Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on "pariskuntailtojen" pointti?

Vierailija
11.06.2020 |

Selittäkääs mulle tämä, kun en ole koskaan tajunnut asiaa riippumatta omasta parisuhdestatuksestani:

Miksi jotkut ihmiset rajaavat sinkkuja ulos yhteisestä tekemisestä? Esimerkiksi juhannuksena mökille kutsutaan vain pariskuntia ja saatetaan ihan reippaasti sanoakin, että nyt meillä on tämmöiset juhlat, jotka on tarkoitettu vain pariskunnille. Sitä saattaa myös huomata, että kutsuja illanviettoihin tms. tulee heti ihan eri tavalla, jos sattuu itse seurustelemaan, kuin jos on sinkkuna. Ja tämä riippumatta siitä, tunteeko kutsuja edes seurustelukumppaniani, kelpaan paremmin seuraan parillisena.

Millä tavalla minun parisuhdestatukseni vaikuttaa siihen, voiko kanssani viettää aikaa vai ei? Muutunko heti jotenkin paremmaksi ja kiinnostavammaksi, jos minulla on kumppani? Onko kyse jostain alitajuisesta pelosta, että sinkku yrittää pokailla toisten puolisoita? Muuttaako parisuhde ihmisen olemista jotenkin sellaisella tavalla, ettei sinkku kertakaikkiaan voi ymmärtää parisuhteellisen elämästä mitään? Tarvitsevatko seurustelevat näitä omia tapaamisiaan jotenkin vertaistukimielessä ja tunnelma menee pilalle, jos paikalla on yksi seurustelematon?

t. nimim. Taas juhannus yksin

Kommentit (448)

Vierailija
161/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin niin käsittämätöntä.. Ihanko oikeasti joku on illanistujaisten emäntänä sitä mieltä, että puheenaiheita rajoittaa ainoastaan se, onko parisuhteessa vai ei? Ja jotenkin sinkku ei kykenisi keskustelemaan mistään pariskuntien kanssa? Kyllähän nyt enemmän joku koulutus vaikuttaa; kaveri löysi uuden miehen, joka ammattikoulutaustainen; ei heitä oikeasti viitsi enää kutsua mukaan, kun mies ei oikein ymmärrä mistää, mistä muut puhuvat. Se, jos mikä on vaivaannuttavaa.

Vierailija
162/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kiusallista, jos joku on ainoana sinkkuna paikalla ja muut on pariskuntia. Tulee sellainen olo, että sinkku on kolmas, viides tms. pyörä. Ihan sama olenko itse se sinkku vai parisuhteessa oleva, sama tunne tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ihmisiä pelottaa että tunnet olosi vaivautuneeksi jos siellä pusutellaan tai mennään aikaisin makkareihin. Pariskunnilla on kuitenkin aina seuraa toisistaan.

Apua, harrastaako aikuisetkin tätä? Minä kun luulin, että tuollaista tapahtuu vain teinien käty-bileissä.

Mietin ihan samaa. Luulisi, että jos vietetään aikaa kavereiden kanssa, olisi kyseessä sosiaalinen tapahtuma ja oltaisiin sitten porukalla. Mutta ilmeisesti tuossa on joku sellainen, että he saavat jotain kiksejä siitä ajatuksesta, että nyt muut pariskunnat näkee kun me pussaillaan ja mennään kohta makkariin tekemään SITÄ hihhihhih. Koska joku viehätyshän siinä on pakko olla, että eri pariskunnat menevät samaan aikaan makkariin tai pussailevat ja hipelöivät toisiaan samassa huoneessa. (Jotenkin mielikuva tästä on todella vaivaannuttavalla tavalla koominen.)

Ja luulisi, että kun aikuisia ollaan, niin pariskunnat asuvat yhdessä ja kotona on sitten ihan rauhassa aikaa kiehnätä. Vai ovatko nämä tapaukset jääneet henkisesti 15-vuotiaiksi? Eka poikkis ihqudaa ja hihihi.

Vierailija
164/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pariskunta saa kutsun, mutta vain toinen pääsee juhliin. Onko yksin osallistuminen kiellettyä? 

On tai ei tai ehkä tai jotain siltä väliltä riippuen ihan parista. Kiinnostaako parisuhteessa olevaa lähteä yksin esim. sinkkujen kanssa juhannuksena mökille... ei välttämättä.

Miksi ei kiinnostaisi, jos oletetaan ettei puoliso ehdi viettää juhannusta ollenkaan? Kuvitteleeko joku, että sinkut puhuvat vain kumppanin etsimisestä, tinderistä ja irtosuhteista? Vai kuvitteleeko joku, että kun kello lyö 12, aletaan harrastaa kaikille pakollista villiä ryhmäseksiä?

Mua kiinnostaisi kanssa, että mitä niiden sinkkujen ajatellaan siellä mökillä tekevän, joka on niin kauhean kummallista ja erilaista, kuin mitä parisuhteessa olevat tekisivät? Ollaanko me jotain outoja eläimiä, joiden kanssa ei voi olla normaalisti ja tehdä ihan samoja asioita?

Monestihan mökeillä yms on rajoitetut tilat ja sinkku vie yksin turhaan tilaa. Onhelmahan tässä tulee esim vuokramökillä, että osallistutaanko kuluihin oer nenä vai per perhe.

No ei siitä ongelmaa tule, jos ollaan reiluja ja tasapuolisia, silloin tietenkin osallistutaan per nenä. Perhe vie muuten enemmän tilaa kuin sinkku. Se tietysti on ihan omassa päässä, että kenen tilan vieminen on turhaa.

Mä ehdottaisin melkein, että sinkuille voisi alkaa markkinoida sellaisia matkakoirankoppeja, jotka voisivat ottaa aina reissuun mukaan, niin voisivat majoittua pihalle sellaiseen, etteivät veisi turhaan sitä tilaa.

Kun huoneita jaetaan sekä sinkku että perhe vie huoneen. Sinkku kuitenkin tässä tapauksessa maksaa vaan yhden osuuden, joten muiden maksettavaksi jää enemmän kokonaissummasta. Toki sinkku haluaa myös ruokien maksun per nenä. Ja taas pariskunnat maksaa enemmän verrattuna siihen, että kaikki olisi pariskuntia ja summa jaettaisiin paria kohti.

Voi moro...

- Samaan reissuun voi lähteä useampikin sinkkuja, jolloin he voivat jakaa huoneen.

- Reissulla voidaan jakautua naisten ja miesten makuuhuoneisiin, vaikka osa tai kaikki olisivat parisuhteessa.

- Yksin matkustava on usein vapaaehtoinen nukkumaan vaikkapa sohvalla.

- Ainoa oikeudenmukainen tapa jakaa ruokakulut on per henkilö, ellei jokainen tuo omia eväitä.

- Mökkivuokran jakamisesta löytyy pitkänpitkänpitkä ketju takavuosilta, asiasta voi jankata lisää siinä jos kokee tarvetta.

- Kaveriporukan reissuille yleensä lähdetään sillä kaveriporukalla, eikä niin että jostai haalitaan sille yhdelle sinkulle joku sinkkukaveri mukaan.

- En ala majoittumaan yhden sinkun takia erilleen miehestäni, vaan nukun tottakai hänen kainalossaan mökillä jos sinne yhdessä menemme.

- Siellä takavusien ketjussa on myös juuri tätä kommentointia, että sinkku joutuu aina nukkumaan jossain sogvalla kun pariskunnat vie huoneet, epäreilua11!!

-Sinäpäs et sitä päätäkään kuka tässä ketjussa ottaa esiin mitäkin asioita, voit itse perustaa oman ketjun johon haluat vain tietynlaiset vastaukset. Kun kerran noin kovasti koet tarvetta.

Vierailija
165/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli maksu per huone.

Meillä on aina ollut maksu per nenä, kun niitä yleisiä tiloja kuitenkin käytetään suurimmasta osaa päivää ja makkarissa käydään vaan nukkumassa. Jos on pariskunta ja sinkku, niin lasku menee tasan kolmeen pekkaan. 

Vierailija
166/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pariskunta saa kutsun, mutta vain toinen pääsee juhliin. Onko yksin osallistuminen kiellettyä? 

On tai ei tai ehkä tai jotain siltä väliltä riippuen ihan parista. Kiinnostaako parisuhteessa olevaa lähteä yksin esim. sinkkujen kanssa juhannuksena mökille... ei välttämättä.

Miksi ei kiinnostaisi, jos oletetaan ettei puoliso ehdi viettää juhannusta ollenkaan? Kuvitteleeko joku, että sinkut puhuvat vain kumppanin etsimisestä, tinderistä ja irtosuhteista? Vai kuvitteleeko joku, että kun kello lyö 12, aletaan harrastaa kaikille pakollista villiä ryhmäseksiä?

Mua kiinnostaisi kanssa, että mitä niiden sinkkujen ajatellaan siellä mökillä tekevän, joka on niin kauhean kummallista ja erilaista, kuin mitä parisuhteessa olevat tekisivät? Ollaanko me jotain outoja eläimiä, joiden kanssa ei voi olla normaalisti ja tehdä ihan samoja asioita?

Monestihan mökeillä yms on rajoitetut tilat ja sinkku vie yksin turhaan tilaa. Onhelmahan tässä tulee esim vuokramökillä, että osallistutaanko kuluihin oer nenä vai per perhe.

No ei siitä ongelmaa tule, jos ollaan reiluja ja tasapuolisia, silloin tietenkin osallistutaan per nenä. Perhe vie muuten enemmän tilaa kuin sinkku. Se tietysti on ihan omassa päässä, että kenen tilan vieminen on turhaa.

Mä ehdottaisin melkein, että sinkuille voisi alkaa markkinoida sellaisia matkakoirankoppeja, jotka voisivat ottaa aina reissuun mukaan, niin voisivat majoittua pihalle sellaiseen, etteivät veisi turhaan sitä tilaa.

Kun huoneita jaetaan sekä sinkku että perhe vie huoneen. Sinkku kuitenkin tässä tapauksessa maksaa vaan yhden osuuden, joten muiden maksettavaksi jää enemmän kokonaissummasta. Toki sinkku haluaa myös ruokien maksun per nenä. Ja taas pariskunnat maksaa enemmän verrattuna siihen, että kaikki olisi pariskuntia ja summa jaettaisiin paria kohti.

Eka pitää paikkaansa sillä tavoin, että jos on kaksi pariskuntaa, eli neljä (4) henkilöä, niin pärjätään kahdella makkarilla. Kun mukaan tulee yksi (1) sinkku, hänkin tarvii makkarin, mutta on siellä yksin, jolloin joudutaan yhden ihmisen takia maksamaan kolmesta huoneesta viidelle henkilölle, vaikka muuten mahduttaisiin 4 henkilöä kahteen huoneeseen. Toki jos maksu jyvitetään niin että jokainen maksaa vuokraamansa huoneen, niin se on sitten se ja sama, kun se sinkku maksaa yksin kokonaan sen oma nhuoneensa, kun taas pariskunnat maksavat kahdestaan omat makkarinsa.

Sen sijaan ruokaa kyllä menee sen verran kuin ihmiset syö, ei se ole halvempaa per pari, kuin per nenä, jos joka tapauksessa jokainen paikalla olija syö x määrän makkaraa.

Mutta kun eihän koskaan missään porukassa ihmiset syö samaa x määrää makkaraa vaikka olisi pelkkiä pareja liikkeellä. Eli joka tapauksessa enemmän syövät hyötyvät aina vähemmän syövien kustannuksella jos ruokakulut jaetaan. Jos et halua maksaa sinkun huoneesta, älä odota että pariskunnan hoikka pirkko, joka syö 1 makkaran, maksaa sinun kolmatta makkaraa. Hänen mielestä 1200 ca ylittävä ruuan määrä on yhtä turha ylimääräinen kulu, kuin sinulle ylimääräinen makkari.

Vierailija
167/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on see kolmaspyörä. Idästä tuleee älykkyys ja vnäjällä paritonluku tarkoitttaa onnennunmeroa.

Vierailija
168/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli maksu per huone.

Oikeestiko näin jaetaan kulut perheiden lomilla -> he keillä on enemmän lapsia ja tarvitsevat useamman huoneen, maksavat suuremman osuuden? Tässähän ei mene jako perhekunnittain. Toisaalta jos on 1 perhe, jonka lapsi on samassa huoneessa ja kaksi muuta joiden lapset jakavat huoneen keskenään, meneekö jako niin, että yksi perhe maksaa 25% ja kaksi muuta 37,5%???

Ei ole olemassa mitään "perheiden" lomia. Aikuiset maksavat omat ja lastensa lomamatkat itse oman perheensä osalta.

Vierailija
169/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa olevat haluavat jutella lähinnä parisuhteessa olemiseen liittyvistä asioista.

Olen ollut monta kertaa ainoana sinkkuna pariskuntien illoissa, joten tiedän.

Hetken mietin, mitkä asiat elämässäni lähinnä liittyvät parisuhteessa olemiseeni. Kovin vähän niitä keksin. Mun duuni ei liity, mun lukemat kirjat ei liity, ohjelmat, joita katselen, ei liity, ruuat, joista tykkään ei liity ja herranen aika, maailman tapahtumat ei liity! Ja kaikista näistä voin puhua illanistujaisissa ja juhannuksena mökillä.

Vierailija
170/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on see kolmaspyörä. Idästä tuleee älykkyys ja vnäjällä paritonluku tarkoitttaa onnennunmeroa.

Meniiiskö se niin että kaksi ihmistä alkaa yhä enemmän muistuttaa toisiaaan ja kolmas on se joka kertoo totuuuden.

Vierailija
171/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, siis ilmeisesti todella on olemassa näin mätää porukkaa, joka yhteisellä reissullakin haluaa pääasiassa nuhjata sen oman mussukan kanssa.  Sanattomaksi vetää. No, jos todella on niin lonkasta kiinni sen oman hanipuppelin kanssa, että pitää iltayhdeksältä vetäytyä pusumusuttelemaan viltin alle omiin huoneisiin, ehkäpä tollaisille reissuille ei sitten kannatakaan sinkkuja ottaa mukaan. Lähtökohtaisesti kai kuitenkin nämä tuon tyyppiset reissut hoidetaan ihan kahden kesken ja jos porukassa lähdetään, ollaan sitten porukalla.

Just tämän takia sinkkuja ei kutsuta pariskunta rientoihin, puhuvat kyllä etteivät tarvitse erityiskohtelua, ja seuraavassa hetjessö on kumppaninsa kanssa yhteen kasvanut ja valitetaan, kun viettävätkin aikaa myös yhdessä.

Vierailija
172/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka pitää paikkaansa sillä tavoin, että jos on kaksi pariskuntaa, eli neljä (4) henkilöä, niin pärjätään kahdella makkarilla. Kun mukaan tulee yksi (1) sinkku, hänkin tarvii makkarin, mutta on siellä yksin, jolloin joudutaan yhden ihmisen takia maksamaan kolmesta huoneesta viidelle henkilölle, vaikka muuten mahduttaisiin 4 henkilöä kahteen huoneeseen. Toki jos maksu jyvitetään niin että jokainen maksaa vuokraamansa huoneen, niin se on sitten se ja sama, kun se sinkku maksaa yksin kokonaan sen oma nhuoneensa, kun taas pariskunnat maksavat kahdestaan omat makkarinsa.

Sen sijaan ruokaa kyllä menee sen verran kuin ihmiset syö, ei se ole halvempaa per pari, kuin per nenä, jos joka tapauksessa jokainen paikalla olija syö x määrän makkaraa.

Mutta kun eihän koskaan missään porukassa ihmiset syö samaa x määrää makkaraa vaikka olisi pelkkiä pareja liikkeellä. Eli joka tapauksessa enemmän syövät hyötyvät aina vähemmän syövien kustannuksella jos ruokakulut jaetaan. Jos et halua maksaa sinkun huoneesta, älä odota että pariskunnan hoikka pirkko, joka syö 1 makkaran, maksaa sinun kolmatta makkaraa. Hänen mielestä 1200 ca ylittävä ruuan määrä on yhtä turha ylimääräinen kulu, kuin sinulle ylimääräinen makkari.

Ruokaa kuluu silti sen verran kuin sitä väki syö, ymmärrätkö tätä? Ei voi laskea millään kaavalla sitä kuka syö mitäkin ja millä hinnalla, koska tämä vaihtuu syöjien mukana, toisin kuin huoneen vuokra on sama kaikille, koska pariskunnan hoikka pirkko tarvitsee sängyn, oli mien hoikka tahansa. Mökkiä harvoin voi vuokrata niin että vuokrataan jokainen se yksi huone siitä mökistä, mutta ruokakulut voi jakaa niin että jokainen tuo omansa. 

Vierailija
173/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kertokaa - onko oikeasti pariskuntaillanvietoissa olennaisena osana se, että jotenkin kollektiivisesti kiehnätään kumppanin kanssa? Onko tämä siis joku vastaava juttu kuin joskus oli parinvaihto, että se jotenkin piristää tylsistynyttä se.ksielämää?

Muiden puolesta en tietenkään osaa vasta mutta en kyllä itse ole koskaan kuullut tai epäillyt tälläistä. Illanvietoissa joissa minä olen ollut keskustellaa asioista, otetaan alkoholia, keskustellaa siitä, keskustellaan elämästä jne. Meillä joskus harrastettiin sekasaunomista ja voi olla että joku sitä parivaihdoksikin epäili, mutta siinähän epäili, itse en sitä koskaan ole sellaiseksi mieltänyt.

Vierailija
174/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on kiusallista, jos joku on ainoana sinkkuna paikalla ja muut on pariskuntia. Tulee sellainen olo, että sinkku on kolmas, viides tms. pyörä. Ihan sama olenko itse se sinkku vai parisuhteessa oleva, sama tunne tulee.

Miksi, jos he ovat sinun kavereitasi? Miksi olisit kolmas pyörä, et pääse mukaan ryhmäseksiin vai mistä kiikastaa? Luulis nyt, että yleisiin keskustelunaiheisiin ei vaikuta oletko sinkku vai parisuhteessa. 

Vierailija
175/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan täällä aikuiset naiset kirjoittelevat, että yhteisten kekkereiden keskeisin asia on vetäytyä klo 21 omaan mökkihuoneeseen harrastamaan puolison kanssa seksiä? Kotona pihdataan, mutta parisuhdekekkereissä vedetään kutukulissia? Noloa. Käytöstavat kunniaan. Teineiltä voi tuollaista odottaa mutta ei aikuisilta ihmisiltä. Kutekaa kotonanne. Yhteisissä illanvietoissa on tarkoitus viettää porukalla aikaa, ja mukaan sopivat niin sinkut kuin paritkin.

Vierailija
176/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli maksu per huone.

Oikeestiko näin jaetaan kulut perheiden lomilla -> he keillä on enemmän lapsia ja tarvitsevat useamman huoneen, maksavat suuremman osuuden? Tässähän ei mene jako perhekunnittain. Toisaalta jos on 1 perhe, jonka lapsi on samassa huoneessa ja kaksi muuta joiden lapset jakavat huoneen keskenään, meneekö jako niin, että yksi perhe maksaa 25% ja kaksi muuta 37,5%???

Ei ole olemassa mitään "perheiden" lomia. Aikuiset maksavat omat ja lastensa lomamatkat itse oman perheensä osalta.

Kyllä meillä tuttavien kanssa vakavaraiset aikuiset ovat maksaneet majoittumisen kulut perheittäin tasan, esim. puoliksi tai useampaan osaan, vaikka henkilömäärä on vaihdellut perheittäin. Ei ole tarvinnut jakojäännöslaskua harrastaa, siksi ihmettelen. Toki vaatiihan yhteislomailu ja -asuminen muutenkin joustavuutta, ei varmaan sovi hyvin tarkoille alunperinkään.

Vierailija
177/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti per nenä, kun kaikki siellä mökillä ovat yhtälailla. 

Joo, mutta sinkku maksaa omasta huoneestaan puolet vähemmän kuin pariskunta samanlaisesta huoneesta. Ruoat tietysti syöjien mukaan vaikka aina harmittaa maksaa osuus jostain suolakurkuista tai paprikasta, joita en syö. Mutta en jaksa enää noista vääntää niin helpommalla pääsee, kun vaan maksaa vaikka kirpasee.

No laskekaa sitten koko mökin pinta-ala ja kaikki yhteiset tilat menevät kolmeen osaan ja sitten yksi makkari jaetaan kahden kesken ja sen toisen makkarin osuus menee sinkulle. 

Vierailija
178/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta sinkku maksaa omasta huoneestaan puolet vähemmän kuin pariskunta samanlaisesta huoneesta. Ruoat tietysti syöjien mukaan vaikka aina harmittaa maksaa osuus jostain suolakurkuista tai paprikasta, joita en syö. Mutta en jaksa enää noista vääntää niin helpommalla pääsee, kun vaan maksaa vaikka kirpasee.

Miten voit verrata, että sinkun pitäisi maksaa sama summa kuin pariskunnan?

Sinkku maksaa 100e ja pariskunta 100e, silloinhan sinkku maksaa kaksinkerroin sinun logiikallasi.

Vierailija
179/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muistan itsekin kun eron jälkeen miehelle jäi yhteisestä sanavarastosta mm. auto, talo ja ruuvimeisseli, kun mulle jäi sitten lapset, leipominen ja häät. Sinkkuna ei vaan enää tule muita sanoja ulos suusta, jos ollaan pariskunnan seurassa. 

Voi elämä miten pieniä ihmisiä jotkut ovatkaan. Jos minulla olisi noin kapea-alaisesti ajattelevia kavereita, niin antaisin olla ja siirtyisin uuteen kaveripiiriin, jossa jokainen saa keskustella tasan siitä mistä haluaa, siviilisäädystä viis. 

Ja mitä tulee tuohon laskemiseen ja kuka maksaa mitäkin -nysväämiseen, niin ei vain jaksa käyttää energiaa tappelemiseen siitä että maksoiko Pirkko viimeksi euron enemmän ja söikö Jaksa kaksi vai kolme makkaraa. Ostetaan vaan tarpeeksi safkaa ja juomaa, joku maksaa mökin ja pidetään hauskaa. Kaikki tasan henkilömäärän mukaan. Jos joku ei maksa tai alkaa nillittää, saa nillittää seuraavan kerran jossain muualla kuin meidän bileissä. 

Jos muutenkin kavereita näkee tyyliin kerran vuodessa, niin kaikkein vähiten haluan että joku itkee rahasta, siitä lonkerosta jonka joku tarjosi jollekin vuonna -95 eikä maksanut takaisin, tai alkaa leikkimään keskustelupoliisia kuka saa puhua ja kenen kanssa. 

Vierailija
180/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laskekaa sitten koko mökin pinta-ala ja kaikki yhteiset tilat menevät kolmeen osaan ja sitten yksi makkari jaetaan kahden kesken ja sen toisen makkarin osuus menee sinkulle. 

Eli 60 m2:n mökki vaikka 100 euroa yö. 

Yhteiset tilat 40 m2 jaetaan kolmeen osaan: noin 22,22 euroa per nenä

Kaksi 10 m2 makkaria: Te pariskuntana jaatte 10m2 ja sinkku maksaa yksin 10 m2 eli te maksatte yhteensä noin 16,67 euroa ja sinkku maksaa yksin 16,67 euroa. 

Te maksatte yhteensa pariskuntana noin 61,11 euroa ja sinkku maksaa noin 38,89 euroa. 

Helpompaa olisi kyllä jakaa vain summa kolmeen osaan ja kaikki maksaa noin 33,33 euroa.