Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset
Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein tämän kerran. Mies oli kirjoittanut kauppalappuun "parsaa", niin minä toin parsaa. Kotona huudot siitä, että oli väärää parsaa. Oli tarkoittanut parsakaalia. Olisihan se pitänyt tietää...
Huudot? Oikeasti?
Huh.
"Huudot" on sangen lievä ilmaisu siitä. Muut ostokset lenteli pitkin seiniä ja minua haukuttiin idiootiksi. Mies on jo kauan ollut entinen, ei hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.
Onpa kauhea justiina haluta, että tulee edes suurin piirtein oikea tuote ruoanlaittoon :D Ostakoon mitä haluaa, mutta ostakoon myös sen, mitä listassa on erikseen pyydetty. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu.
Ja se ainoa oikea on juurikin se, mitä SINÄ haluat??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Kuule ei voi.
Mihin tarkoitukseen käy vain toinen? Kumpaakin olen laittanut leivälle ja keittoon. Juuri muuhun en ole kumpaakaan käyttänyt. Leivällekin vain jos keittoon ei mennyt koko paketti.
Mikai olette menneet kimppaan vajaaälyisen kanssa?
Jos pyydä, että tuo jotain ruokaa, mies tuo aina jauhelihaa, koska ei keksi mitään muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.
No ööö joooo, mutta jos on vaikka sovittu, että tehdään (ja parhaassa tapauksessa nainen tekee ja mies saa ruoan valmiina pöytään) tonnikalalasagnea ja mies tuo kaupasta tonnikalan ja lasagnelevyjen sijaan nötköttiä, paketin riisiä, tuulilasinpyyhkijät ja juustonaksuja, niin onhan se aika hemmetin harmillista, kun sitten ei ole ruokaa.
Sit voi säveltää jotain muuta eikä vetää herneitä nenään.
Vierailija kirjoitti:
MONESKO miesvihaketju tälle päivälle? Mene läski itse kauppaan
Onneksi itse osaat käyttäytyä asiallisesti ja muut ihmiset huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kauhea justiina haluta, että tulee edes suurin piirtein oikea tuote ruoanlaittoon :D Ostakoon mitä haluaa, mutta ostakoon myös sen, mitä listassa on erikseen pyydetty. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu.
Ja se ainoa oikea on juurikin se, mitä SINÄ haluat??
Joo, kyllä. Oletan saavani, mitä olen kauppalappuun erikseen kirjoittanut. :D Miksi muuten vaivautuisin edes tekemään kauppalappua? Ja edelleen, mies saa ostaa IHAN MITÄ TAHANSA niiden lisäksi, mitä minulle pitää tuoda.
Onpa nyt vaikeaa sinun käsittää yksinkertainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Kokeilepa tehdä sulatejuustosta juustokakku...
Aina on marcarponesta tai sen halpisversiosta onnistunut, en tiedä kumpaa se on. Ei taida maustamattomia, suolattomia sulate/tuorejuustoja montaa vaihtoehtoa olla.
Meillä kun pyytää tuomaan sipsejä, saa sujuvasti gribsejä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein tämän kerran. Mies oli kirjoittanut kauppalappuun "parsaa", niin minä toin parsaa. Kotona huudot siitä, että oli väärää parsaa. Oli tarkoittanut parsakaalia. Olisihan se pitänyt tietää...
Eli miehesi mielestä esim. autokauppa ja auto ovat sama asia?
Minä näen niissä ison eron, kuten parsassa ja parsakaalissa tai voissa ja voikukassa.
Jotain neurokognitiivista häikkää on syytä epäillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikai olette menneet kimppaan vajaaälyisen kanssa?
Miesparat :(
Ei. Mä käyn meillä pääsääntöisesti kaupassa ja jos mies käy, niin hän ostaa kyllä mitä olen pyytänyt. Jos pyydän jotain mitä en voi olettaa miehen tietävän, niin joko selitän asian perusteellisesti (esim jonkun shampoon, hoitoaineen tms osto) tai sitten suosiolla jätän sen siihen kertaan kun käyn itse kaupassa. Jos mies selityksistä huolimatta tuo väärän tuotteen, en viitsi valittaa asiasta sillä tiedän että mies on oikeasti yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ööö joooo, mutta jos on vaikka sovittu, että tehdään (ja parhaassa tapauksessa nainen tekee ja mies saa ruoan valmiina pöytään) tonnikalalasagnea ja mies tuo kaupasta tonnikalan ja lasagnelevyjen sijaan nötköttiä, paketin riisiä, tuulilasinpyyhkijät ja juustonaksuja, niin onhan se aika hemmetin harmillista, kun sitten ei ole ruokaa.
Mutta mieshän ansaitsee silti kehut, kun on osannut edes mennä sinne kauppaan! Jos esität kritiikkiä vääristä ostoksista, niin mies ei enää ikinä suostu menemään. Riisistä ja nötkötistä saa varmaan jotain kokattua. Juustonaksut sitten illalla netflixin ääressä, samalla, kun kehut miestä hienosta suorituksesta ja hierot ostoskassien kantamisesta rasittuneita hartioita.
Sorry, mä en vois koskaan olla sellaisessa suhteessa, jossa joudun äiteilemään tolla tavalla. Normaalit asiat pitää hoitua, kaupassakäynnit ja siivoukset aikuisella ihmisellä ilman mitään ohjausta. Kokisin todella raskaana sen, jos joutuisin olemaan tuollaisia jatkuvasti neuvomassa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa ostaa, mutta sen lisäksi olisi hyvä ostaa ne muut suunnitellut ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tuo kauppatouhu on samanlaista......luulin , että uuden sukupolven miehet olisivat jo toisenlaisia. Vanhat kikat käytössä. Kaupasta tuodaan mitä sattuu, tiskatessa rikkoontuu astioita joka kerta, pyykinpesussa värivahinkoja, siivotessa sattuu jotakin yllättävää. Vanha kikka siirtää jatkuvien mokien takia vastuu puolisolle. Kohdallani kauppa-asiassa aikoinaan auttoi se, että mies joutui 3-5 kertaa samana päivänä menemään alkuperäisen kauppalapun kanssa takaisin kauppaan noutamaan lapun mukaiset tuotteet. Ei ole mikään neuvo, mutta parin kuukauden toistoilla toimi omalla kohdalla. Poikani olenkin sitten kasvattanut osaamaan kaikki huushollihommat, osaksi heitä itseään varten , mutta myös mahdollisia miniöitä ajatellen.
Tämä!!! Moni mies luistaa kotitöistä kun ei muka osaa. Liian moni nainen menee tuohon vipuun ja herra saa jatkaa kotonamakuutaan. Omat kaljat ja makkarat osaa ostaa, siinä se. Jos vaimo tämän mahdollistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N40
Kokeilepa tehdä sulatejuustosta juustokakku...
Aina on marcarponesta tai sen halpisversiosta onnistunut, en tiedä kumpaa se on. Ei taida maustamattomia, suolattomia sulate/tuorejuustoja montaa vaihtoehtoa olla.
Mascarpone on tuorejuusto.
Kokeilepa tehdä juustokakku savulohen makuisesta Koskenlaskijasta...
Kerran näin eksyneen oloisen nuoren miehen päätään raapien hiusvärihyllyllä kuvaillen purnukoita ja paketteja kännykällään. Seurasin tovin vierestä kun olin itsekin juuri väriä ostamassa, poika alkoi olemaan jo ihan tuskaisen oloinen niin kysyin että tarviaako apua.
Mies helahti punaiseksi ja sönkötti ujosti että "eiiii kun tyttöystävälle koetan vaan etsiä, ei meinaa mennä oikein" :D
Ihana mies <3