Pomo laittanut etätöitä tekeville kokouksia miltei joka aamu kello 8. Että ottaa kaaliin!
Haluaa vain kontrolloida. Että ottaa kaaliin!!! 😡
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitan klo 6 tai 6:30, palsuja on pitkin päivää ja liukumia ei ole kielletty. Nyt jemmassa jo 40 tuntia.
Wau, oikein jo 40 tuntia :D
Mikä järki on kokoustaa joka aamu???
Varmaan ruotsalaisomistuksessa oleva firma...
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa, miten voi vaatia tekemään töitä noin aikaisin?
No jaa, minusta on lähinnä hyvien tapojen mukaista olla laittamatta palavereita alkamaan kahdeksalta, jos ei ole tuttu työkaveri, jonka tietää tulevan aina aikaisin töihin tai asiasta yhdessä sovitaan, jos käytössä on liukumat. Olen isossa talossa töissä ja kysymättä palavereita ei laiteta alkamaan ennen klo 9.
Apua. Ihan pelkkää kiusantekoa, jollei palsussa oikeasti sovita päivän töistä.
Meillä työ on erittäin itsenäistä ja normaalisti asiakkaiden kanssa on kokouksia 8-18, mutta silloin voi käyttää liukumaa. Korona-aikana tuli myös mahdollisuus liukumaan etänä, mutta lupa piti saada esimieheltä ja pitää olla painava syy jne. Käytännössä kokouksia on nyt 9-15 ja ne ovat huomattavasti kompaktimpia ja asiakeskeisiä.
Mun mielestä taas on paljon helpompaa aloittaa nyt palaverit aikaisin, kun ei mene aikaa työmatkoihin.
Aika alariippuvaista toi aikaisin näemmä muutenkin: Meillä klo 8 on ihan normaali kokousten aloitusaika, jos seitsemältä haluaa aloittaa, silloin on asiallista kysyä sopiiko, mutta moni tapaa mielellään jo tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Ketterässä ohjelmakehityksessä ainakin on päivittäinen 'daily scrum', jossa jokainen kertoo mitä teki edellisenä päivänä.
Kyllähän lapsillakin oli Teamsit etäkoulussa kello kahdeksan.
Kaikkien työaika ei ole liukuva. Vanhanaikaista, mutta sellaista se on.
Jos työaika alkaa klo 8 niin sitten se alkaa ja sillä selvä. Teille voi olla yllätys, että monissa työpaikoissa on aamupalaveri joka aamu klo 7. Niissä hommissa ei tehdä etätöitä vaan työt sovitaan päivittäin
Jos ei mitään pakottavaa syytä pitää kokouksia noin aikaisin, niin mikä järki tossa oikeasti on? Olisi paljon järkevämpää yhtiönkin kannalta pitää pikkaisen myöhenpään, jolloin kaikki ovat hyvin levänneitä ja virkeitä. Jos ei ole aamuvirkku ihminen niin ei se ajatustoiminta kyllä varmasti ole parhaillaan puoliunisena heti sängystä ylös kömmittäessä. Siinä sitten silmät ummessa mietitään voittamisstrategioita.
Minä joudun menemään joka aamu työmaalle kello seitsemäksi. Ottaa kaaliin ja on se niin väärin yms. turhanpäiväistä rutinaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mitään pakottavaa syytä pitää kokouksia noin aikaisin, niin mikä järki tossa oikeasti on? Olisi paljon järkevämpää yhtiönkin kannalta pitää pikkaisen myöhenpään, jolloin kaikki ovat hyvin levänneitä ja virkeitä. Jos ei ole aamuvirkku ihminen niin ei se ajatustoiminta kyllä varmasti ole parhaillaan puoliunisena heti sängystä ylös kömmittäessä. Siinä sitten silmät ummessa mietitään voittamisstrategioita.
Niinpä. Laittais työajaksi esim 12-20, jolloin kaikki, niin ilta- kuin aamuvirkut olisivat pirteitä ja tuottavia.
Moneltako se aamupalaveri toimistolla ollessa on? Mun tiimillä on daily stand-up klo 11.30, oltiin toimistolla tai kotona. Jos nyt päättäisin siirtää sen aiemmaksi niin se olisi pelkkää kettuilua ja kyttäämistä.
Tuohon aikaan osa vasta aloittelee työpäivää, osalla puolet pulkassa, ei mitään ongelmaa. Klo 10 sopisi itselleni parhaiten, mutta ei tässä pelkästään mun preferenssin mukaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Laittais työajaksi esim 12-20, jolloin kaikki, niin ilta- kuin aamuvirkut olisivat pirteitä ja tuottavia.
Ja perheellinen ei näkisi lapsiaan juuri lainkaan. Aamunpäivän ovat koulussa ja työajan loputtua onkin aika mennä nukkumaan.
Älä ole nynny. Sanot vaan rohkeasti ettei sulle sovi.
Nyt ei ihan aukene, miten tuo menee. Jos pomo nakittaa tuolla vain etätyöläisiä, mikä estää teitä päättämästä toisin? Mistä hän saa tietää sen?
Onko teillä koko työpaikan väki etänä? Vain osa?
Joku tosin sen jo sanoikin, että tuo on aika sama kuin jos duunipaikalla on palaveri klo 9. Sinunhan ei kotosalla tarvitse herätä kuin sen pienen hetken aiemmin, että ennätät panna kahvin porisemaan, käväistä vessassa ja avata läppärin. Sitten palaverin jälkeen syöt aamupalan ja käyt suihkussa ja pukeudut.
Jaxuhalit ap. On todella julma pomo sinulla. terveisin klo 5.30 työpäivänsä aloittava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja perheellinen ei näkisi lapsiaan juuri lainkaan. Aamunpäivän ovat koulussa ja työajan loputtua onkin aika mennä nukkumaan.
Koululainen nukkumaan klo 20?!!! No ei kyllä edes ekaluokkalaiset mene kahdeksalta illalla nukkumaan.
Joka tapauksessa palavereilla ei ole pakko aloittaa ja lopettaa työpäivää. Silloin ne eivät sulje pois myöskään työaikajoustoja. Ja jokainen voi tehdä tunnit kasaan parhaaksi näkemällään tavalla.
Ei jumankekka, siis klo 8 laittanut palaverin. Karseeta :(
Mulle työnantaja on laittanu aamuvuoron klo 7 ja usko tai älä, mutta mulla on sellanen kellokortti, joka pitää olla leimattuna tohon klo 7 aikaan aamusta. Ja siitä heti pitää alkaa tekeen töitä. Mikä näitä työnantajia vaivaa... peevele kun saa yhtään omaa-aikaa töissäkään.