Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korona on opettanut nauttimaan elämästä

Vierailija
10.06.2020 |

Ennen ravasin joka päivä kaupassa, kun teinit syövät paljon ja aina oli kaksi kassillista ostettavaa ruokaa. Nyt kun olen koronan vuoksi harventanut kaupassakäynnit kerran viikkoon, niin olen huomannut, että kun on hyvin tehty ostoslista, niin kauppareissu hoituu matkoineen tunnissa, ja siinä ajassa saan kukkurakärrillisen kerättyä tavaraa, joista syntyy viikon mittaan hyviä ja monipuolisia aterioita.

Onpa ihanaa, kun ei tarvitse joka aamua aloittaa kauppareissulla. Äsken kävin laittamassa grilliin tulet Sekään ei ole lempipuuhaani, mutta nyt se olikin nautinnollista, kun alla ei ollut kiirettä ja hikistä kaupassa juoksemista. Pihalla oli ihana kesän tuoksu, mukavan lämmintä ja rauhallista.

Hassulta tuntuu, että siihen tarvittiin korona, että vaivauduin opettelemaan tai edes kokeilemaan tällaisia uusia rutiineja. Vaikka olin ennenkin tajunnut, ettei kaupassa käynti ole lempipuuhaani, niin en silti tehnyt mitään epämiellyttävän velvollisuuden vähentämiseksi.

Millä tavalla muut olette oppineet nauttimaan elämästä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet ollut siis typerä ihminen, joka ei suunnittele yhtään ja käyttää aikaansa ihan omituisiin asioihin. Kuinka monta teiniä ruokit?

Minulla on kolme teiniä ja kävin ennen koronaa ja nyt koronan aikana pari kertaa viikossa kaupassa enintään. On ihan helppoa suunnitella perheen sapuskat yksin tai yhdessä teinien kanssa ja kaapista + pakastimesta löytyy aina ruokaa myös. Teinit tekevät nyt toistaiseksi lomalla arkisin perheen ruuat ja pääsemme miehen kanssa töiden jälkeen valmiiseen pöytään.

Vierailija
2/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan 2 kertaa kuussa ruuat kotiin. Lisäksi opin armollisemman ja terveemmän asenteen ruokaan ja liikuntaan. Paino laskenut 4kg ja stressi lähellä nollaa. Tein henkisen luopumisen muutamasta elämäni pakosta ja tarpeesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kanssa yhdessäoloa on ollut aiempaa enemmän. Ja se on tuntunut hyvältä.

Vierailija
4/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinäkin, jos kaupassakäynti on arjen suurin ponnistus.

Vierailija
5/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se ei ole minulle mieleinen homma. Minä taas tykkään tiskata tai silittää tai mankeloida. Ja tiedän, että jollekin toiselle mikä tahansa noista on sellainen työ, jonka mielellään aina lykkää myöhemmäksi.

Ap

Vierailija
6/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se ei ole minulle mieleinen homma. Minä taas tykkään tiskata tai silittää tai mankeloida. Ja tiedän, että jollekin toiselle mikä tahansa noista on sellainen työ, jonka mielellään aina lykkää myöhemmäksi.

Ap

Jotkut käyvät töissä.

Vierailija
7/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jotkut käyvät töissä.

Hyvä, niin minäkin. Ap

Vierailija
8/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa musta tuntuu ettei oikein voi nauttia mistään, niin kuin ennen koronaa. Taidan olla masentunut. Koko ajan epäileväinen kropan pikkuoireista. Kaupassa käynti sekä yleisillä matkustaminen pelottaa edelleen, vaikka tartunnat vähenemään päin.

Vierailija
9/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on laihduttanut ihmisiä varmaan universaalisti.

Ei pääse ravintoloihin vetämään ähkyjä, ei pääse joka päivä kauppaan (tai ei ainakaan lähde altistamaan itseänsä kovin usein, jos on fiksu).

Tämä kaikki johtaa lähes jokaisen ihmisen laihtumiseen.

Se on koronan hopeareunus.

T: Itsellä lähes -10kg koronan aikana.

Vierailija
10/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liki sama homma, lisäksi otin lopputilin inhottavasta työstä. Kun lähelle tulee jotain näin vakavaa ja arvaamatonta, havahtuu siihen että pitäisi elää oman näköistä elämää. 

Vierailija
11/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon säästänyt ruokamenoista kolmisen sataa (20 - 25 %) , kun käyn harvemmin kaupassa.

Vierailija
12/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut olemaan onnellinen ihan niistä perusasioista, mistä pitäisikin. Eli siitä että läheiset ja itse ovat terveitä. Muuta ei tarvita!

Vierailija
13/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuttunut vaan vihaiseksi tästä koronapaskasta. Sain ocd:n tän korona-ahdistuksen takia. Aika menee näissä "pikku askareissa".

Vierailija
14/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan tän koronapandemian jälkeen. Varmaan silloin olen ainakin helpottunut. Onnellinen en ole ollut juuri koskaan.

Vierailija
15/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon säästänyt ruokamenoista kolmisen sataa (20 - 25 %) , kun käyn harvemmin kaupassa.

Wau!