Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset
Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.
Kommentit (468)
Vieläkö tuo kauppatouhu on samanlaista......luulin , että uuden sukupolven miehet olisivat jo toisenlaisia. Vanhat kikat käytössä. Kaupasta tuodaan mitä sattuu, tiskatessa rikkoontuu astioita joka kerta, pyykinpesussa värivahinkoja, siivotessa sattuu jotakin yllättävää. Vanha kikka siirtää jatkuvien mokien takia vastuu puolisolle. Kohdallani kauppa-asiassa aikoinaan auttoi se, että mies joutui 3-5 kertaa samana päivänä menemään alkuperäisen kauppalapun kanssa takaisin kauppaan noutamaan lapun mukaiset tuotteet. Ei ole mikään neuvo, mutta parin kuukauden toistoilla toimi omalla kohdalla. Poikani olenkin sitten kasvattanut osaamaan kaikki huushollihommat, osaksi heitä itseään varten , mutta myös mahdollisia miniöitä ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin tuomaan kiivejä, sain avokadoja. Ja vastaavaa jatkuvasti. Mies käy meillä pääsääntöisesti kaupassa, koska meillä on lapsi, jota ei voi ottaa kauppaan mukaan ja mies ennemmin menee kauppaa kuin jää lapsen kanssa.
No, mitä sitten? Miehes halusi avokadoja ja osti niitä.
Mutta unohti ostaa kiivit. Siinä on iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mies osaa lukea ostoslistaa ja käydä kaupassa.
Kaupassa tuokin osaa käydä, mutta ei auta vaikka näyttäisi netistä mikä tuote pitäisi tuoda.
Toteaa vaan tullessaan että en löytänyt, otin tällaisen. Ja kyseessä joku täysin eri tuote mitä pyydetty.
Alkaa tulla loukattu olo kun ei viitsi sen verta vaivaa nähdä että yrittäisi muistaa mistä pidän ja mistä en missään nimessä tykkää.Mene itse ostamaan haluamasi. Etkö anna miehesi ostaa, mitä hän haluaa??
Ottakoot itsellensä mitä tahtoo puolestani, mutta jos on sovittu että tänään perheemme syö spagettia, oletan ettei sitä tarvitse syödä ilman kastiketta.
Osaatko lukea? Käyn vuorollani kaupassa, kun työ ja lasten päivähoitoon kuskaaminen antaa myöten.
Ap
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Minä tein tämän kerran. Mies oli kirjoittanut kauppalappuun "parsaa", niin minä toin parsaa. Kotona huudot siitä, että oli väärää parsaa. Oli tarkoittanut parsakaalia. Olisihan se pitänyt tietää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitää ostaa sitä, mitä sinä haluat?
No meillä kaupassa kävijä tuo mitä yhdessä päätetään ostaa ja sen lisäksi kummankin omat mieltymykset.
Siis, juurikin sitä, mitä SINÄ määräät ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.
Parisuhteessa ostetaan sekä puolisoa että itseä miellyttäviä tuotteita.
Tietenkin.
Onneksi elän yksin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitää ostaa sitä, mitä sinä haluat?
Saadakseen sitä, mitä itse haluaa, tahvo.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.
Onpa kauhea justiina haluta, että tulee edes suurin piirtein oikea tuote ruoanlaittoon :D Ostakoon mitä haluaa, mutta ostakoon myös sen, mitä listassa on erikseen pyydetty. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Tää kuulostaa vähän niinkun lastentarhan erityispedagogiikalta. Kuvatuellisia kauppalappuja ja kaikkee. Ehkä ap teet miehellesi oman tarravihon ja sinne saa aina tarran, kun on osannut tuoda ihan oikeat tavarat kaupasta.
Huh huh.
Ihan fiksuahan tuo on, menee kerralla oikein. Jos mun pitäis käydä ostamassa vaikka moottoriöljyä tai golfmailoja niin mieluiten marssin kuvan kanssa kauppaan ettei tule ostettua väärää.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein tämän kerran. Mies oli kirjoittanut kauppalappuun "parsaa", niin minä toin parsaa. Kotona huudot siitä, että oli väärää parsaa. Oli tarkoittanut parsakaalia. Olisihan se pitänyt tietää...
Huudot? Oikeasti?
Huh.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Kuule ei voi.
Onko miehistä oikeasti mitään hyötyä?
Nykyäänhän taitaa olla S- ja K-sovelluksissa mahdollista tehdä ostoslista, missä näkyy tarkat tiedot tuotteesta. Ainakin osassa k-kaupoista löytyy älykärryt, mihin voi yhdistää oman kauppalistan ja kärry neuvoo mistä tuote pitää etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tuo kauppatouhu on samanlaista......luulin , että uuden sukupolven miehet olisivat jo toisenlaisia. Vanhat kikat käytössä. Kaupasta tuodaan mitä sattuu, tiskatessa rikkoontuu astioita joka kerta, pyykinpesussa värivahinkoja, siivotessa sattuu jotakin yllättävää. Vanha kikka siirtää jatkuvien mokien takia vastuu puolisolle. Kohdallani kauppa-asiassa aikoinaan auttoi se, että mies joutui 3-5 kertaa samana päivänä menemään alkuperäisen kauppalapun kanssa takaisin kauppaan noutamaan lapun mukaiset tuotteet. Ei ole mikään neuvo, mutta parin kuukauden toistoilla toimi omalla kohdalla. Poikani olenkin sitten kasvattanut osaamaan kaikki huushollihommat, osaksi heitä itseään varten , mutta myös mahdollisia miniöitä ajatellen.
Järkkyä, hommat pitää tehdä sinun tavallasi!! Olet poikasikin opettanut tuollaiseksi tossuksi.
Helpoin on kotiinkuljetus, jos siihen on varaa. Tai kauppakassipalvelu.
Vierailija kirjoitti:
Mä meinaan tulla hulluksi aina kun anoppi sanoo "ottaa parsaa" ja tyrkyttää parsakaalia. Argh. Pienet on ihmisen murheet :D
Vierailija kirjoitti:
T. N40
Kokeilepa tehdä sulatejuustosta juustokakku...
No miesystävälle pitää kyllä tarkkaan määritellä tietyt asiat. Jauheliha irtotiskistä, naudan paistia. Muuten tuo jotain halpamerkin rasvaa 20%. Makkara kamaratonta jne. Luulisi, että jo tietää mitä pidän tärkeänä. Noin muuten ihan sama mitä ostaa.
Oon kokenut tarpeelliseksi ensin antaa suullisen selostuksen oikeista tuotteista, laitan kirjallisen selostuksen mukaan ja lopuksi vielä lähetän tekstiviestin, mies ei osaa keskittyä yhtään ja aina lähtiessään sanoo itse että laita vielä tekstiviestillä :D suurin osa yleensä menee oikein näin.
Yleensä hoidan kauppareissut itse, miehellä on tapana vain juosta kaupan läpi ja ottaa pyyhältäessään mitä mieli tekee eikä vertailla yhtään, siksi mahdollisimman tarkka selostus.
Jos itse joudun ostamaan jotain mitä mies tarvitsee, niin kyselen itsekin mahdollisimman tarkkaan ettei tarvitse lähteä toista kertaa ja rahaa kuluu turhaan.