Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helteillä sais kieltää röökin polton partsilla!!

Vierailija
11.06.2020 |

Ihan laissa..
karmee haju tulee sisään kun ois kiva pitää taas ikkunoita ja partsin ovia iltaisin auki!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän että voi nytkin mutta se maksaa..tarkoitin että kiellettäis aina helteillä yleisesti😂😅🤣

Vierailija
2/64 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, varskinkin näin korona-aikana. Yskittää se savu niin helkutisti. saattavat vielä luulla että olen tautinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ihan samaa mieltä.... yöllä jos haluaa tuulettaa kämppään vähä viileempää ilmaa, kun päivisin on +30 sisällä (koko viime kesä oli mulla tätä) niin en voinut ees yötä pitää ikkunaa auki kun joku veti röökiä jatkuvasti. Ja parveketta ei voi käyttää jos ei ite polta.

Vierailija
4/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi ja grillaaminen voitais kieltää!

Vierailija
5/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole saanut nukuttua öisin nyt kun on ollut lämmintä. Alakerran naapurit käyvät ihan jatkuvasti tupakalla oli sitten yö tai päivä ja parvekkeen ovea ei voi pitää auki, koska hirveä tupakanhaju tulee heti sisään. Kun oli on kiinni, asunnossa on niin kuuma, ettei pysty nukkumaan. Parvekkeella ei voi kuvitellakaan oleilevansa jos kyseiset herrat ovat kotona - kivaa maksaa vuokraa parvekkeesta jota ei voi käyttää. Valitus isännöitsijälle lähtee ihan just vaikka parveketupakointi kai onkin sallittu yhtiössä, vaikka tupakkapaikka on kyllä erikseen laitettu pihaan.

Olen melkein valmis käyttämään väkivaltaa kyseisiä naapureita kohtaan, kohta pitäisi lähteä ajamaan 500 km enkä ole nukkunut silmällistäkään. Kiitos naapurit!

Vierailija
6/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttakoot siellä asunnossaan ja maksakoon asuntokalustuksen uusinnat ja maalaukset itse tai aikanaan vuokranantajalleen.

..ttuako ne saa naapureitaan savustaa ja hajustaa?

Ja millä ...vetin oikeudella?

Haloo taas siellä taloyhtiöissä ja päättäjissä?

Vierailija
7/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette muuta sellaisiin taloihin missä tupakointi on kiellettyä?

Vierailija
8/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon juuri tällä hetkellä parvekkeella aamukahvin ja aamuröökin kera. Aah! Tämä on sitä hyvää elämää.

Vierailija
9/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä on tupakointi kielletty asunnoissa ja parvekkeilla. Sitä voi itsekin vaikuttaa siihen missä asuu.

Vierailija
10/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri polttaa koko ajan, siis ihan ketjussa.

Vierailija
11/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet vois kieltää

Vierailija
12/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon ihan samaa mieltä.... yöllä jos haluaa tuulettaa kämppään vähä viileempää ilmaa, kun päivisin on +30 sisällä (koko viime kesä oli mulla tätä) niin en voinut ees yötä pitää ikkunaa auki kun joku veti röökiä jatkuvasti. Ja parveketta ei voi käyttää jos ei ite polta.

Sitä varten on ilmalämpöpumput keksitty. Säätö vain 22 asteeseen niin on mukavaa. Sitten partsille röökille ettei sisällä haise.

Vierailija
13/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon juuri tällä hetkellä parvekkeella aamukahvin ja aamuröökin kera. Aah! Tämä on sitä hyvää elämää.

Hyvä elämä on sinulle sitä, että vedät tervaa ja satoja erilaisia myrkyllisiä kemikaaleja keuhkoihisi? Sinulla on hiukan erikoinen käsitys ihanasta elämästä.

Vierailija
14/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua yhtään hävetä julistaa kaikille olevasi r oskasakkia?

Tämähän on ihan totta. Vain r.o.s.k.a.v.ä.k.i polttaa nykyään. Aiheesta on tehty tutkimuksiakin, joiden lopputulema oli, että vähiten koulutetut ja köyhimmät polttavat eniten. Tämän kyllä näkee selkeästi kun ympärilleen katsoo. Aivokapasiteetti ei näillä riitä siihen, että pystyisivät ajattelemaan, onko keuhkojensa savustaminen ihan järkevää ja siinä sivussa savistetaan myös naapurit.

Voisitko jakaa myös lähteet tällaisiin tutkimuksiin?

Vierailija
15/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan totta. Vain r.o.s.k.a.v.ä.k.i polttaa nykyään. Aiheesta on tehty tutkimuksiakin, joiden lopputulema oli, että vähiten koulutetut ja köyhimmät polttavat eniten. Tämän kyllä näkee selkeästi kun ympärilleen katsoo. Aivokapasiteetti ei näillä riitä siihen, että pystyisivät ajattelemaan, onko keuhkojensa savustaminen ihan järkevää ja siinä sivussa savistetaan myös naapurit.

En ole tuo, jota lainaat, mutta jo aikanaan 30 vuotta sitten oli tutkimuksia, joissa todettiin epävarmojen, miellyttämishaluisten, kouluttamattomien ja matalapalkkaisten polttavan eniten. Luin useita tutkimuksia, koska opetin terveystietoa. Osa oppilaista ei millään meinannut uskoa niin tutkittiin niitä tuloksia ihan suurennuslasin kanssa ja keskusteltiin aika kehittävästikin siitä, miksi ihmset ovat ylipäätään alkaneet tupakoida. Aika helppo oli nuorten todeta, että aloitin, kun kaverikin (epävarma, miellyttämishaluinen) ja että jo lukion opiskelijoissa polttaminen väheni dramaattisesti verrattuna yläastelaisiin. Tehtiin ihan omaa tutkimusta, ja huomattiin, että ne perheet, joissa oli työttömyyttä tai alhainen koulutustaso, olivat niitä tupakkaperheitä, joissa vanhemmat polttivat. Innokkain asian tutkija oli yksi tällaisesta tupakkaperheestä tullut poika, jonka tarkoitus oli kumota minun väittämäni mutta ei sitten onnistunutkaan yrityksistä huolimatta.

Vierailija
16/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jota lainaat, mutta jo aikanaan 30 vuotta sitten oli tutkimuksia, joissa todettiin epävarmojen, miellyttämishaluisten, kouluttamattomien ja matalapalkkaisten polttavan eniten. Luin useita tutkimuksia, koska opetin terveystietoa. Osa oppilaista ei millään meinannut uskoa niin tutkittiin niitä tuloksia ihan suurennuslasin kanssa ja keskusteltiin aika kehittävästikin siitä, miksi ihmset ovat ylipäätään alkaneet tupakoida. Aika helppo oli nuorten todeta, että aloitin, kun kaverikin (epävarma, miellyttämishaluinen) ja että jo lukion opiskelijoissa polttaminen väheni dramaattisesti verrattuna yläastelaisiin. Tehtiin ihan omaa tutkimusta, ja huomattiin, että ne perheet, joissa oli työttömyyttä tai alhainen koulutustaso, olivat niitä tupakkaperheitä, joissa vanhemmat polttivat. Innokkain asian tutkija oli yksi tällaisesta tupakkaperheestä tullut poika, jonka tarkoitus oli kumota minun väittämäni mutta ei sitten onnistunutkaan yrityksistä huolimatta.

Et kuitenkaan osaa näitä tutkimuksia nimetä.

Ja todellako pengoitte porukalla oppilaiden perhetaustoja ja leimasitte julkisesti vähävaraiset perheet?

Vierailija
17/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verratkaa polttavien lukiolaisten määrää polttavien amisten määrään. Ei sen kummempia tutkimuksia tarvitse tietääkseen, että tupakka ja järki eivät viihdy samassa päässä.

Vierailija
19/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.julkari.fi/handle/10024/138961

Thl:n tilastot tehdään aina Thl:n agendan tueksi. Saisiko nähdä puolueettoman ja riippumattoman tahon tutkimukset?

Vierailija
20/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä raportteja on säännöllisesti ja niitä on helppo löytää. Jo 30 vuotta sitten oli sama idea, että ammattikoululaiset polttivat moninkertaisesti lukiolaisiin verrattuna eli yli 30% ammattikoululaisista tupakoi, kun taas lukiolaisista vain 3%. Tuo kertoo mielestäni kaiken oleellisen.

Ja ei, kukaan ei nimellään osallistunut tutkimukseen, ellei itse julistanut perheensä tilannetta ihan vapaaehtoisesti (niin kuin tämä yksi poika). Ymmärrät varmaan, että asioista voi keskustella ihan yleiselläkin tasolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi