Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helteillä sais kieltää röökin polton partsilla!!

Vierailija
11.06.2020 |

Ihan laissa..
karmee haju tulee sisään kun ois kiva pitää taas ikkunoita ja partsin ovia iltaisin auki!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette muuta sellaisiin taloihin missä tupakointi on kiellettyä?

Miksi minun pitäisi muuttaa omasta kodistani pois, että juuri muuttanut naapuri saisi savuttaa parvekkeellaan vapaasti?

Ei se naapuri riko mitään sääntöjä, joten jos asia sinua vaivaa, et voi kuin itse lähteä.

Se naapuri voisi kuitenkin käyttää perusempatiaa ja astua muiden ihmisten saappaisiin. 

Tee toisille niinkuin toivoisit tehtävän itsellesi. Karma hoitaa tietysti lopulta, kun kaltoin kohtelee muita.

Voisi, muttei ole pakko.

Tässähän todistettiin, että tupakoivat ovat empatiakyvyttömiä. He ovat myös kykenemättömiä ottamaan vastuuta. Se näkee siitä, kun on ongelma ratkaistavana tupakoitsijat painuvat röökille. (Töissä olen huomannut)

Entäs jos tupakoitsija on huonosti liikkuva, ja on siksi valinnut taloyhtiön, jossa tupakointi on parvekkeella sallittu?

Tupakoitsija on tehnyt huonon valinnan elämässään, mutta niin on moni tupakoimatonkin ja empatiakyvyttömyyttä sekä itsekeskeisyyttä vaatia muita kunnioittamaan omia arvojaan ja valintojaan löytyy ihan molemmista ryhmistä.

Vierailija
42/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oon ihan samaa mieltä.... yöllä jos haluaa tuulettaa kämppään vähä viileempää ilmaa, kun päivisin on +30 sisällä (koko viime kesä oli mulla tätä) niin en voinut ees yötä pitää ikkunaa auki kun joku veti röökiä jatkuvasti. Ja parveketta ei voi käyttää jos ei ite polta.

Sitä varten on ilmalämpöpumput keksitty. Säätö vain 22 asteeseen niin on mukavaa. Sitten partsille röökille ettei sisällä haise.

Voisiko se röökinaapuri sitten ostaa muille ne ilmalämpöpumput. Kun kerran tahallaan  saastuttaakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi muuttaa omasta kodistani pois, että juuri muuttanut naapuri saisi savuttaa parvekkeellaan vapaasti?

Ei se naapuri riko mitään sääntöjä, joten jos asia sinua vaivaa, et voi kuin itse lähteä.

Se naapuri voisi kuitenkin käyttää perusempatiaa ja astua muiden ihmisten saappaisiin. 

Tee toisille niinkuin toivoisit tehtävän itsellesi. Karma hoitaa tietysti lopulta, kun kaltoin kohtelee muita.

Voisi, muttei ole pakko.

Tässähän todistettiin, että tupakoivat ovat empatiakyvyttömiä. He ovat myös kykenemättömiä ottamaan vastuuta. Se näkee siitä, kun on ongelma ratkaistavana tupakoitsijat painuvat röökille. (Töissä olen huomannut)

Entäs jos tupakoitsija on huonosti liikkuva, ja on siksi valinnut taloyhtiön, jossa tupakointi on parvekkeella sallittu?

Tupakoitsija on tehnyt huonon valinnan elämässään, mutta niin on moni tupakoimatonkin ja empatiakyvyttömyyttä sekä itsekeskeisyyttä vaatia muita kunnioittamaan omia arvojaan ja valintojaan löytyy ihan molemmista ryhmistä.

Se antaisi entistä suuremman syyn olla polttamatta, jos terveys on huono.

Nikotiinia kun saisi ilman polttamistakin, jos kokee sen terapeuttisesti tarpeelliseksi.

Vierailija
44/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän savuongelmaan on hyvä havahtua näin kesällä ongelman ollessa akuutti ja sitten unohtaa se ilmojen viiletessä. Ensi kesänä on taas sama ongelma edessä.

Pst. ongelmaan tuskin tepsii mikään muu kuin lakimuutos. (Kansalaisaloite). Tupakoija saa polttaa sisällä, parvekkeella ja talon vierustalla, jos näitä ei ole erikseen taloyhtiö (tai vuokranantaja) kieltänyt. Useimmat taloyhtiöt eivät hanki tupakointikieltoa, koska se maksaa ja koska yhtiökokouksen jäsenissä on itse polttajia. Ne tupakoimattomat osakkaat, joiden asuntoon ei kulkeudu savua, eivät jaksa vaivata itseään asialla.

Tupakoija ei siirry kohteliaista pyynnöistä huolimatta polttamaan kauemmaksi, koska tupakoijaa ei kiinnosta sinun keuhkosi sen enempää kuin omat keuhkonsakaan.

Vierailija
45/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voi aina muuttaa sellaiseen taloon, jossa parveketupakointi on kielletty, ja sitten saa luvalla valittaa. En ymmärrä tätä marinaa, sama asia kuin se, että muuttaa vanhaan kerrostaloon ja valittaa, kun naapurista kuuluu ääntä... No tietysti kuuluu eikä sen pitäisi olla mikään yllätys, kun on kyseisen asumismuodon valinnut, sitten pitää vain sopeutua talon tapoihin.

En polta itse, enkä pidä tupakan hajusta, mutta ei minulle ole mikään ongelma sulkea ikkunaa jos naapuri (rivitalo) on tupakalla omalla pihallan. Jos tämä liikaa häiritsisi, keksisin vaihtoehtoisia tapoja viilentää asuntoni, se naapuri kun saa tupakoida vaikka minä en siitä pitäisikään...

Miksi jonkun ihmisen oikeus saastuttaa on suurempi kuin toisen oikeus puhtaaseen ilmaan? Ikuisuuskysymys, mutta jopa sanavapaudella on rajansa (toista ei saa satuttaa tai vahingoittaa sanomisillaan), mutta puhtaan ilman suhteen ei sitten pädekään enää muiden kuin saastuttajien oikeudet. Miksi se saastuttaja ei voi mennä sen verran kauas, ettei toimenpiteensä häiritse muita? En minäkään käy kakalla naapurini oven edessä vaan teen sen siellä, missä se ei häiritse muita. Saakohan parvekkeelle perustaa huussin? Voisi saastuttajien nenää vähän kutitella.

En syö lihaa enkä maitotuotteita, mulla kasvaa parvekkeella ruokaa ja saan sitä metsästä. En käytä omaa autoa, kävelen ja pyöräilen. En lennä enkä matkaile ja kierrätänkin tarkasti. Poltan muutaman savukkeen päivässä.

Miksi mä joudun joka kaupassa katselemaan kuolleita eläimiä ja maksamaan veroa tukeakseni myös maataloutta jota sinä kulutat, en minä? Miksi mun pitää hengittää ilmaa jota maa- ja lihatalouden päästöt pilaavat?

Aina ei mee tasan.

Kumman meistä luulet saastuttavan pahemmin?

Vierailija
46/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin haitat tiedetään, joten on ihan kohtuullista pyytää ettei kenenkään tarvitse kärsiä pasiivisen tupakoinnin haitoista. Ei ole kiva kun tupakoitisija varmistaa, että omaan asuntoon ei mene tupakansavua, mutta tupakoimattomalla naapurilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin pitää ovet ja ikkunat kiinni ja silti tupakansavu tulee korvausilman mukana. Ei ole kiva tämän tästä herätä öisin parvekkeen oven paukutteluun tai vähintään tupakansavuun.

Miksi muuten pitää tupakoida, jos sitä tupakan savua ei vedetä syvälle keuhkoihin ja hengitystä pidättämällä varmisteta, että kaikki haitta-aineet imeytyvät tupakoijan omaan kehoon? Poskisavuja vetämällä vain varmistetaan ympäristölle aiheutuva haitta ja nikotiiniriippuvuuden vuoksi täytyy kymmenen minuutin välein käydä tupakalla.

Kun tupakoivat eivät osaa ottaa muita ihmisiä huomioon, niin tupakointi pitää kieltää kokonaan. Toinen vaihtoehto olisi sallia tupakointi vain asunnossa sisällä, jolloin muilla asukkaila on keinot vaatia ilmastoinnin moitteetonta toimintaa.

Vierailija
47/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan se savu tulee vaikka kaikki ikkunat ja ovet olisivatkin kiinni! Kokemusta on!:( Polttavat talon ikkunoiden alla ja seinustoilla, kyllä se tulee tiivisteiden läpi ja ilmastoinnin kautta, ku neivät voi millään liikkua tarpeeksi kauan asuintaloista...Ja jos sisällä polttavat nii ntodlelakin tulee, jos koneellinen ilmastointi on talossa kutne meillä. En käsitä minäkään mkitne vielä 2020- luvulla saa pakottaa muitakin ihmisiä polttamaan samat savut kuin nämä korsteenit itse,kaikki terveyshaitat tietäen.

Vierailija
48/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voi aina muuttaa sellaiseen taloon, jossa parveketupakointi on kielletty, ja sitten saa luvalla valittaa. En ymmärrä tätä marinaa, sama asia kuin se, että muuttaa vanhaan kerrostaloon ja valittaa, kun naapurista kuuluu ääntä... No tietysti kuuluu eikä sen pitäisi olla mikään yllätys, kun on kyseisen asumismuodon valinnut, sitten pitää vain sopeutua talon tapoihin.

En polta itse, enkä pidä tupakan hajusta, mutta ei minulle ole mikään ongelma sulkea ikkunaa jos naapuri (rivitalo) on tupakalla omalla pihallan. Jos tämä liikaa häiritsisi, keksisin vaihtoehtoisia tapoja viilentää asuntoni, se naapuri kun saa tupakoida vaikka minä en siitä pitäisikään...

Miksi jonkun ihmisen oikeus saastuttaa on suurempi kuin toisen oikeus puhtaaseen ilmaan? Ikuisuuskysymys, mutta jopa sanavapaudella on rajansa (toista ei saa satuttaa tai vahingoittaa sanomisillaan), mutta puhtaan ilman suhteen ei sitten pädekään enää muiden kuin saastuttajien oikeudet. Miksi se saastuttaja ei voi mennä sen verran kauas, ettei toimenpiteensä häiritse muita? En minäkään käy kakalla naapurini oven edessä vaan teen sen siellä, missä se ei häiritse muita. Saakohan parvekkeelle perustaa huussin? Voisi saastuttajien nenää vähän kutitella.

En syö lihaa enkä maitotuotteita, mulla kasvaa parvekkeella ruokaa ja saan sitä metsästä. En käytä omaa autoa, kävelen ja pyöräilen. En lennä enkä matkaile ja kierrätänkin tarkasti. Poltan muutaman savukkeen päivässä.

Miksi mä joudun joka kaupassa katselemaan kuolleita eläimiä ja maksamaan veroa tukeakseni myös maataloutta jota sinä kulutat, en minä? Miksi mun pitää hengittää ilmaa jota maa- ja lihatalouden päästöt pilaavat?

Aina ei mee tasan.

Olipa typerä vastaus sinulta. Todistaa jälleen millä tasolla järjen juoksu tupakoitsijoilla on. Tajuatko, että tupakointi on hengenvaarallista? Sinun huumeriippuvuus ei oikeuta sairastuttamaan muita. Jokaisella on omassa kodissaan oikeus hengittää puhdasta ilmaa, ei naapurin röökinsavuja.

Vierailija
49/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei mee tasan.

Onko kaikki muutkin tupakoitsijat sinun kaltaisia enkeleitä?

Vierailija
50/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi, muttei ole pakko.

Mutta edelleenkään eivät riko yhtäkään lakia tai sääntöä.

No sitähän tämä aloitus juuri koski että pitäisi olla laki tai sääntö! Tottahan kaikki tietävät että tällä hetkellä niin ei ole. Ja se asia pitää korjata. 

Vierailija
51/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei mee tasan.

Onko kaikki muutkin tupakoitsijat sinun kaltaisia enkeleitä?

Mä välillä lyön vastaan tulevia ihmisiä, mutta en ole koskaan tappanut ketään! En myöskään syö lihaa ja pyöräilen ja hiihdän! Olen siis paljon parempi ihminen kuin lähes kaikki muut! 

Vierailija
52/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee hermo oikeasti. Ei saa missään vaiheessa tuuletettua, naapurin Inc e l istuu kotona koko ajan, herää 11 polttamaan ja menee nukkumaan klo 3 yöllä ja ketjupolttaa siiheb asti!!! Todella itsekäs tapaus, ei lopeta vaikka asiasta huomautettu. Ulkona on kiva sää mut tää syrjäytynyt istuu kaiken aikaa sisällä ja olen yli vuoden odottanut että muuttaisi pois

Vierailija
53/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee hermo oikeasti. Ei saa missään vaiheessa tuuletettua, naapurin Inc e l istuu kotona koko ajan, herää 11 polttamaan ja menee nukkumaan klo 3 yöllä ja ketjupolttaa siiheb asti!!! Todella itsekäs tapaus, ei lopeta vaikka asiasta huomautettu. Ulkona on kiva sää mut tää syrjäytynyt istuu kaiken aikaa sisällä ja olen yli vuoden odottanut että muuttaisi pois

Onneksi SavutonSuomi tulee toteen 2030 mennessä. Sitten nämä eivät saa tupakkaa mistään, joten eipähän tupakka pala enää.

Vierailija
54/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi SavutonSuomi tulee toteen 2030 mennessä. Sitten nämä eivät saa tupakkaa mistään, joten eipähän tupakka pala enää.

Meillä on tupakointi vasta tän vuoden uusissa sopparrissa kielletty partsilla. Hän muutti yli vuos sit eli saa kai polttaa. Epäreilua! Miksei koko taloyhtiöön haettu kieltoa!

Vierailija
55/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te idiootit pidätte ikkunoita auki helteellä kun asunnoissa on vakiona 20 astetta sisällä. 28 helteellä kuumennatte asuntonne myös 28 asteeseen. Ja miksi siellä 4 seinän sisällä pitää ylipäätään kökkiä kesällä. Ylös ulos ja lenkille ja laihduttakaa läskinne helvettiin, jos ette kestä itseänne.

Vierailija
56/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että eikö näiden ketjupolttajienki täytyy tuulettaa? Mutta mites tuuletat ku silloinhan koko kämppä haisee paskalta koska ne röökaa partsilla koko ajan.

Vierailija
57/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tupakointi vasta tän vuoden uusissa sopparrissa kielletty partsilla. Hän muutti yli vuos sit eli saa kai polttaa. Epäreilua! Miksei koko taloyhtiöön haettu kieltoa!

Kysy vuokranantajaltasi. Ehkä tällä tupakoivalla on eri, tai jospa hän jopa omistusasuu? Eikä nuo teidän sopimukset aina vastaa yhtiön sääntöjä, esim. moni vuokrasopimus kieltää lemmikit, vaikka taloyhtiö ei niin tekisi.

Vierailija
58/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran tupakoiva asukas kuoli. Arvatkaa olenko surullinen?

Vierailija
59/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te idiootit pidätte ikkunoita auki helteellä kun asunnoissa on vakiona 20 astetta sisällä. 28 helteellä kuumennatte asuntonne myös 28 asteeseen. Ja miksi siellä 4 seinän sisällä pitää ylipäätään kökkiä kesällä. Ylös ulos ja lenkille ja laihduttakaa läskinne helvettiin, jos ette kestä itseänne.

Niin miksi ne URPOT istuu kotona kaiken aikaa ja polttaa parvekkeella vaikka uloskin voi mennä?? Niin ei taida olla töitä ja muuta elämää 😂 minä haluan tuulettaa iltaisin kun aurinko laskee mutta kappas, syöpäläinen siellä kessuttaa. Oikein toivoin että toi olis saanu koronan mut eihän se mitään saa ku istuu vaan kotonaan ja tilaa kotiin kaikki ruuat

Vierailija
60/64 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerran tupakoiva asukas kuoli. Arvatkaa olenko surullinen?

Tietenkin olet, sillä ethän ole epäempaattinen tupakoitsija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi