Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on "pariskuntailtojen" pointti?

Vierailija
11.06.2020 |

Selittäkääs mulle tämä, kun en ole koskaan tajunnut asiaa riippumatta omasta parisuhdestatuksestani:

Miksi jotkut ihmiset rajaavat sinkkuja ulos yhteisestä tekemisestä? Esimerkiksi juhannuksena mökille kutsutaan vain pariskuntia ja saatetaan ihan reippaasti sanoakin, että nyt meillä on tämmöiset juhlat, jotka on tarkoitettu vain pariskunnille. Sitä saattaa myös huomata, että kutsuja illanviettoihin tms. tulee heti ihan eri tavalla, jos sattuu itse seurustelemaan, kuin jos on sinkkuna. Ja tämä riippumatta siitä, tunteeko kutsuja edes seurustelukumppaniani, kelpaan paremmin seuraan parillisena.

Millä tavalla minun parisuhdestatukseni vaikuttaa siihen, voiko kanssani viettää aikaa vai ei? Muutunko heti jotenkin paremmaksi ja kiinnostavammaksi, jos minulla on kumppani? Onko kyse jostain alitajuisesta pelosta, että sinkku yrittää pokailla toisten puolisoita? Muuttaako parisuhde ihmisen olemista jotenkin sellaisella tavalla, ettei sinkku kertakaikkiaan voi ymmärtää parisuhteellisen elämästä mitään? Tarvitsevatko seurustelevat näitä omia tapaamisiaan jotenkin vertaistukimielessä ja tunnelma menee pilalle, jos paikalla on yksi seurustelematon?

t. nimim. Taas juhannus yksin

Kommentit (448)

Vierailija
81/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aikamoisilta pelleiltä noi sun "kaverit" :D

Vierailija
82/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pariskunta saa kutsun, mutta vain toinen pääsee juhliin. Onko yksin osallistuminen kiellettyä? 

On tai ei tai ehkä tai jotain siltä väliltä riippuen ihan parista. Kiinnostaako parisuhteessa olevaa lähteä yksin esim. sinkkujen kanssa juhannuksena mökille... ei välttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kaikenkaikkiaan.

Ainoat vierailut, jonne mut on kutsuttu nimenomaan pariskuntana, ovat yhden pariskunnan järjestämiä, jotka molemmat pettivät alunperin omia aviopuolisoitaan ja erosivat ja yrittävät nyt saada omaa pariskuntakaveripiiriä. En ole mennyt kuin kerran ja silloin juuri aloin ihmetellä sitä kuviota.

Kaikki muut kaveritapahtumat ovat aina perustuneet ihan yksilöihin, ei heidän siviilisäätyynsä.

N46

Vierailija
84/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ihmisiä pelottaa että tunnet olosi vaivautuneeksi jos siellä pusutellaan tai mennään aikaisin makkareihin.

Muuttuuko ihminen parisuhteessa ollessaan sillä tavalla, ettei haittaa ollenkaan, jos vieraat ovat kielet toistensa kurkussa ruokapöydässä? Vain sinkuillako on olo tuolloin vaivaantunut?

Vierailija
85/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas päinvastainen ongelma, kukaan sinkkukaveri ei halua yhtäkkiä enää viettää aikaa kun olen parisuhteessa. En ole koskaan hylännyt tai unohtanut ystäviä seurustellessani, joten en tiedä mikä on syy siihen että en enää kelpaakaan seuraksi kun olen varattu.

N24

Vierailija
86/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei

Vierailija kirjoitti:

Niin erilaiset elämäntilanteet, ettei sinkku oikein pääse keskusteluihin mukaan..

Miksi tämä sai niin paljon alapeukkuja? Tämä tuli itselle ekana mieleen, että jos on pariskuntia hyvin samanlaisissa tilanteissa, niin helposti puheenaiheet keskittyy talonrakennukseen / häävalmisteluihin / lapsiin jne. Jos mukana olisi yksi sinkku, niin illan emäntänä tuntisin koko ajan paineita siihen, että sinkku ei saa kokea oloaan ulkopuoliseksi ja joutuisin yrittää keksiä puheenaiheita, joihin kaikki voivat osallistua. Vähemmällä stressillä pääsee, kun pitää pariskuntajuhlat erikseen ja sitten tyttöjen iltaan kutsuu sinkkuystävät siinä missä pariutuneetkin.

Tämä just. Mun kaveripiirissä useempi pariskunta on nyt rakentamassa tai just rakentanu ja menossa naimisiin. Eli keskustelunaiheet on niiden mukaisia, naiset puhuu lähinnä häistä ja miehet taloista. Ei mua vielä sinkkuna kiinnostanut pätkääkään tällaset jutut eikä vakiintuneena mitkään baarireissut ja tindersäädöt.

Minua ei kyllä parisuhteessakaan kiinnostaisi tällaiset bileet. Naiset erikseen juttelee häistä, miehet toisessa huoneessa taloista. Sitten aletaan pusuttelemaan oman puolison kanssa ja vetäydytään ajoissa makkariin.

Olisi kyllä painajaismainen mökkijuhannus

No äläpä muuta sano. Helou 1950-luku.

Vierailija
87/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas päinvastainen ongelma, kukaan sinkkukaveri ei halua yhtäkkiä enää viettää aikaa kun olen parisuhteessa. En ole koskaan hylännyt tai unohtanut ystäviä seurustellessani, joten en tiedä mikä on syy siihen että en enää kelpaakaan seuraksi kun olen varattu.

N24

No puhutko sä koko ajan häistä, parisuhteesta ja talonrakentamisesta, vai onko sulla edelleen jotain normaaliakin sanottavaa? Oletko muuttunut me-ihmiseksi, joka ei ole enää itsenäinen subjekti vaan puolisonsa osanen? Otatko yhteyttä vain silloin, kun puoliso on matkoilla tai omissa menoissaan? Jaksatko olla aidosti kiinnostunut myös sinkkukavereiden elämästä kuten ennenkin, vai dissailetko jotenkin tahallaan tai vahingossa heitä ja heidän elämäänsä? Pidätkö itseäsi muita parempana?

Jos vastaat kaikkiin ei, sitten voi vain olla, että sinkkukaverisi olettavat sinun muuttuneen em. kaltaiseksi parisuhdehirviöksi, koska niin monelle käy niin. Ota asia puheeksi heidän kanssaan ja sano, että haluaisit edelleen viettää aikaa yhdessä kuten ennenkin tehtiin. Saattavat olla aidosti yllättyneitä ja ilahtuneita.

Vierailija
88/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pariskunta saa kutsun, mutta vain toinen pääsee juhliin. Onko yksin osallistuminen kiellettyä? 

On tai ei tai ehkä tai jotain siltä väliltä riippuen ihan parista. Kiinnostaako parisuhteessa olevaa lähteä yksin esim. sinkkujen kanssa juhannuksena mökille... ei välttämättä.

Miksi ihmeessä se parisuhteessa oleva ei lähtisi mökkireissulle, jos puoliso on vaikka töissä tms. eikä voi juhlia mukana?

Vierailija
89/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä häistä tai talonrakentemisesta puhuminen olisi vain joku pariskuntajuttu? Paljon mielummin juttelen häistä sinkkuna olevan kokin/alaan tuntevan kanssa ja talonrakentamisesta taas äskettäin talonsa tehneen kanssa, kun jonkun parisuhteessa olevan työttömän kanssa?

Samoin ihan "pariskuntaillalliselle" kutsun paljon mielummin sinkkukaverin, joka arvostaa uusia ruokalajeja, kun ylinirson, mutta parisuhteessa olevan kaverin..

Vierailija
90/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä on kiva olla ihan rauhassa ja chillailla rentojen ihmisten kanssa, kuin kuunnella sinkkujen jatkuvaa valitusta ihan kaikesta.

Ei ilmeisesti ole erityisen hyviä kavereita kun noin heistä puhut.

Vierailija
91/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes haluaisin pariskuntien iltaan?

Koska he ovat kavereita? 

Vierailija
92/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ihmisiä pelottaa että tunnet olosi vaivautuneeksi jos siellä pusutellaan tai mennään aikaisin makkareihin. Pariskunnilla on kuitenkin aina seuraa toisistaan.

Toisten jatkuvat nuoleminen ei ole kivaa katseltavaa oli oma parisuhdestatus mitä hyvänsä. Ja jos joku haluaa aikaisin makkariin, niin siitä vaan. Yleensä joku haluaa kuitenkin valvoa pidempään, ja jos ei halua niin sinkku voi valvoa yksin tai mennä myös nukkumaan.

Vierailija
93/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki pariskunnatkaan harrasta pariskunta-iltamia, esim minä. Minusta ne on vaivaannuttavia ja ”keski-ikä-meinkiä”. Sinkkukavereiden kanssa kyllä istun iltaa.

Vierailija
94/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, kuinka pariskuntien miehet rakastavat näitä pariskuntailtoja. Puhetta parisuhteesta, häistä ja hieman taloista siltä pohjalta, että onko kodinhoitohuoneesta ovi kuraeteiseen. Nautinnollista!

Vierailija
95/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä se parisuhteessa oleva ei lähtisi mökkireissulle, jos puoliso on vaikka töissä tms. eikä voi juhlia mukana?

-seura ei kiinnosta

-kun kumppani tulee töistä vietetään viikonloppua/juhannusta yhdessä

-suunnitelmussa on jotakin muuta, esim. illanvietto parisuhteessa olevan kaverin kanssa (jonka puoliso on töissä tai jolla on jotakin muuta ohjelmaa)

-ei vain nyt huvita lähteä, lähtee mökille vaikka seruraavana viikonloppuna kun kumppani ei ole töissä

-molemmat on töissä tai lapset kotona

Vaihtoehtoja löytyy loputtomasti. Kannattaa ehkä kysyä siltä joka kieltäytyy.

Vierailija
96/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä häistä tai talonrakentemisesta puhuminen olisi vain joku pariskuntajuttu? Paljon mielummin juttelen häistä sinkkuna olevan kokin/alaan tuntevan kanssa ja talonrakentamisesta taas äskettäin talonsa tehneen kanssa, kun jonkun parisuhteessa olevan työttömän kanssa?

Samoin ihan "pariskuntaillalliselle" kutsun paljon mielummin sinkkukaverin, joka arvostaa uusia ruokalajeja, kun ylinirson, mutta parisuhteessa olevan kaverin..

Lähinnähän noi on sellaisia vertaistukikeskusteluja, joista sinkku ei välttämättä ymmärrä mitään tai on ehtinyt jo unohtaa tuollaiset pohdinnat, kun on jo eronnutkin kauan aikaa sitten.

Vierailija
97/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että pariskuntailta on tosiaan VAIN pariskunnalle. Olemme lapsiperhe joka on täysin tukiverkoton eli ei ole mummolaa tai isovanhempia, niinkuin usein perheillä on, eikä ketään muutakaan luotettavaa hoitajaa. Enkä jaksa alkaa ihan pienen asian takia järjestämään maksullista hoitajaa tutustuttamiskäynteineen jne

Jos on tullut pariskuntakutsu, ja soitan että emme pääse yhdessä mutta toinen meistä voi tulla, niin sitten onkin ollut vaisua ja vaivaantunutta ja peruttu kutsua. Siis tapauksessa että emme ollut ainoa kutsuttu pari vaan olisi ollut toinenkin pari vieraana.

Nyt ei enää kutsuja tulekaan kun tietävät että emme saa lapsia hoitoon. Kaikilla muilla tutuilla on innokkaat ispovanhemmat hoitoapuna, meillä ei ole (tai no, juopot paskat voisi hoitaa mutta hengen ja terveyden uhalla). Tämä on ihan OK sillä ei kai se ole pariskuntailta jos vain toinen jäsen pariskunnasta menisi.

Vierailija
98/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ehdottomasti kielelttyä. Eihän se yksin tullut jaksa katsella muiden pariskuntien pusuttelua, eikä sillä ole edes tekemistä kun parit viettävät seuraa omien mussukoidensa kanssa ja vetäytyvät aikaisin makkariin.

Vierailija
99/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kiinnostaisi, jos oletetaan ettei puoliso ehdi viettää juhannusta ollenkaan? Kuvitteleeko joku, että sinkut puhuvat vain kumppanin etsimisestä, tinderistä ja irtosuhteista? Vai kuvitteleeko joku, että kun kello lyö 12, aletaan harrastaa kaikille pakollista villiä ryhmäseksiä?

Vierailija
100/448 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa olevat haluavat jutella lähinnä parisuhteessa olemiseen liittyvistä asioista.

Olen ollut monta kertaa ainoana sinkkuna pariskuntien illoissa, joten tiedän.

Onko heillä ollut jotain parisuhderyhmäterapiaa?

Kyllä meillä puhutaan ihan muusta kuin parisuhteessa olemiseen liittyvistä asioista.