Miksi suomalaisia miehiä ei kiinnosta romantiikka?
Illalliset kynttilän valossa, kukkien tuominen, matkailu romanttisiin kohteisiin, Andalusian öihin jne?
Kommentit (61)
Ei kehtaa mennä kukkapuskan kanssa eikä viedä kynttilöiden sekaan illalliselle kun tuo nainen jota kuolaan saattaakin seurustella toisen miehen kanssa. Ties vaikka olisivat avoliitossa?
Koska naiset eivät loppujen lopuksi arvosta romantiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset eivät loppujen lopuksi arvosta romantiikkaa.
Näinhän se on. Tuollainen ns perinteinen romantiikka taitaa perustua enemmän Hollywoodiin kuin oikeaan elämään. En itsekään naisena välitä tuollaisesta, eivätkä ystäväni myöskään.
Olen nainen ja pidän itseäni hyvin romanttisena, mutta eivät minusta nuo ap:n mainitsemat asiat mitään romanttista ole. Tai no miksi ei Andalusian yökin voisi olla romanttinen, mutta ihan yhtä lailla romanttinen voi olla vaikka Kuopion yö - ei minulle romantiikka synny jostain paikasta, vaan siitä, millainen tunnelma siellä jonkun toisen ihmisen kanssa on. Sama liittyy vaikka tuohon kynttiläillalliseen - ei se minusta sen romanttisempi ole kuin kynttilätön illallinen. Minusta kynttilät ovat kyllä tunnelmallisia, että ei sillä - mutta en liitä niihin erityisemmin romantiikkaa.
Ja itse olen kyllä elämäni aikana kohdannut miehiä, jotka ovat olleet romanttisia. Noh, yksi heistä jopa sytytteli kynttilöitä makuuhuoneeseen, vaikka ei sellainen itselleni olisi mitenkään merkityksellistä.
Kasvatus, kasvuympäristö ja kulttuuri. Onhan suomalaiset naisetkin todella käytännönläheisiä ja arkisiin asioihin kiinnittyneitä.
Toki Suomestakin löytyy silti monenlaisia ihmisiä, ja on erilaisia perhekulttuureja.
Itselleni romanttisempaa on miehen kanssa patikointi ja telttailu.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on rehellisempää kuin romantiikka.
M
Öö, nimenomaan seksissä ei ole mitään rehellistä nykypäivänä.
Rehellinen "seksi" on sitä, jota saa kerran elämässään jos silloinkaan, koiras laukeaa hädin tuskin emättimeen ja homma oli siinä, ja sitten naaras on poikasen kanssa seuraavat 5 vuotta.
Ateististen yhteisöjen "seksi" taas on ihan puhdasta naisen seksuaalista hyväksikäyttöä.
Mitä suomalaistanttara ymmärtää romantiikan päälle? Ei yhtään mitään.
Ärsyttää kun akat piereskelee nykyisin estottomasti.
Me ei kumpikaan tykätä matkailusta, mutta kyllä minä saan säännöllisesti kukkia ja kynttilänkin mies usein sytyttää ruuan seuraksi. On kyllä suomenruotsalainen mies, edellinen suomalainen mies ei kyllä tehnyt muuta kuin lähinnä vältteli seuraani.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatus, kasvuympäristö ja kulttuuri. Onhan suomalaiset naisetkin todella käytännönläheisiä ja arkisiin asioihin kiinnittyneitä.
Toki Suomestakin löytyy silti monenlaisia ihmisiä, ja on erilaisia perhekulttuureja.
Käytännönläheisyys ja arki ei sulje pois romantiikkaa. Vaikea kuvitella, että aikuisen ihmisen elämä voisi sujua, jos ei olisi minkäänlaista käytännönläheisyyttä ja jos ollaan arjesta ihan irrallaan - ja millaista sellainen elämä sitten oikeastaan olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Öö, nimenomaan seksissä ei ole mitään rehellistä nykypäivänä.
Rehellinen "seksi" on sitä, jota saa kerran elämässään jos silloinkaan, koiras laukeaa hädin tuskin emättimeen ja homma oli siinä, ja sitten naaras on poikasen kanssa seuraavat 5 vuotta.
Ateististen yhteisöjen "seksi" taas on ihan puhdasta naisen seksuaalista hyväksikäyttöä.
Jaahas siitoshullukin pääsi paikalle.
Meillä kyllä laitetaan kynttilät pöytään ja kaunis kattaus, jos ihan kahdestaan päästään illastamaan. Tulee myös välillä kukkia ja viedään tunnelmoimaan kauniisiin paikkoihin. Mieheni ei ole suomalainen.
Tulee kallimmaaksi kuin huumeet, liikaa vaivaa eikä edes pärise. Ei kiinnosta.
Mulle on ihan sama kiinnostaako jotain romantiikka vai ei. Valitsisin ystävällistä seuraa, en kylmää. Olen itse kai romanttinen omassa mielenmaisemassa. Jos joku mies olisi romantikko, se olisi kai plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännönläheisyys ja arki ei sulje pois romantiikkaa. Vaikea kuvitella, että aikuisen ihmisen elämä voisi sujua, jos ei olisi minkäänlaista käytännönläheisyyttä ja jos ollaan arjesta ihan irrallaan - ja millaista sellainen elämä sitten oikeastaan olisi?
Miten saitkin tuon väännettyä noin? Että joko ollaan todella käytännönläheisiä ja arkisiin asioihin kiinnittyneitä, tai sitten ollaan IHAN irrallaan arjesta? :D
Haloo
Ei minkäänmaalaista miestä kiinnosta, toiset vaan esittää paremmin. Ja ehkä laajemmassa mittakaavassa kyse on suhteen tasapainosta. Joissakin perinteisemmän työnjaon maissa nainen hoitaa yksin kotityöt ja lapset, mies sitten korvaukseksi leikkii olevansa naisen kotkotuksissa mukana (ja maksaa kaiken). Suomessa ja muissa tasa-arvoisemmissa maissa miehillä ei ole enää motivaatiota vetää sitä teatteria. Nainen ei enää teeskente tykkäävänsä kodinhoidosta ja mies ei teeskentele tykkäävänsä romantiikasta. Vähän yksilöstä riippuu, onko suunta positiivinen vai negatiivinen.
Suomalaiset miehet saavat kokea rakkautta ja romantiikkaa yleensä vain ulkomaanmatkoillaan. Toinen vaihtoehto on mennä naimisiin aasiattaren kanssa.
M