Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teetä teenjuojalle? Kahvinlipittäjä kyselee.

Vierailija
10.06.2020 |

Minkälaista teetä teenjuoja haluaa kylässä? Käykö joku pussitee? Merkki/maku? Mikä irtotee sopii? Käytössä ovat siis vain marketin valikoimat, mitään erikoisuuksia nyt ei ehdi hankkimaan. Haluaisin olla kuitenkin kohtelias ja hyvä emäntä, joten ehdotelmia teeihmiset, kiitos.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia ei lipitetä, teetä lipitetään.

Vierailija
22/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella vaikea kysymys, sillä teevalikoimat ovat paljon suuremmat kuin kahvi. Kahvinjuojalle lähtökohtaisesti kelpaa kahvi kuin kahvi, mutta henkilökohtaisesti en juo vihreää teetä ollenkaan, valkoista ja mustaakaan en mielelläni. Juon yrttiteetä, joka taas sitten teepuritanistien mielestä ei ole teetä ollenkaan, koska tarkalleen ottaen se ei ole teetä lainkaan. Jotkut sen sijaan tykkäävät vaikka mustikkamuffinsin makuisesta vihreästä teestä tai marjateesta, minulta jäisi juomatta. 

Ehkä viisainta on kuitenkin hankkia mahdollisimman perustee, ihan perus lipton. Mitä erikoisempaan tähtää, sitä varmemmin menee pieleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pussiteitäkin saa mut ei Suomesta.

Joten mustaa maustamatonta irtoteetä.

Varmista tuoreus.

Lipton on hirveintä kuraa.

Vierailija
24/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jonkinlainen pussitee-makusekoitus, esim. Nordqvistin Seikkailu. Saa teenjuoja itse valita mitä juo. Kuten moni on jo sanonut niin kaikilla on omat suosikkinsa ja inhokkinsa. Minä en pidä vihreästä teestä enkä maustamattomasta mustasta.

Vierailija
25/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuli kysymys lapaan. Teenjuojia on kahta koulukuntaa, musta tee ja vihreä tee. Eli varaa kotiin Lipton Yellow label mustaa teetä, sekä Lipton vihreä tee, lemon flavour. Jos ei jompikumpi kelpaa, niin olkoon ilman.

Vierailija
26/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon vain yrttiteetä, joka ei tosiaan ole teetä ollenkaan kuten aiemmin eräs vastaaja jo sanoi. Mulle siis kävisi ihan mikä tahansa pussitee (irto myös mutta ei tarvitsisi nähdä vaivaa), kunhan ei ole varsinaista teetä. Rooibos, piparminttu, kamomilla, noita saa marketista. Katsoo vain paketista ettei pohjana ole mustaa teetä ja sitten mausteena esim. minttua. Myös sekoitukset kävisivät mulle.

Merkeistä en osaa tarkemmin sanoa kun juon irtoteetä jota en osta marketista.

Vierailija
27/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus lipton yellow label pussitee vastaa laadultaan puerh teetä kuin sitä pussia käyttää vain kerran ja tiputtaa sen keskelle mukia jossa on kiehunutta vettä ja antaa hautua pussin mukin pohjassa ilman lilluttamista 2minutia ja nostaa sen jälkeen pussin pois suoraan lavuaariin esim. Ideana on että tiputtaa pussin mukin pohjaan keskelle ja antaa sen hautua sen pussin mukin pohjalla pinnan alla. Tällä tavalla oikeasti kuninkaallisetkin juovat lipton yellow label pussiteetä. Perus twinings vastaa laadultaan darjeeling teetä eikä twinings early grey pussia tarvi hauduttaa niin "hienostuneesti" kuin liptonin yellow labeliä. Twinings early gray voi vain lilluuttaa ja dippailla vedessä. Siinä vähän musiikkiakin kuningas teeltä teepussien suhteen.

Voit alanuolittaa mutta et väittää järjellä että olen väärässä. Toki voit lillutella liptonin yellow label pussiteetä ja dippailla sitä vedessä jos haluat paperin maun teehen. Joissain hienostuneissakin irtotee laaduissa on myös paperinen maku...

Vierailija
28/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän teenjuojasta. Toisen tykkäävät "teestä" eli aromatisoiduista sekoituksista tyyliin Nordqvistin Keisarin morsiamet ja Liptonin mustikkakuppikakut. Toiset taas ennemminkin siitä itse teestä. Silloin kannattaa valita joku klassisesti maustettu, esim. Earl Grey tai maustamaton tee. Kohteliasta olla mustaa ja vihreää tarjolla. Esim. Clipperin pussiteet ihan ok, jos ei halua irtoteetä ostaa. Halvat irtoteet eivät ole yhtään sen parempia kuin hyvät pussiteet. Mutta ei Lipton Yellow Labelia ;)

”Nordqvistin Keisarin morsiamet”

😍😍😍😍😍

MUN LEMPPARI IKUISESTI!!!

Vierailija
29/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt että iso osa teenjuojista juo maustamatonta mustaa tai vihreää teetä. Itsehän litkin kaikkea halvasta kalliiseen. :D Mutta jos haluat pelata varman päälle, maustamatonta teetä, oli se sitten mitä tahansa. 

Ps. Kiitos kun huomioit teenjuojat!

Vierailija
30/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti maustamatonta teetä. Muuten ei ole väliä.

Vierailija
31/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi niin monet täällä haukkuvat Liptonin maustamatonta mustaa pussiteetä.Se on ainoa tee, jota minä juon. Saan maustetusta teestä helposti päänsäryn merkistä riippumatta ja muiden merkkien musta muka maustamaton tee aiheuttaa tuota myös. Kaupan oman halpamerkin maustamaton musta pussitee kaikkein pahinta kuraa on. En ymmärrä, miksi joku tuotakin ostaa kun 50 pussin pakkaus Liptonia maksaa Prismassa alle 2 euroa.

Vierailija
32/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus lipton yellow label pussitee vastaa laadultaan puerh teetä kuin sitä pussia käyttää vain kerran ja tiputtaa sen keskelle mukia jossa on kiehunutta vettä ja antaa hautua pussin mukin pohjassa ilman lilluttamista 2minutia ja nostaa sen jälkeen pussin pois suoraan lavuaariin esim. Ideana on että tiputtaa pussin mukin pohjaan keskelle ja antaa sen hautua sen pussin mukin pohjalla pinnan alla. Tällä tavalla oikeasti kuninkaallisetkin juovat lipton yellow label pussiteetä. Perus twinings vastaa laadultaan darjeeling teetä eikä twinings early grey pussia tarvi hauduttaa niin "hienostuneesti" kuin liptonin yellow labeliä. Twinings early gray voi vain lilluuttaa ja dippailla vedessä. Siinä vähän musiikkiakin kuningas teeltä teepussien suhteen.

Voit alanuolittaa mutta et väittää järjellä että olen väärässä. Toki voit lillutella liptonin yellow label pussiteetä ja dippailla sitä vedessä jos haluat paperin maun teehen. Joissain hienostuneissakin irtotee laaduissa on myös paperinen maku...

Twinings Early grey on kalliimpi mutta siinä on hienostuneempi maku, minun mielestä se maistuu ihan parfyymiltä.

Lipton yellow label on paljon parempi mielestäni. Mutta tykkään molemmista jos on tarjolla mutta valitsisin liptonin.

On hienoa katsoa kuin liptonin flavonoidit hautoutuu oikeaoppisesti haudutettuna 2dl mukin pohjalle.

Vierailija
33/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjoat vihreää teetä, siitä tulee kitkerää liian kuumassa vedessä. Eli joko hanki sellainen vedenkeitin jolla voit säätää veden lämpöasteen, tai sitten keitä kiehuvaksi ja tarjoa vain mustaa teetä. 

t. inhosin vihreää teetä vuosia, koska se oli valmistettu aina väärin = kitkeräksi 

Vierailija
34/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi niin monet täällä haukkuvat Liptonin maustamatonta mustaa pussiteetä.Se on ainoa tee, jota minä juon. Saan maustetusta teestä helposti päänsäryn merkistä riippumatta ja muiden merkkien musta muka maustamaton tee aiheuttaa tuota myös. Kaupan oman halpamerkin maustamaton musta pussitee kaikkein pahinta kuraa on. En ymmärrä, miksi joku tuotakin ostaa kun 50 pussin pakkaus Liptonia maksaa Prismassa alle 2 euroa.

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
35/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussitee käy tosi hyvin! Kieltämättä kolmen sinetin tee ja liptonin yellow label alkavat jo kyllästyttää, mutta niitäkin juon mukisematta. :D Itse ostaisin jonkun lajitelman. Esim nordqvistilla on pussilajitelmia, joissa on mustaa, vihreää, maustetta ja maustamatonta. :)

Vierailija
36/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarjoat vihreää teetä, siitä tulee kitkerää liian kuumassa vedessä. Eli joko hanki sellainen vedenkeitin jolla voit säätää veden lämpöasteen, tai sitten keitä kiehuvaksi ja tarjoa vain mustaa teetä. 

t. inhosin vihreää teetä vuosia, koska se oli valmistettu aina väärin = kitkeräksi 

Minulle kelpaa myös sellainen. Tosin ostin hiljattain vihreää irtolehtiteetä ja haudutin n.90 asteeseen ja siihen tuli paljon fluoria mutta 80asteessa ei ja kyseessä on isolehtinen vihreä tee.

Hyvää joidenkin tuoreiden vihannesten jälkeen minun makuuni.

Vierailija
37/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan , kun join vain teetä, olin pitkällä kesälomareissulla Itä-Euroopassa. Joka paikassa oli tarjolla kaameita makuteesekoituksia, ilmeisesti ne olivat silloin jotain uutta ja trendikästä. Ah sitä autuutta, kun sain McDonaldisissa kupillisen Lipton Yellow Labelia. 

Vierailija
38/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustettu tee ei edes ole teetä. Harmi kuin on ihmisiä ketkä tekevät tälläistä kysyntää ihmisten arkeen. Olen alkanut jo vähän vihaamaan kitkerä sanaa.

Nykyään kaikki luulee että sokeri on jotain ravintoa ja kaikki ollaan jalostettu joksikin paketiksi mikä ollaan "maustettu" sokerilla. Ei hyvää päivää sokeri addikteille jos teenjuojista puhutaan.

Vierailija
39/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan , kun join vain teetä, olin pitkällä kesälomareissulla Itä-Euroopassa. Joka paikassa oli tarjolla kaameita makuteesekoituksia, ilmeisesti ne olivat silloin jotain uutta ja trendikästä. Ah sitä autuutta, kun sain McDonaldisissa kupillisen Lipton Yellow Labelia. 

Tiedän tunteen. Minulla oli sama amsterdamissa. Onneksi sentään maustetun teen juojat jättivät teepussikippoon kahvilassa minulle vanhoja liptonin yellow label teetä.

Se tunne kuin sain teetä vihdoinkin.

Myyjä katsoi että tykkään vissiin teestä :)

Antoi viellä jonkun härvelin mukin päälle mikä ei edes sopinut kanneksi mutta se innostus oli kyllä huippua myyjältä kuin hän halusi palvella.

Vierailija
40/73 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukka, Clipper, Yogi