Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini haukkui minua vaikken ollut tehnyt mitään väärää

Vierailija
12.06.2020 |

[quote=Vierailija]Olisi kiva kuulla joskus se äitisikin kanta asiaan.[/quote]
No se on se, että hän ei ole koskaan tehnyt mitään tuollaista, eikä loukannut minua (aivan kuin hän sen voisi edes sanoa) ja että minulle piti sanoa asioista, koska tein väärin. Vaikka a) en tehnyt ja b) silloinkaan ei saa satuttaa lasta ja sanoa niin, että lapsi kokee äidin tarkoittavan, että lapsi on kaikkien mielestä arvoton.
Tähän äitini vain väittää, että tilanne ei ollut sellainen, vaikka oli. Hän ei ole koskaan ollut kiinnostunut selvittämään mitä minä ajattlin, jolloin hän ei olisi voinut sanoa sellaista satuttavaa, mitä sanoi. Häntä ei kiinnosta selvittää asioita, se kertoo siitä, että hän ei halua paljastua olleensa väärässä.
Ap

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on satuttanut paljon enemmän, kuin jos olisi haukuttu aiheesta. Se, että joku haukkuu ja satuttaa sinua silloinkin, kun et ole tehnyt mitään väärää on paljon satuttavampaa, kuin syystä haukkuminen, mikä onkin ihan ok, vaikkei tunnukaan kivalta, koska jos haukutaan ja satutetaan ihmistä, joka ei ole tehnyt mitään väärää, tämä on pakotettu miettimään, mitä vikaa hänessä on, kun toinen ei pidä hänestä. Näin aiheutetaan hyvinvoivalle ihmiselle masennus ja elämänhallinnan menetys. Joiden syyon haukkujassa ja vastuu siitä, että niin kävi, myös.

Ap

Vierailija
2/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei siis ota mitään vastuuta siitä, että on satuttanut minua, vaikka se johtuisikin hänen luonnehäiriöstään ja hänen vioistaan. Silloinkin voi sanoa, että anteeksi, että minulla on tämä vika. Se ei ollut sinun syysi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sisäinen lapsesi syliin ja rauhoittele sitä. Palaa niihin muistoihin ja muuta omaa suhtautumistasi niihin hoitamalla sitä pientä lasta, joka tuli kaltoinkohdelluksi.

Et voi muuttaa mennyttä, mutta sisäistä lastasi voit hoitaa. Itsensä voi hoitaa kuntoon vaikkei äiti siihen kykenisi. Käytä kaikki täällä käyttämäsi aika nyt itsesi hoitamiseen ja elä lapsuutesi uudelleen. Voimia sinulle!

Vierailija
4/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jauha taas tätä samaa paskaa. KATSO PEILIIN JA NÄÄ OMAT VIKASI. Älä elä menneisyydessä vaan tässä päivässä. Sinulla on kiekko jumahtanut kiertämään samaa raitaa.

Olisi oikeastaan kiva kuulla äitisi kanta asioihin mistä häntä syytät.

Mielensairautesi ei johdu äidistäsi.

Vierailija
5/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus aikoinaan tehnyt jo tuon. Se ei ole auttanut arvottomuuden muille kokemuksiin. En oikeastaan usko, että niihin auttaa mikään muu, kuin muiden tuki ja hyväksyntä. Ja niitä ei voi itse hankkia valinnalla. Äitini on vienyt sitä, mitä ei yleensä tarvitse hankkia toisilta. Tai tietenkin voisin koittaa vielä

Hyväksyä itsenisellaosena, jota muut eivät ole hyväksyneet ja tukeneet ja joka ei uskalla siihen luottaa, mutta se on vaikeaa. Kun miettii, miten se asia on osalle itsestäänselvyys.

Ap

Vierailija
6/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten konkreettisesti äitisi on haukkunut sinua tai muuten kaltoinkohdellut? Ikinä et tätä kerro.

Vierailija
7/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miljoonaperintökään ei sitten vapauttanut sinua menneisyyden haamuista. Voi voi.

Vierailija
8/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten konkreettisesti äitisi on haukkunut sinua tai muuten kaltoinkohdellut? Ikinä et tätä kerro.

Kannustanut koulunkäyntiin ja työntekoon, vaikka tiedossa on hulppea luksuselämä miljoonaperijättärenä.

Vierailija
9/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha taas tätä samaa paskaa. KATSO PEILIIN JA NÄÄ OMAT VIKASI. Älä elä menneisyydessä vaan tässä päivässä. Sinulla on kiekko jumahtanut kiertämään samaa raitaa.

Olisi oikeastaan kiva kuulla äitisi kanta asioihin mistä häntä syytät.

Mielensairautesi ei johdu äidistäsi.

Äitini kantahan on jo ketjussa esillä. Ei ota mitään vastuuta siitä, että on haukkunut minua ottamatta siitä , mitä ajattelen, selvää eikä

Nytkään lopeta haukkumista, vaikka kuulee etten ajatellut siten, kuin hän kuvitteli (eli pahantahtoisesti).

Ap

Vierailija
10/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n äiti asuu hänen päässään ja haukkuu häntä siellä 24/7.

Vierailija
11/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut moniakin esimerkkejä. On esim. Haukkunut, että

Loukkasin jotain aikuista heidän luonaan sanomalla ettähaluan jo kotiin koska mulla on tylsää. Hän huusi siitä minulle autossa miten satutin muita sillä.

Vierailija
12/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n äiti asuu hänen päässään ja haukkuu häntä siellä 24/7.

Aiempien keskustelujen perusteella on jtn traumoja. Mutta ei täällä avautuminen niitä paranna, vaan päinvastoin.

T. Satunnainen palstailija

Vierailija
13/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miljoonaperintökään ei sitten vapauttanut sinua menneisyyden haamuista. Voi voi.

Eisikäli, että nythän se oikein korostuu, että

Kärsin äitini takia arvottomuuden tuntesta muille, kun taloudellinen arvottomuus on poissa.

Vierailija
14/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän kaiken pitäisi olla todella hyvin. Niin totta kai epäkohdat silloin korostuvat.

Ap

Vierailija
15/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hän jo vuosia sitten kertonut ne tilanteet, oissa äiti häntä haukkui. Yksi oli, kun äiti tuli töistä kotiin, eikä ap ollut siivonnut, vaikka siitä oli sovittu. Toinen oli, kun ap piilotteli metsässä eikä tullut syntymäpäivilleen, vaikka vieraat tulivat. Kaikki kerrotut ovat olleet samanlaisia.

Vierailija
16/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eisikäli, että nythän se oikein korostuu, että

Kärsin äitini takia arvottomuuden tuntesta muille, kun taloudellinen arvottomuus on poissa.

Älä jaksa. Usko minua. Mene ammattiauttajan juttusille. Vai haluatko rypeä tuossa angstissasi vielä vuosia eteenpäin?

Mieti, missä haluat olla vuoden tai viiden vuoden päästä. Haluatko olla onnellinen? Onnellisuudenkin saavuttaminen vaatii työtä ja tekoja. Pyri siihen. Hoida traumat ammattilaisen kanssa.

Vierailija
17/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän kaiken pitäisi olla todella hyvin. Niin totta kai epäkohdat silloin korostuvat.

Ap

Näin on kaikilla ihmisillä. Puhu terapeutille/ammattiauttajalle, jooko?

T. "Äitisi"

Vierailija
18/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kyläilyesimerkissäkin korostuu se, miten äitini siinä halusi erottaa minut muiden ihmisten tuesta. Keksii (siis uskoo), että aikuinen loukkaantui minun sanoistani, mutta sen sijaan, että panisi minut pyytämään anteeksi kylässä, huutaa mulle jälkikäteen autossa, miten satutin ja loukkasin sitä emäntää. Vaikka en todellakaan ajatellut sitä niin. Äitini halusi tehdä minusta pahan ja satutti minua sillä. Viis siitä hänen aikuisesta ystävästään.

Ap

Vierailija
19/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Silti tulet tänne päivittäin oikein hakemalla hakemaan palautetta, jonka varmasti tiedät olevan negatiivista.

Elämässäsi ei muuta sisältöä ole, ei mitään positiivista, etkä osaa, halua ja uskalla sellaista hakeakaan.

Ja tätä sinulle on koetettu sanoa vuosikaudet.

Tosiasia on, että sinä nautit noissa epäkohdissa rypemisestä.

Vierailija
20/70 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro koko pitkä, mutkikas ja polveileva tarinasi terapeutille. Heille maksetaan rahaa siitä, että setvivät ihmisten psyyken koukeroita ja auttavat. Problem solved.