Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira vasta kymmeneltä aamulla ulos?

Vierailija
10.06.2020 |

Ollaan etätyössä ja herätään arkenakin yleensä noin klo 10 ja silloin viedään koira heti ulos. Naapuri on nyt kuitenkin saanut päähänsä, että koiran täytyy kärsiä myöhäisestä ulos viennistä, vaikka koira nukkuu tyytyväisenä vieressämme kunnes heräämme. Osaa kyllä tarvittaessa myös herättää jolloin viemme ulos. Mutta onko tämä nyt mielestänne jotenkin väärin, että koira on 10-12 tuntia pissaamatta, jos nukkuu itsekin tuon koko ajan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira nukkuu tyytyväisenä, niin asia ok.

Zinc

Vierailija
2/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä on koiran ikä kuukausina aikusella koiralla tuo on ihan maksimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi ette vie sitä ulos just ennen nukkumaanmenoa. Tuskin te tai koira nukutte kahtatoista tuntia?

Tai niin mä tein silloin kun mulla vielä oli koira. Jos jostain syystä yöllä oli univaikeuksia ja tiesin että haluan nukkua myöhään jos saan nukahdettua, niin vein sen vielä yölläkin pissille.

Helteellä taas herättiin neljältä, että oli viilee lenkkeillä muutama tunti ja päivällä sitten vaan pikkupissat

Vierailija
4/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, noin lähes kaikki tekee. Minä käytin eilen yhdentoista jälkeen ja vasta nyt olen nousemassa ylös.

Vierailija
5/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vien vasta kymmeneltä. Käytän illalla viimeisen kerran ulkona puolelta öin.

Tavallisesti käytän 7.30 kun lähden töihin, vastaavasti illalla siinä ennen kymmentä kun menen nukkumaan. Koiralle yön pituus ei sinänsä ole muuttunut.

Vierailija
6/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se naapuri tietää mihin aikaan illalla olette vieneet koiran viimeisen kerran ulos? Kymmenen tuntia yöllä pissaamatta ei yleensä tuota ongelmia normaalille koiralle, mutta 12 tuntia alkaa olla jo paljon.

Vierailija
7/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Välillä vien aikaiseen, välillä myöhempään. Mun koira kyllä herättää, jos haluaa aikaisemmin ulos. Muuten nukkuu tyytyväisenä ja odottelee.

Vierailija
8/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän naapurina olisin huolissani,kun koirat jääväät 9 tunnin ajaksi yksin kun omistajat ovat töissä.

Vierailija
9/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi ette vie sitä ulos just ennen nukkumaanmenoa. Tuskin te tai koira nukutte kahtatoista tuntia?

Tai niin mä tein silloin kun mulla vielä oli koira. Jos jostain syystä yöllä oli univaikeuksia ja tiesin että haluan nukkua myöhään jos saan nukahdettua, niin vein sen vielä yölläkin pissille.

Helteellä taas herättiin neljältä, että oli viilee lenkkeillä muutama tunti ja päivällä sitten vaan pikkupissat

Voi kyllä vietäisiin, mutta kun sama naapuri valittaa sitten isännöitsijälle että rampataan hiljaisuuden aikana rapussa....

Vierailija
10/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se naapuri tietää mihin aikaan illalla olette vieneet koiran viimeisen kerran ulos? Kymmenen tuntia yöllä pissaamatta ei yleensä tuota ongelmia normaalille koiralle, mutta 12 tuntia alkaa olla jo paljon.

Ei saa viedä kello 22 jälkeen illalla kun alkaa hiljaisuus ja sitten hermostuvat sekä isännöitsijä että naapuri. Ja kyllä, säästetään omakotitaloon...

Vierailija
11/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on mulkero naapuriksi sattunut. Huolehtisi oikeasti hädässä olevista eläimistä, mutta sinne astihan ei tuo "huolenpito" jostain syystä tietenkään oletettavasti riitä.

Me kokeiltiin meidän koiran, aikuinen uroscollie, pidätyskykyä, kun vaan aamulla odoteltiin, että milloin haluaa herra ulos. Käytettiin illalla jotain klo 21 aikaan pissalla. Ja seuraavana päivänä tuli siitä käynnistä 16 tuntia, kun tuli hakemaan mammaa ulos. Heräs päikkäreiltä. Täysin koiran ehdoilla ja valmiina oltiin. Kunhan katsottiin uteliaisuuttamme.

Ja niille, jotka nyt sanovat, että ei viedä tarpeeksi usein ulos, tiedoksi, että mies työskentelee kotona, ja "hyppää heti", jos koira pyytää, lisäksi aamuisin tunti ja iltapäivällä pari, kolmekin tuntia esim. metsissä. Minä menen vielä sitten omat lenkit koiran kans. Lyhyemmät tosin.

Vierailija
12/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mikä on koiran ikä kuukausina aikusella koiralla tuo on ihan maksimi.

No ei riipu, koirat on yksilöitä kuten kaikki muutkin elävät olennot. Joidenkin on käytävä pissalla 3 tunnin välein, joidenkin 10h välein. Ja jos ei koira pääse ulos, se tekee tarpeensa sisälle. Joka on toki koiraa kohtaa väärin, en sitä sano. Mutta jos kerran koira osaa pyytää ulos ja silloin pääsee ulos, eiköhän se sillä tuo asia hoidu?  Toinen juttu on sitten liikunta, saako koira sitä tarpeeksi? 

Vierailija
13/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin koira pääsee yleensä siinä 10 aikaan ensimmäisen kerran ulos, nukkuu tyytyväisenä siihen asti kunnes kuulee, että ulko-ovi alkaa käydä merkiksi. Illalla toki käytämme koiran tarpeillaan ennen kuin menemme itse nukkumaan.

Älä välitä naapuristasi. Itse tunnet koirasi ja sen, pystyykö pidättelemään siihen asti että pääsee ulos.

Vierailija
14/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä vietäisiin, mutta kun sama naapuri valittaa sitten isännöitsijälle että rampataan hiljaisuuden aikana rapussa....

Te olette nyt täysin tuon naapurin hampaissa. Esim. ripuloiva koira viedään vaikka 5 minuutin välein hiljaisuuden aikana ulos. Ja jos ei koira hauku, niin mikä ongelma? Tuskin oviakaan paiskotte. Ja hissiä nyt saa käyttää, vuorotyöläisiä, vieraita, lomamatkalta tuloja vaikka mihin aikaan. Suihkuunkin saa yötyöläinen mennä.

Vierailija
15/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järki käteen. Jos koira kerran nukkuu eikä pyydä ulos, niin on ihan ok ja normaalia. Eri asia olisi, jos koira pyytäisi ulos ja ihminen vain kääntäisi kylkeä.

Meillä koira käy illalla ulkona klo 22 aikaan ja nukkuu tyytyväisenä aamulla kymmeneen tai yhteentoista, jos olemme kotona.

Ei kannata välittää naapurin puheista.

Vierailija
16/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette nyt täysin tuon naapurin hampaissa. Esim. ripuloiva koira viedään vaikka 5 minuutin välein hiljaisuuden aikana ulos. Ja jos ei koira hauku, niin mikä ongelma? Tuskin oviakaan paiskotte. Ja hissiä nyt saa käyttää, vuorotyöläisiä, vieraita, lomamatkalta tuloja vaikka mihin aikaan. Suihkuunkin saa yötyöläinen mennä.

Viedään vaikka kolmelta aamuyöllä tai mihin tahansa muuhun aikaan jos koira pyytää. Mutta jos koira ei pyydä, niin ei viitsistä tapella naapurin ja isännöitsijän(ovat hyvissä väleissä) kanssa turhaan.

Vierailija
17/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikuinen uroskoira ei välillä edes pissaa aamulenkillä, vaikka on ollut iltalenkillä 9- 11 tuntia aiemmin. Olin jossain vaiheessa jopa huolissani, mutta mitään terveysongelmia ei ole ilmaantunut. Raikasta vettä aina saatavilla,  ruoka tarjoillaan kostutettuna. Koira osaa pissata käskystä, ja joskus ottaa "pissa- asennon" jalkaa nostamatta, kun kehotan aamulla pissaamaan. Koirat lienevät yksilöitä rakkonsa suhteen.

Vierailija
18/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viedään vaikka kolmelta aamuyöllä tai mihin tahansa muuhun aikaan jos koira pyytää. Mutta jos koira ei pyydä, niin ei viitsistä tapella naapurin ja isännöitsijän(ovat hyvissä väleissä) kanssa turhaan.

Turhaa tässä on ainoastaan sun naapuri. Oman elämän puutteessa muita kyttäävä paskiainen. Ette tietenkään vie koiraa kenenkään "vaatimuksista" yhtään mihinkään. Totesinpahan vaan, että on ihan sama, jos ei koira hauku tai ette muuten häiritse, mitä tuo naapurisi on mieltä.

On sitten hiljaisuus tai ei, niin ns. normaaliääniä se ei koske. Koiran voi aivan hyvin viedä ulos ympäri vuorokauden. Hommatkoon unilääkkeet tai kuulosuojaimet, jos jokaiseen pikku risahdukseenkin herää.

Valittaisi todellisista ja aika yleisistäkin ongelmista, kuten biletys ja sallitun ajan ulkopuolella tehdyt rempat tai muu OIKEA häiriö.

Onko tuossa jotain muutakin taustalla? Meille sattui muuton jälkeen ihan kauhea hirviö seinän taakse. Selvisi, että oli kaksi eri kertaa yrittänyt ostaa tämän kämppämme. Sai tuon omansa sitten kai halvemmalla. Samanlaiset asunnot täysin, paitsi että meillä aivan ihana piha. Heillä korkea rinne, mihin ei oikein voi mitään laittaa. Se on joskus yllättävän pienestä kiinni se paha mieli ja kateus.

Vierailija
19/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa tässä on ainoastaan sun naapuri. Oman elämän puutteessa muita kyttäävä paskiainen. Ette tietenkään vie koiraa kenenkään "vaatimuksista" yhtään mihinkään. Totesinpahan vaan, että on ihan sama, jos ei koira hauku tai ette muuten häiritse, mitä tuo naapurisi on mieltä.

On sitten hiljaisuus tai ei, niin ns. normaaliääniä se ei koske. Koiran voi aivan hyvin viedä ulos ympäri vuorokauden. Hommatkoon unilääkkeet tai kuulosuojaimet, jos jokaiseen pikku risahdukseenkin herää.

Valittaisi todellisista ja aika yleisistäkin ongelmista, kuten biletys ja sallitun ajan ulkopuolella tehdyt rempat tai muu OIKEA häiriö.

Onko tuossa jotain muutakin taustalla? Meille sattui muuton jälkeen ihan kauhea hirviö seinän taakse. Selvisi, että oli kaksi eri kertaa yrittänyt ostaa tämän kämppämme. Sai tuon omansa sitten kai halvemmalla. Samanlaiset asunnot täysin, paitsi että meillä aivan ihana piha. Heillä korkea rinne, mihin ei oikein voi mitään laittaa. Se on joskus yllättävän pienestä kiinni se paha mieli ja kateus.

Jäi kappale välistä. Piti siis sanoman, että jotkut vinkuu yöllä viemisistä, ja tuo yksi kohta oli niitä varten, ja toiset siitä, että koira ei ole aamulla jo kuuden aikaan pissalla. Kaikenlaisia ikäviä ihmisiä sitä onkin. Aika outo kyttäämisen aihe, kun jonkun koiran aamukusetuksista huolehtii. Ei kulje täysillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi