi johonkin järkevämpään (esim. opiskeluun), jookos? Sanon tämän ihan hyvällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro koko pitkä, mutkikas ja polveileva tarinasi terapeutille. Heille maksetaan rahaa siitä, että setvivät ihmisten psyyken koukeroita ja auttavat. Problem solved.

Olen ollut terapioissa yhteensä

Noin 10 vuotta. Mutta he eivät osaa auttaa potilasta luomaan hyvää suhdetta itseensä, he eivät osaa auttaa jos syy ei ole tulijassa. Siis tämän enempää. Eli sitä, miten luottaisin muihin ja saisin kokemuksia, että

Olen muille arvokas.

Ap

Vierailija
24/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehun nyt sinua, Ap!

Sinulla on ihan hitsin hyvä muisti, kun muistat nuo kaikki yksityiskohdat vuosien takaa. Hyödynnä hyvää muistiasi johonkin järkevämpään (esim. opiskeluun), jookos? Sanon tämän ihan hyvällä.

Opiskelu ei korjaa muille arvottomuuden tunnetta.

Ap

Vierailija
25/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viikonloppu eessä taas

on viikonloppu eessä taas.

On viikonloppu eessä taas.

On viikonloppu, mennääs taas.

(Kumma kun ei yksin asuva, vapaa ihminen keksi parempaa tekemistä, voisi mennä vaikka kaupungille ja ostaa jätskin.)

Vierailija
26/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hän jo vuosia sitten kertonut ne tilanteet, oissa äiti häntä haukkui. Yksi oli, kun äiti tuli töistä kotiin, eikä ap ollut siivonnut, vaikka siitä oli sovittu. Toinen oli, kun ap piilotteli metsässä eikä tullut syntymäpäivilleen, vaikka vieraat tulivat. Kaikki kerrotut ovat olleet samanlaisia.

Ei ollut sovittu ja siinätiöanteessa olivat vain sakset lattialla, ei muuta. Siitä tuli huutoa. Ja tuossa toisessa olisin halunnut olla paikalla, mutta äiti loukkasi minua ennen vieraiden tuloa ja kun savuin paikalle, esitti, kuten MINULLA olisi ollutjitain ongelmia, vaikka hän aiheutti ne.

Ap

Olet entistä pahempi k-pää.

Hyvästi.

Vierailija
27/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehun nyt sinua, Ap!

Opiskelu ei korjaa muille arvottomuuden tunnetta.

Ap

Eikä miljoonaperijättären tarvitse.

Vierailija
28/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän huutaa mulle yhä, jos syytän häntä asioista, jotka hän on tehnyt väärin (ja joita ei myönnä), että KUKAAN ei tule kanssasi toimeen. Ai, koska muistutan heitä

Heidän satuttavista teoistaan vai? Ei isän puoleinen sukuni ainakaan häkeltynyt sellaisesta.

Ap

Vierailija
29/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois katsoa peiliin ja lopettaa äitinsä syyllistämisen. On vaan yrittänyt kasvattaa sinusta kunnon kansalaista.

Vierailija
30/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet entistä pahempi k-pää.

Hyvästi.

Totuuden sanomisesta sun virheellisiin muisteloihin tämä? Miksi? Tajuatko, ettet voi levitellä toisten asioista valheita nettiin, se ei yksinkertaisesti ole ok? Vaikka tuntuisikin paremmalta, kuin ymmärtää totuus? Kumpi meistä oli paikalla kun asiat tapahtuivat? Ja kumpi on ymmärryksensä ja muistikuviensa palstalta varassa?

Ap

Vierailija
31/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vois katsoa peiliin ja lopettaa äitinsä syyllistämisen. On vaan yrittänyt kasvattaa sinusta kunnon kansalaista.

En lopeta. Hän ei ole lopettanut minun syyllistämistäni, miksi siis lopettaisin syyllistämästä

Häntä? Mikään kasvatus ei oikeuta tekemään virheitä, joita ei myönnä, vaikka sinulle kerrottaisiin, että

SATUTIT niillä

Toista. Se on äitini take away tästä. Ja äitiydestä muutenkin.

Vierailija
32/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lopeta. Hän ei ole lopettanut minun syyllistämistäni, miksi siis lopettaisin syyllistämästä

Häntä? Mikään kasvatus ei oikeuta tekemään virheitä, joita ei myönnä, vaikka sinulle kerrottaisiin, että

SATUTIT niillä

Et sinä voi tehdä ja sanoa mitä lystää. Tai voit, mutta luultavasti saat haukut, kun loukkaat ensin MUITA käytökselläsi. Ei v*ttu kukaan täysjärkinen sano kylässä, että haluaa kotiin, koska on tylsää ja suutu loppuelämäksi kun sinua yritetään kasvattaa kohteliaaksi ihmiseksi.

Vierailija
33/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta päätellen olet ansainnut äitisi haukut.

Vierailija
34/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän perinnön hoitoon jo liittyy sellaisia asioita, joissa olisin tarvinnut äitini kasvattamaa itsetunnon tukea, enkä epäilystä itseäni kohtaan ja itsetunnon heikennystä. Mutta köyhä ja varallisuudeton kasvattajahan ei voi tällaista tajuta.

Hän kumosi sitä itsevarmuutta, mitä isän suku antoi kasvatuksessaan ja suhtautumisessaan. Ja miksi? Koska on luonnehäiriöinen javiallinen pikku ihminen. Surkimus. Luuseri. Tarttisin nyt itsevarmuutta kun alamaisia kerran on.

Ap

Vierailija
35/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kukaan ei ole täydellinen. Et sinä eikä äitisi. Kyse ei ole asioista, vaan tunteista joita koette päässänne. Tähän auttaa vain anteeksi antaminen. Olette tasoissa. Äitisi ei tiedä, miten pitää käyttäytyä. Se on hänen vikansa. Sinun pitää ottaa vastuu omasta käytöksestäsi. En myöskään usko, että äitisi huutaa turhasta. Paranna tapasi.

Vierailija
36/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SATUTIT niillä

Et sinä voi tehdä ja sanoa mitä lystää. Tai voit, mutta luultavasti saat haukut, kun loukkaat ensin MUITA käytökselläsi. Ei v*ttu kukaan täysjärkinen sano kylässä, että haluaa kotiin, koska on tylsää ja suutu loppuelämäksi kun sinua yritetään kasvattaa kohteliaaksi ihmiseksi.

Tietenkin sanoo :D Se on lapsille täysin normaalia käytöstä. Äitinihän siinä oli mokannut, koska ei ollut opettanut asiaa etukäteen, en minä. Kaikenlisäksi äitini olisi kuulunut selvittää asia kutsujen emännän suuntaan, jos oikeasti kuvitteli minun loukanneen aikuista, eikä huutaa mulle satuttaen minua. Satuttaminen ei ole koskaan oikein eikä hyvätapaista.

Ap

Vierailija
37/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän perinnön hoitoon jo liittyy sellaisia asioita, joissa olisin tarvinnut äitini kasvattamaa itsetunnon tukea, enkä epäilystä itseäni kohtaan ja itsetunnon heikennystä. Mutta köyhä ja varallisuudeton kasvattajahan ei voi tällaista tajuta.

Hän kumosi sitä itsevarmuutta, mitä isän suku antoi kasvatuksessaan ja suhtautumisessaan. Ja miksi? Koska on luonnehäiriöinen javiallinen pikku ihminen. Surkimus. Luuseri. Tarttisin nyt itsevarmuutta kun alamaisia kerran on.

Ap

Mitä alamaisia?

Vierailija
38/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Kukaan ei ole täydellinen. Et sinä eikä äitisi. Kyse ei ole asioista, vaan tunteista joita koette päässänne. Tähän auttaa vain anteeksi antaminen. Olette tasoissa. Äitisi ei tiedä, miten pitää käyttäytyä. Se on hänen vikansa. Sinun pitää ottaa vastuu omasta käytöksestäsi. En myöskään usko, että äitisi huutaa turhasta. Paranna tapasi.

Huutaahan turhasta. Kaikki sellainen, jossa satutetaan tekijää, on turhaa, väärää ja viallista huutamista. Mikään ei oikeuta huutamaan lapselle se on AINA huonoa käytöstä. Ja väärin ja varsinkin, kun sillä satuttaa lasta. Se on todella väärin. Emmekä ole tasoissa. Minäen olevielä

Aiheuttanut äidilleni tämän elämän tuhoavaa vahinkoa.

Vierailija
39/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä alamaisia?

Vuokralaisia. Tai jos asukkaat haluaisivat ostaa asunnon, jossa ovat vuokralla. Toivoisin myös saavani puutarhurin ja siivoajan. Mutta toistaiseksi ei ole varaa (tai niin isoa tarvetta).

Ap

Vierailija
40/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro koko pitkä, mutkikas ja polveileva tarinasi terapeutille. Heille maksetaan rahaa siitä, että setvivät ihmisten psyyken koukeroita ja auttavat. Problem solved.

Olen ollut terapioissa yhteensä

Noin 10 vuotta. Mutta he eivät osaa auttaa potilasta luomaan hyvää suhdetta itseensä, he eivät osaa auttaa jos syy ei ole tulijassa. Siis tämän enempää. Eli sitä, miten luottaisin muihin ja saisin kokemuksia, että

Olen muille arvokas.

Ap

Tämä kuulostaa kliseeltä, mutta sinun täytyy olla itsesi paras ystävä. Aikuisen ihmisen täytyy olla oman itsensä "äiti ja isä". Aikuisuuteen kuuluu se, että osaa itse kannatella itseään. Se suhde omaan itseensä tulee selvitellä. Menneisyys on vain muistikuvia, tulevaisuus on vain ajatuksissamme. Elät oikeasti juuri nyt, tällä hetkellä, et menneisyydessä tai tulevaisuudessakaan. Tee päätös, että rakastat itseäsi, hyväksyt itsesi. Siitä se alkaa (se hyvä tie).