Mitä teetä teenjuojalle? Kahvinlipittäjä kyselee.
Minkälaista teetä teenjuoja haluaa kylässä? Käykö joku pussitee? Merkki/maku? Mikä irtotee sopii? Käytössä ovat siis vain marketin valikoimat, mitään erikoisuuksia nyt ei ehdi hankkimaan. Haluaisin olla kuitenkin kohtelias ja hyvä emäntä, joten ehdotelmia teeihmiset, kiitos.
Kommentit (73)
Täällä kysyttiin marketin teetä ja täällä tarjotaan jotain nordqvistiä ja forsmanin ym. Ruohojuuren c_l_i_p_p_e_r_i_ä
Jos tällä tavoin saa ketjussa puhua niin minä ehdottomasti haluan vain vanhojen teepuun lehtiä joita ollaan käsitelty jalohopealla c-l-í-p-p-é-r metalilla maskuliiniseksi tai neutraaliksi käsittelemättä niitä sen enenpää. Poiminnasta suoraan pimeään kuivumaan.
Toxinen tee on täysin paskaa. On se hyvä kuin on toxiset ja maskuliiniset teelehdet ollaan käsitelty poiminnan jälkeen neutraaliksi ja jaloiksi kaikille.
Tykkään silti käsittelemättömistä irtoteelehdistä.
Toxinen tee on täysin paskaa. On se hyvä kuin on toxiset ja maskuliiniset teelehdet ollaan käsitelty poiminnan jälkeen neutraaliksi ja jaloiksi kaikille.
Tykkään silti käsittelemättömistä irtoteelehdistä.
Liptonin irtoteetä saa myös ihan perus marketista.
Vierailija kirjoitti:
Liptonin irtoteetä saa myös ihan perus marketista.
Ps. Yellow labelin.
Vierailija kirjoitti:
Pussitee on teenjuojalle sama kuin pikakahvi kahvinjuojalle. Teenhaudutuspalleron saa parilla eurolla ja pussillisen irtolehtiteetä toisella mokomalla. Jos on usein teenjuojia kylässä / haluaa heitä ilahduttaa niin tuo on kelpo varustus. Maustamattomalla irtolehtiteellä ei voi mennä pieleen, plussaa jos on sekä musta että vihreä vaihtoehto. Kiitos huomaavaisuudesta!
Itse tykkään enemmän teenhaudutuspusseista, kuin metallipalloista, joiden putsaaminen on inhottavaa. Löytyy kaupassa kahvinsuodatinpaperin vierestä useimmiten.
Itse juon sekä teetä että kahvia, mutta kyllä mun mielestä monet pussiteet on vielä kamalampia kuin pikakahvi. Tosin juon kyllä mukisematta pussiteetäkin, jos muuta ei ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kysyttiin marketin teetä ja täällä tarjotaan jotain nordqvistiä ja forsmanin ym. Ruohojuuren c_l_i_p_p_e_r_i_ä
Jos tällä tavoin saa ketjussa puhua niin minä ehdottomasti haluan vain vanhojen teepuun lehtiä joita ollaan käsitelty jalohopealla c-l-í-p-p-é-r metalilla maskuliiniseksi tai neutraaliksi käsittelemättä niitä sen enenpää. Poiminnasta suoraan pimeään kuivumaan.
Clipperiä on tarjolla ihan perusmarketeissa.
Minulle käy tarjoilussa mikä tahansa tee. Ei minun siitä tarvitse nauttia. Ja jos ei ole teetä, voin hyvin ottaa kahvia. Ei minun siitäkään tarvitse nauttia. Minun tarvitsee ainoastaan näytellä pitäväni siitä, ja olla kohtelias.
Nautinnot varaan omaan kotiin. ;) Siis teenautinnot, senkin pervopeput!
Vierailija kirjoitti:
Meidän pienessä K-Marketissa on Clipperiä ja useampaa laatua.
Minä join päivittäin teetä useita kuppeja 15 vuoden ajan. Pahinta olivat Yellow Label ja maustamattomat teet.
Keisarin morsian on omaan makuuni hyvä pussitee. Tiikerin päiväuni on melkein samanlainen, siinä on vaan hunajaa lisänä. Näistä tulee kehuja ulkomaalaisilta ystäviltä.
Clipper on laadukas markettipussitee. Teekanne maistuu hirveälle omaan makuuni.
Roiibos jakaa mielipiteitä, että onko se hyvää vai ei. Minusta Aavikkokerma, jota saa marketeista irtoteenä, on hyvää.
Vihreän teen saa helposti pilalle, jos sitä ei osaa hauduttaa oikein.
Valkea tee on maultaan miedoin ja hennoin.
Liptonilla oli jossain vaiheessa maustettuna pussiteenä mustikkakuppikakkua ja sitruunamakaronia, jotka olivat tosi hyviä.
Ostaisin teesekoituksen, josta teenjuoja saa valita mieleisensä.
Pakko tulla kommentoimaan myös, että mitä tahansa muuta pussiteetä kuin Yellow labelia 😁 Ihan hirveää!
Vihreää ja valkoista teetä ei saa polttaa sata-asteisella vedellä. Itse en halua mustaakaan teetä niin, että kestää 20min jäähdyttää yksi pieni kupillinen.
Pyramiditeepussit ovat yleensä ihan hyviä.
Teen juonnissa seura on myös tärkeää ja ilmapiiri. Ikävä kyllä kuon olen juonut clipperin teetä niin olen ollut kaikista vastenmielisessä seurassa etkä voi tunteilleni mitään vaikka kuinka alanuolittaisit. Eri teelaadut myös vaikuttavat ilmapiiriin ja seuraan.
Clipperin juojat ovat olleet jotenkin liian veteliä ja nipottavia. Onneksi olen vain kerran juonut tai siis vain yhden ihmisen seurassa clipper teitä enkä toivo samaa uudestaan. Parasta teetä jota olen juonut kuin otetaan seura ja ilmapiiri mukaan on ehdottomasti perheeni kanssa.
Osta sellainen pussiteelajitelma, missä on viittä erilaista teelaatua, eiköhän teenjuoja löydä niistä itselleen sopivan.
Jos lähdet teekaupasta arpomaan satojen lajien joukosta, voi valinta silti mennä metsään.
Jos on yhdestä vierailukerrasta kiinni, kyllä vieras juo sitä mitä on tarjolla.
Ei kukaan mene kylään ja ilmoita siellä, että minulle kelpaa vain tietty laatu.
Vierailija kirjoitti:
Liptonilla oli jossain vaiheessa maustettuna pussiteenä mustikkakuppikakkua ja sitruunamakaronia, jotka olivat tosi hyviä.
Sitruunamakaroni ei kuulosta hyvältä edes teemakuna.
Tee on sinänsä täysin paskaa. Puerh cha on ihan hyvää. Kiinan hallitus suojelee puerh teekakkua joka ollaan valmistettu vuonna 1911 ja se kuuluu perheelleni.
911 isn't a joke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitruunamakaroni ei kuulosta hyvältä edes teemakuna.
...sitruunaspagetti voisi maistua paremmin.
Olen hifisti kahvinjuoja. Olen tutkinut teelaatuja kuitenkin ja tässä pari huomiota: useimmat kiinalaiset teet ovat yleensä herkempiä veden lämpötilalle kuin intialaiset, jota aiemmin länsimaissa yleisemmin on käytetty.
Jos sulla käy silloin tällöin joku teenjuoja, kannattaa hankkia pieni metallipurkki intialaistyyppistä mustaa irtoteetä. Vieraalle haudutat teen lämmitetyssä kannellisessa astiassa riittävän pitkään ja kaadat kuppiin teesihdin läpi. Siinä ei pitäisi olla valittamista.
Vihreän teen tosiystävät ovat niin tarkkoja kaikesta, ettei kannata paneutua kun et itse ole teen harrastaja. Jokunen pussi voi silti varalla olla.
Mulla ei ollut mitään käsitystä miten hyvää tee on ennenko menin Lontooseen asumaan.
Sen jälkeen ei liptoneita ole juonut.
Toinen: Seri Songket. Ihania makuja.
Mustaa teetä, vihreää tai valkoista teetä, maustamatonta rooibosta.
Itse tykkään kardemummateestä ja bergamottimaustetut menevät myös, mutta ne Keisarin morsiamet sun muut 😬😳👎