Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset
Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Kokeilepa tehdä sulatejuustosta juustokakku...
Aina on marcarponesta tai sen halpisversiosta onnistunut, en tiedä kumpaa se on. Ei taida maustamattomia, suolattomia sulate/tuorejuustoja montaa vaihtoehtoa olla.
Mascarpone on tuorejuustoa ja siitä ja halpisversioista voi tehdä juustokakun. Mutta sulatejuustosta ei voi. Tai en tiedä voiko, itse en kokeilisi.
Täällä mies tuo lähes aina kaiken, mitä pyydän. Mies käy kauppareissuista ehkä 80% ja itse jäljelle jäävän 20%. Mies myös tiskaa, tyhjentää astiapesukoneen, imuroi, laittaa pyykkejä... kaikkea ihan normaalia. Käymme molemmat töissä, joten myös kaikki kotityöt tehdään "suunnilleen puoliksi". Itse tykkään tehdä enemmän ruokaa, joten pääsääntöisesti teen meillä ruoan. Mies tykkää puuhastella ulkona, joten hän ajaa useinmiten nurmikon. Itsekin sen osaan ajaa ja joskus ajan.
... ja tää kaikki näyttää olevan meidän molempien isovanhemmille ongelma ;) "Mitä, taasko Jussi kaupassa" tai "Aino ajamassa nurmikkoa". Lähes surkuhupaisaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydä, että tuo jotain ruokaa, mies tuo aina jauhelihaa, koska ei keksi mitään muuta
Sama meillä + kananmunia. 🙂
Eipä haittaa, kyllä niistä ruokaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kun pyytää tuomaan sipsejä, saa sujuvasti gribsejä.
Mikä on gribsi?
Mun listat on niin hankalia eikä mies tajua mun kokkaamisista mitään niin laitan kuvan tai käyn itse hakemassa jos on liian hankalaa. Kävisi muuten alituiseen että sieltä tulee jotain ihan muuta.
Samaten jos mies pyytää vaikka lihiksen paistopisteestä ja siellä myydään kahta-kolmea laatua niin kysyn kyllä minkä hän haluaa. Minulla ne vaikeat tuotteet ovat ja hienosti mies oppinut niistä olennaisimmat.
Yleensä käynkin itse kaupassa kun en halua miestä kuormittaa. Parhaansa tekee ja pettyy jos sanon että joku tuote on väärä (koskaan en siitä suutu mutta hän välittää).
Meillä taas mies osaa kyllä tuoda mitä pyydetään, harmi vain, että hän ei kykene kävelemään yhdenkään hyllyn ohi näkemättä jotain mikä sillä hetkellä vaikuttaa tosi hyvältä idealta mutta jää sitten kaappiin seisomaan, josta minä ne sitten aikanani päiväyksien mentyä nakkelen roskiin.
Raivostuttavimmillaan tämä on silloin, kun kesken ruuan laiton huomataan, että jotain puuttuu ja mies lähtee nopeasti ruuan kiehuessa kattilassa lähikaupasta hakemaan vaikka kermaa, mutta palaa takaisin vasta tunnin päästä kahden täyden kauppakassin kera... Olen onneksi ottanut opikseni ja jos pitää selvitä kaupasta nopeasti ulos, menen itse, niinpä tämä on tätä nykyä lähinnä huvittava piirre.
Vierailija kirjoitti:
MONESKO miesvihaketju tälle päivälle? Mene läski itse kauppaan
Onkohan nämä puutteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Aina on marcarponesta tai sen halpisversiosta onnistunut, en tiedä kumpaa se on. Ei taida maustamattomia, suolattomia sulate/tuorejuustoja montaa vaihtoehtoa olla.
Mascarpone on tuorejuusto.
Kokeilepa tehdä juustokakku savulohen makuisesta Koskenlaskijasta...
Mutta sehän on toimimatonta juuri siksi että maistuu savulohelle, doh 🤦♀️. Ei siksi että on sulatejuustoa. Jos haluaa suolaisen juustokakun tyyliin voileipäkakku, niin silloinhan tuo sopisi mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.
Onpa kauhea justiina haluta, että tulee edes suurin piirtein oikea tuote ruoanlaittoon :D Ostakoon mitä haluaa, mutta ostakoon myös sen, mitä listassa on erikseen pyydetty. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu.
Ja se ainoa oikea on juurikin se, mitä SINÄ haluat??
Siinä tapauksessa kyllä, mikäli meinaa syödä jotain reseptillä valmistettua eikä eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tuo kauppatouhu on samanlaista......luulin , että uuden sukupolven miehet olisivat jo toisenlaisia. Vanhat kikat käytössä. Kaupasta tuodaan mitä sattuu, tiskatessa rikkoontuu astioita joka kerta, pyykinpesussa värivahinkoja, siivotessa sattuu jotakin yllättävää. Vanha kikka siirtää jatkuvien mokien takia vastuu puolisolle. Kohdallani kauppa-asiassa aikoinaan auttoi se, että mies joutui 3-5 kertaa samana päivänä menemään alkuperäisen kauppalapun kanssa takaisin kauppaan noutamaan lapun mukaiset tuotteet. Ei ole mikään neuvo, mutta parin kuukauden toistoilla toimi omalla kohdalla. Poikani olenkin sitten kasvattanut osaamaan kaikki huushollihommat, osaksi heitä itseään varten , mutta myös mahdollisia miniöitä ajatellen.
Kyllä. Edelleen. Ne myös edelleen yllättyy miksi toinen haluaa eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.
Totta kai saa ostaa, mutta sen lisäksi olisi hyvä ostaa ne muut suunnitellut ostokset.
Juurikin ne, mitkä SINÄ olit suunnitellut??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N40
Mascarpone on tuorejuustoa ja siitä ja halpisversioista voi tehdä juustokakun. Mutta sulatejuustosta ei voi. Tai en tiedä voiko, itse en kokeilisi.
Mikä teitä naisia estää menemästä sinne kauppaan ostamaan juustojanne?
Kun kerran teette kaikki kotityötkin omasta mielestänne?
Vierailija kirjoitti:
Helpoin on kotiinkuljetus, jos siihen on varaa. Tai kauppakassipalvelu.
Tämä!!!!! Älkää tehkö elämäänne noin kurjaksi.
Tuorejuusto ja sulatejuusto on valmistettu aivan eri tavalla ja niiden ominaisuudet ovat erilaiset.
En välttämättä lähtisi esim. leivonnassa korvaamaan kokonaan kyseisiä tuotteita toisillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi alussa. Oppi kyllä nopeasti. Laitoin aluksi kauppalistan kuvien kera.
Samoin hän tekee minulle, jos pyytää tuomaan moottoriöljyä, pyyhkijänsulat yms.
Itse olen myös laittanut kuvat mukaan, mutta silti ei toimi.
Miehen kauppavuorolla ei voi ikinä suunnitella mitään erikoisempaa ruokaa, koska jättää aineksia ostamatta tai tuo päinvastaiset.
Tai jos listassa lukee Sprite, sanoo ettei löytänyt sitä joten ei ottanut mitään. Ei siis muista/tiedä minkä voisi ottaa korvaavana. Omat erikois oluet kyllä aina löytää, oli merkki miten erikoinen tahansa.
Eikä kyseessä ole mikään kovin tuore suhde, itse ainakin muistan mistä muusta mies tykkää jos en löydä ykkösvaihtoehtoa.
Ap
Miksi olet nainut idiootin? Paksu suonikas? Valtava perintö? Lottovoitto?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ap antoi miehelle rahaa paskaruokaansa? Miehen pitää maksaa av-mammojen läskieväät ja tamponit. Menkää helvetin laiskat paskat itse sinne kauppaan.
Eipä ollut listalla tamponeja.
Ihan perheen yhteiseltä ruokatililtä maksetaan kunnatkin kun käydään kaupassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N40
Mascarpone on tuorejuusto.
Kokeilepa tehdä juustokakku savulohen makuisesta Koskenlaskijasta...Mutta sehän on toimimatonta juuri siksi että maistuu savulohelle, doh 🤦♀️. Ei siksi että on sulatejuustoa. Jos haluaa suolaisen juustokakun tyyliin voileipäkakku, niin silloinhan tuo sopisi mainiosti.
Se ei ole toimimatonta siksi että maistuu savulohelle, paitsi jos tehdään makeaa kakkua, vaan siksi että se on eri tavaraa. Et sinä varmaan kaurapuuroakaan perunoista keitä?
Vierailija kirjoitti:
Mikai olette menneet kimppaan vajaaälyisen kanssa?
Tätä epäilin minäkin. Kyllä normaali aikuinen osaa tehdä ruokaostokset sen mukaan mitä on yhdessä sovittu. Ei se ole sukupuolesta kiinni.
Toinen vaihtoehto on tietysti, että ap:n mies perseilee ihan tahallaan.
Kumpaakaan vaihtoehtoa en itse kauaa katselisi.
Tuleehan siitä juustokakku, jos siinä on juustoa. Mitä tahansa juustoa.