Mitä teetä teenjuojalle? Kahvinlipittäjä kyselee.
Minkälaista teetä teenjuoja haluaa kylässä? Käykö joku pussitee? Merkki/maku? Mikä irtotee sopii? Käytössä ovat siis vain marketin valikoimat, mitään erikoisuuksia nyt ei ehdi hankkimaan. Haluaisin olla kuitenkin kohtelias ja hyvä emäntä, joten ehdotelmia teeihmiset, kiitos.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut mitään käsitystä miten hyvää tee on ennenko menin Lontooseen asumaan.
Sen jälkeen ei liptoneita ole juonut.Toinen: Seri Songket. Ihania makuja.
Lipton on parempi.
Vaikuttaa siltä, että on järkevintä pyytää teenjuojia tuomaan omat teet mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan joku perus lipton/twinings musta pussitee. Yleensä paljon teetä juovalla on oma suosikkinsa, mutta maustamaton musta tee on turvallinen valinta tarjoilun järjestäjälle joka ei välttis vieraansa suosikkimakua tiedä.
Hyi s*tana, inhoan noita. Olin kerran juhlissa ja emäntä mainosti teevalikoimaansa: kaikki oli earl greytä vain eri valmistajien. Jostain syystä join poikkeuksellisesti kahvia.
Pussitee on todella muruksi hakattua heikkolaatuista teepurua. Siitä ei saa teen makuista millään.
Suosittelen satsaamaan irtoteehen, niin se ilahduttaa itseäkin kun pääsee hyvän teen makuun. Harva suomalainen on koskaan juonutkaan oikeaoppista teetä! Se on herkkua :)
Parhaita on tietenkin jotkin teehuoneen teet. Mutta marketeistakin voi löytää ihan hyviä. Kannattaa napata vaikka joku sisällöltään mahdollisimman rehdin oloinen, ei mitään esansseilla maustettua. Ei Liptoneita tai Twiningssejä. Ei Earl Greytä.
Jos pussiteelinjalle menee, niin silloi Clipper lienee turvallisin valinta. Ne pussit ei ole sellaisia myrkkyteepusseja, niin kuin ne valkaistut mikromuovinyssäkät.
Harvaa teetä haudutetaan kiehuvaan veteen, joten kannattaa kysyä vaikka vieraalta vinkkiä siihen, kuinka paljon kylmää vettä tarjoilee joukkoon :) Mutta ele on tärkein, ei kannata stressata.
Minä olen teenjuoja ja juon kylässä sujuvasti sitä, mitä tarjotaan. Kotiin en osta Liptonin pussiteetä enkä Forsmanin irtoteetä. Markettivalikoimista valitsen mieluummin Nordqvistin teen pusseissa tai irtona. Maustetut käyvät, samoin maustamattomat, mutta vihreä tee pitää hauduttaa oikein, jotta sen voi juoda.
Kahvinjuojan vierasvaraksi käy mielestäni jokin pussiteesekoitus ja lisäksi maustamatonta pussiteetä. Pieniäkin paketteja on myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut mitään käsitystä miten hyvää tee on ennenko menin Lontooseen asumaan.
Sen jälkeen ei liptoneita ole juonut.Toinen: Seri Songket. Ihania makuja.
Lipton on parempi.
Minäkin asuin Leedsin kulmilla. Lipton on parempaa, kuin heodän paikallinen Yorkshire tee.
Lipton on aivan hirveää lattialta lakaistua skeidaa. Samaa sarjaa kuin vaikka joku Saludo kahvirintamalla. Ja tosiaan kannan itse omat teepussit mukanani, ettei tarvitse nolata isäntäväkeä, eikä toisaalta juoda Lipton-paskaa, joka maistuu pahalta ja saa aikaan päänsäryn.
Jos ei tiedä juojan makua, varminta kun varaa erilaisia teepusseja: jotain perus maustamatonta mustaa, eri lailla maustettuja mustia, perus maustamatonta vihreää teetä ja jotain maustettua vihreää eli vaikka sitruunalla maustettua. Jos samat teenjuojat käyvät usein, on helppo tarkkailla, mitä valitsevat.
Irtoteen kanssa en alkaisi kikkailemaan, jos en osaa. Usein vieraassa paikassa olen saanut emännän liian kitkeräksi hauduttamaa irtoteetä. Mieluummin haudutan itse pussiteetä sen verran aikaa kuin koen sopivaksi.
Ääni Nordqvistille ja laajalle valikoimalle (esim. Seikkailu jossa jokainen pussi on eri makua). Keltainen Lipton on täyttä p*skaa.
Nyt oli hyvin ohjeistettu.