Oletko vaihtanut vakituisesta työstä määräaikaiseen?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
olen ja kannatti
Et siis jäänyt pätkän jälkeen työttömäksi? Haluaisin uudenlaista työkokemusta ja vaikuttaa ettei niihin hommiin heti ole mahdollista päästä vakituiseksi ilman työkokemusta.
Olen, mutta kyseessä oli tilanne, jossa oli luvattu, että todennäköisesti määräaikaisuuden jälkeen työ jatkuu toistaiseksi voimassaolevan. Ja jatkuikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen ja kannatti
Et siis jäänyt pätkän jälkeen työttömäksi? Haluaisin uudenlaista työkokemusta ja vaikuttaa ettei niihin hommiin heti ole mahdollista päästä vakituiseksi ilman työkokemusta.
Olen ajatellut että voisin kysyä työnantajalta saanko vapaata työstä jos saan pätkän jostakin, mutta en usko että siihen suostutaan. Käytännössä on varmaan irtisanouduttava nykyisestä työpaikasta.
Olen, koska sain 500 e enemmän palkkaa per kk.
Vierailija kirjoitti:
Olen, koska sain 500 e enemmän palkkaa per kk.
Minullakin tulisi uudesta työstä paljon enemmän palkkaa. Nykyinen työnantaja ei ole palkasta valmis neuvottelemaan pätkän vertaa. Siksi suuntaaminen uusiin tehtäviin muualle kiinnostaisi. Miten sinulla kävi työpätkän päätyttyä? Pääsitkö heti jatkamaan samassa paikassa vai jossain muualla?
Olen vaihtanut. Henkisesti helpotti todella paljon. Määräaikaisuuteni loppui nyt kesäksi 2 kuukaudeksi ja jatkuu taas elokuussa. Tietty epävarmuushan tästä vaihdosta seurasi, mutta muuten jaksan niin paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihtanut. Henkisesti helpotti todella paljon. Määräaikaisuuteni loppui nyt kesäksi 2 kuukaudeksi ja jatkuu taas elokuussa. Tietty epävarmuushan tästä vaihdosta seurasi, mutta muuten jaksan niin paljon paremmin.
Kiitos, tämä antaa minullekin rohkeutta. Olen joka päivä todella kypsä nykyiseen työhöni.
Lisää kokemuksia? Olen tehnyt valmistumisesta asti samoja töitä. Haluaisin uusiin tehtäviin siirtymällä vakuuttaa työnantajat siitä, että olen valmis opettelemaan uutta enkä ole urautunut. Nykyisessä työpaikassa tehtävänkuvan sisältöön ei pysty vaikuttamaan.
Typerää luopua vakipaikasta! Nykyään kun pystyy kikkailemaan ties millä virka/opinto/vuorotteluvapaalla vaikka kuinka pitkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen ja kannatti
Olen ajatellut että voisin kysyä työnantajalta saanko vapaata työstä jos saan pätkän jostakin, mutta en usko että siihen suostutaan. Käytännössä on varmaan irtisanouduttava nykyisestä työpaikasta.
Meillä on kysytty virkavapaata vuodeksi ja saatu, eikä ko. henkilö tullut enää takaisin töihin, vaan irtisanoutui tuon vuoden jälkeen.
Täällä on vaihto menossa. Ammatti 1, josta lähdin, työllistää hyvin ja sitä voi tehdä määräaikaisena tai keikkaillen. Tarvitsen lisää vapaa-aikaa, joten en hyödy vakipaikasta muuta kuin jokakeväisen tappelun siitä, kuka saa pitää kesälomansa milloinkin. Nyt olen kesän kotona, katsotaan syksyllä ensisijaisesti ammattia 2, joka työllistää huonosti ja pätkissä, ja ammatti 1 plan b:nä.
Vaihdoin vakkarityön 3 viikon määräikaiseen. Tästä nyt pari vuotta ja olen yhä siinä samassa määräaikaisessa työssä. Oli pakko vaihtaa kun nuppi ei kestänyt enää yövuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Typerää luopua vakipaikasta! Nykyään kun pystyy kikkailemaan ties millä virka/opinto/vuorotteluvapaalla vaikka kuinka pitkään!
Opintovapaata ei voi hakea ellei ole opiskelupaikkaa. Enkä ole niin kokenut että pääsisin vielä pitkään aikaan vuorottelevapaalle. Virkavapaata työnantaja taas voi kieltäytyä myöntämästä.
Ei ole minusta tyhmää lähteä pois työpaikasta, joka heikentää omaa elämänlaatua ja jossa on pahasti alipalkattu.
Olen! Erosin vakiVIRASTA, tein 10 vuotta unelmatyötä ketjutettuna sijaisena (juu, olisin voittanut oikeudessa tuon ketjuutuksen). Päivääkään en ole katunut
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 6 vuotta tällä systeemillä vapailla, opiskelin. Virkavapaa on palkaton, mikä on monelle ongelma, ja vuorottelun ehdot huononevat koko ajan. Lisäksi moiset herkut ovat automaatioita vain julkisella sektorilla, jos sielläkään. Helposti korvattavassa bulkkiammatissa onnistui hyvin.
12
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 6 vuotta tällä systeemillä vapailla, opiskelin. Virkavapaa on palkaton, mikä on monelle ongelma, ja vuorottelun ehdot huononevat koko ajan. Lisäksi moiset herkut ovat automaatioita vain julkisella sektorilla, jos sielläkään. Helposti korvattavassa bulkkiammatissa onnistui hyvin.
12
Jos työhön on hankala saada tekijöitä, niin virkavapaata ei yleensä olla kovin innokkaita myöntämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen! Erosin vakiVIRASTA, tein 10 vuotta unelmatyötä ketjutettuna sijaisena (juu, olisin voittanut oikeudessa tuon ketjuutuksen). Päivääkään en ole katunut
Oliko julkisen sektorin paikka, jossa ketjutettiin?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on vaihto menossa. Ammatti 1, josta lähdin, työllistää hyvin ja sitä voi tehdä määräaikaisena tai keikkaillen. Tarvitsen lisää vapaa-aikaa, joten en hyödy vakipaikasta muuta kuin jokakeväisen tappelun siitä, kuka saa pitää kesälomansa milloinkin. Nyt olen kesän kotona, katsotaan syksyllä ensisijaisesti ammattia 2, joka työllistää huonosti ja pätkissä, ja ammatti 1 plan b:nä.
Onkohan ammatti 1 hoitoalalla? Se on/oli myös minulla plan B.
Irtisanouduin itse vuosia sitten hoitoalan vakipaikasta ja sen jälkeen olen tehnyt määräaikaisuuksia sekä vanhalla että uudella alalla. Tuoreet YT:t läpikäyneenä tiedän, ettei vakipaikkakaan ole turvassa vaan työt voivat päättyä täysin yllättäen.
olen ja kannatti