Helteillä sais kieltää röökin polton partsilla!!
Ihan laissa..
karmee haju tulee sisään kun ois kiva pitää taas ikkunoita ja partsin ovia iltaisin auki!
Kommentit (64)
Teidän onneksi nykyään nuoret ovat siirtyneet nuuskaamaan.
Onneksi voi aina muuttaa sellaiseen taloon, jossa parveketupakointi on kielletty, ja sitten saa luvalla valittaa. En ymmärrä tätä marinaa, sama asia kuin se, että muuttaa vanhaan kerrostaloon ja valittaa, kun naapurista kuuluu ääntä... No tietysti kuuluu eikä sen pitäisi olla mikään yllätys, kun on kyseisen asumismuodon valinnut, sitten pitää vain sopeutua talon tapoihin.
En polta itse, enkä pidä tupakan hajusta, mutta ei minulle ole mikään ongelma sulkea ikkunaa jos naapuri (rivitalo) on tupakalla omalla pihallan. Jos tämä liikaa häiritsisi, keksisin vaihtoehtoisia tapoja viilentää asuntoni, se naapuri kun saa tupakoida vaikka minä en siitä pitäisikään...
Vierailija kirjoitti:
Taas Thl:n, eli lopputulos oli ennalta päätetty.
Tupakoiville pitäisi kehittää sellainen kypärä, mikä estäisi hajujen ja haitallisten aineiden leviämisen ympäristöön. Joku sellainen suljettu ilmankierto, että saisivat itse nauttia tupakanpäästöistä koko rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi voi aina muuttaa sellaiseen taloon, jossa parveketupakointi on kielletty, ja sitten saa luvalla valittaa. En ymmärrä tätä marinaa, sama asia kuin se, että muuttaa vanhaan kerrostaloon ja valittaa, kun naapurista kuuluu ääntä... No tietysti kuuluu eikä sen pitäisi olla mikään yllätys, kun on kyseisen asumismuodon valinnut, sitten pitää vain sopeutua talon tapoihin.
En polta itse, enkä pidä tupakan hajusta, mutta ei minulle ole mikään ongelma sulkea ikkunaa jos naapuri (rivitalo) on tupakalla omalla pihallan. Jos tämä liikaa häiritsisi, keksisin vaihtoehtoisia tapoja viilentää asuntoni, se naapuri kun saa tupakoida vaikka minä en siitä pitäisikään...
Miksi jonkun ihmisen oikeus saastuttaa on suurempi kuin toisen oikeus puhtaaseen ilmaan? Ikuisuuskysymys, mutta jopa sanavapaudella on rajansa (toista ei saa satuttaa tai vahingoittaa sanomisillaan), mutta puhtaan ilman suhteen ei sitten pädekään enää muiden kuin saastuttajien oikeudet. Miksi se saastuttaja ei voi mennä sen verran kauas, ettei toimenpiteensä häiritse muita? En minäkään käy kakalla naapurini oven edessä vaan teen sen siellä, missä se ei häiritse muita. Saakohan parvekkeelle perustaa huussin? Voisi saastuttajien nenää vähän kutitella.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole saanut nukuttua öisin nyt kun on ollut lämmintä. Alakerran naapurit käyvät ihan jatkuvasti tupakalla oli sitten yö tai päivä ja parvekkeen ovea ei voi pitää auki, koska hirveä tupakanhaju tulee heti sisään. Kun oli on kiinni, asunnossa on niin kuuma, ettei pysty nukkumaan. Parvekkeella ei voi kuvitellakaan oleilevansa jos kyseiset herrat ovat kotona - kivaa maksaa vuokraa parvekkeesta jota ei voi käyttää. Valitus isännöitsijälle lähtee ihan just vaikka parveketupakointi kai onkin sallittu yhtiössä, vaikka tupakkapaikka on kyllä erikseen laitettu pihaan.
Olen melkein valmis käyttämään väkivaltaa kyseisiä naapureita kohtaan, kohta pitäisi lähteä ajamaan 500 km enkä ole nukkunut silmällistäkään. Kiitos naapurit!
Ratkaisu: muuta parvekkeettomaan asuntoon. Niissä eivät kessuttelijat niin viihdykkään. Plussana ettei tarvitse maksaa vuokraa parvekkeesta. Eihän sitä savuttomat käytä muutenkaan kuin pari kk/vuosi eikä silloinkaan istu siellä koko päivää tai joka päivä. Turhaa rahanmenoa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette muuta sellaisiin taloihin missä tupakointi on kiellettyä?
Koska kerta tuollaisia savuttomia taloja on olemassa, niin sen pitäisi olla yhdenmukaista ja JOKAISEN TALOYHTIÖN tulisi olla savuton.
On täysin järjetöntä että jotkut ovat savuttomia ja toiset eivät. Jos Vihreät tekisi tällaista politiikkaa joka kuuluisi juuri heidän arvoihin, niin voisin jopa äänestää heitä. Mutta ei, keskitytään ulkomaalaisten roudaamiseen ja paapomiseen ja poliittikka on suorastaan kopioitu suoraan Jenkki Demokraateilta ja tehdään sitä hyvesignalointina, niin ei vaan voi kuin äänestää persuja heidän sijasta vaikka vihreät politiikat olisi korkealla.
Miksi vihreät eivät tee sitä politiikkaa, joka heidän näennäinen puoluetarkoitus on alunperin ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kerta tuollaisia savuttomia taloja on olemassa, niin sen pitäisi olla yhdenmukaista ja JOKAISEN TALOYHTIÖN tulisi olla savuton.
On täysin järjetöntä että jotkut ovat savuttomia ja toiset eivät. Jos Vihreät tekisi tällaista politiikkaa joka kuuluisi juuri heidän arvoihin, niin voisin jopa äänestää heitä. Mutta ei, keskitytään ulkomaalaisten roudaamiseen ja paapomiseen ja poliittikka on suorastaan kopioitu suoraan Jenkki Demokraateilta ja tehdään sitä hyvesignalointina, niin ei vaan voi kuin äänestää persuja heidän sijasta vaikka vihreät politiikat olisi korkealla.
Miksi vihreät eivät tee sitä politiikkaa, joka heidän näennäinen puoluetarkoitus on alunperin ollut?
Miksi ihmeessä jokaisen taloyhtiön pitäisi olla samanlainen? Ennemmin päinvastoin, pitäisi olla erilaisia, kuten savuttomat, lemmikittömät, lapsettomat jne. Talot, joista kukin voi valita mieleisensä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi muuttaa omasta kodistani pois, että juuri muuttanut naapuri saisi savuttaa parvekkeellaan vapaasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä jokaisen taloyhtiön pitäisi olla samanlainen? Ennemmin päinvastoin, pitäisi olla erilaisia, kuten savuttomat, lemmikittömät, lapsettomat jne. Talot, joista kukin voi valita mieleisensä.
Kunhan se savullinen talo ja savuton talo ei ole rakennettu vieri viereen, niin kyllä.
Muutenhan siitä ei ole mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun ihmisen oikeus saastuttaa on suurempi kuin toisen oikeus puhtaaseen ilmaan? Ikuisuuskysymys, mutta jopa sanavapaudella on rajansa (toista ei saa satuttaa tai vahingoittaa sanomisillaan), mutta puhtaan ilman suhteen ei sitten pädekään enää muiden kuin saastuttajien oikeudet. Miksi se saastuttaja ei voi mennä sen verran kauas, ettei toimenpiteensä häiritse muita? En minäkään käy kakalla naapurini oven edessä vaan teen sen siellä, missä se ei häiritse muita. Saakohan parvekkeelle perustaa huussin? Voisi saastuttajien nenää vähän kutitella.
Onko sinusta kuitenkin ok ajaa autolla? Jos on tupakoimaton autoilija, ja tupakoiva autoton, kumman tulee luopua omasta saastuttamisestaan?
Ehdottomasti olen sitä mieltä, että on epäkohteliasta mennä tupakoimaan kenenkään kylkeen, mutta jos kyseessä on oma parveke jolla tupakointi ON sallittu, eihän silloin kenenkään kylkeen mennäkään, ja tupakoimattoman on sopeuduttava. Jos taas tupakointi on parvekkeilla kielletty, on selvää, että tätä pitää kunnioittaa ja vuorostaan tupakoitsijan sopeuduttava ja raahauduttava sinne tupakkapaikalle. Ei se tämän monimutkaisempaa ole.
Myös sellainen kerrostalo, jossa tupakointi on sallittu, on mahdollista muuttaa tupakoimattomaksi, tai sitten voi tosiaan muuttaa sellaiseen. Tämän saa selville myös ennen muuttoa, otat tietoisen riskin parveketupakoitsijoista kun sellaiseen taloon muutat, jossa se on sallittu, silloin on turha valittaa.
Mikäli tupakointi on kielletty, ja joku idiootti sitä silti tekee, silloin saa valittaa, ja aiheesta.
Onneksi savuton taloyhtiö. Vanha kerrostalo, johon ei saa asentaa mitään ilmanlämpöpumppuja edes. Plussapuolina ihana vanha jugend-talo kantakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi muuttaa omasta kodistani pois, että juuri muuttanut naapuri saisi savuttaa parvekkeellaan vapaasti?
Ei se naapuri riko mitään sääntöjä, joten jos asia sinua vaivaa, et voi kuin itse lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se naapuri riko mitään sääntöjä, joten jos asia sinua vaivaa, et voi kuin itse lähteä.
Se naapuri voisi kuitenkin käyttää perusempatiaa ja astua muiden ihmisten saappaisiin.
Tee toisille niinkuin toivoisit tehtävän itsellesi. Karma hoitaa tietysti lopulta, kun kaltoin kohtelee muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan se savullinen talo ja savuton talo ei ole rakennettu vieri viereen, niin kyllä.
Muutenhan siitä ei ole mitään apua.
Jaa, että nyt ei en riitä parveketupakointikielto, vaan pitää kieltää myös naapuritalon parvekkeilla tupakointi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se naapuri voisi kuitenkin käyttää perusempatiaa ja astua muiden ihmisten saappaisiin.
Tee toisille niinkuin toivoisit tehtävän itsellesi. Karma hoitaa tietysti lopulta, kun kaltoin kohtelee muita.
Voisi, muttei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi, muttei ole pakko.
Tässähän todistettiin, että tupakoivat ovat empatiakyvyttömiä. He ovat myös kykenemättömiä ottamaan vastuuta. Se näkee siitä, kun on ongelma ratkaistavana tupakoitsijat painuvat röökille. (Töissä olen huomannut)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi, muttei ole pakko.
Tässähän todistettiin, että tupakoivat ovat empatiakyvyttömiä. He ovat myös kykenemättömiä ottamaan vastuuta. Se näkee siitä, kun on ongelma ratkaistavana tupakoitsijat painuvat röökille. (Töissä olen huomannut)
Mutta edelleenkään eivät riko yhtäkään lakia tai sääntöä.
Ajattelitko, että ammattiin opiskelevia vähättelemällä tupakointi saadaan Suomessa loppumaan?