Miten mulla voi edelleen olla nälkä!??!?!!
Aloitin laihdutuksen viikko sitten ja toistaiseksi on sujunut ihan hyvin. Tänään olen syönyt mielestäni ihan hyvin. Annos kaurapuuroa aamulla, sekaan rkl chiansiemeniä, ripaus kanelia sekä mustikoita. Päivällä lounaaksi kanakeittoa johon dippasin yhden tortillaleivän. Lisäksi 250 grammaa raejuustoa. Ja nyt vielä päivälliseksi n. 100 grammaa kanafilettä jonka välissä mozzarellaa ja itsetehtyä pestoa (ilman juustoa) sekä 250 grammaa keitettyjä pakastevihanneksia (parsakaali-kukkakaali-porkkana). Treeninä 45 min cardiopohjainen vatsalihastreeni. Miten voi olla vielä järkyttävä nälkä? Paino 74 kg ja pituus 176 joten on siinä jo läskiä mistä kroppa voisi ottaa energiaa..
Kommentit (22)
Voin kertoa, ettei tuollainen "dieetti", jossa pitää olla nälässä saati tuollainen äärialoitus, tule jatkumaan viikkoa kauemmin. Kutsun tuollaista "eimitään-dieetiksi".
Välillä tulee päiviä kun voisi syödä hevosen. Itse huijaan vatsaa tomaateilla, lähes kalorittomia mutta vatsalle töitä. Ja älyttömän terveellisiä
Mulla on vaihteeksi himo hilloleipiin joten syön yhden kauraleivän hillosipaisulla aamuisin. Lounaaksi söin ruisleipää tonnikalan ja avokadon kanssa. Päivällinen savulohta ja uusia perunoita, jugurttikastiketta ja 1 ruisleipäsiivu voilla. Nyt illalla pari palaa suklaalevystä ja marja-banaanismoothie. Tänään tuli paljon (108g) hiilareita mutta tuli tehtyä hommiakin.
Noista tuli vain 1300kcal joten paino hivuttaa hitaasti alaspäin normaalipainon sisälläkin. 9 vkoa selvitty oikein hyvin. Ei mun normaalikaan kalorimäärä ole korkea, vain n 1500kcal
Vierailija kirjoitti:
Joko syöt lisää tai et syö lisää. Sinä sen päätät. Ei nälkää tarvitse pelätä, nälässä voi ihan viihtyä, kun siihen tottuu. Moni on päivittäin nälässä. Siksi he ovatkin hoikkia.
Juu täytyy sitten varmaan vaan tottua :) mietin lähinnä, että mitä fysiologista siinä on takana, että tulee näläntunne vaikka sitä ylimääräistä olisi? Eli kropalle riittää kyllä energiaa jo omasta takaa mistä ottaa, mutta silti lähettää signaaleja, että pitäisi syödä lisää. Onko joku vanha selviytymisvietti?
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, ettei tuollainen "dieetti", jossa pitää olla nälässä saati tuollainen äärialoitus, tule jatkumaan viikkoa kauemmin. Kutsun tuollaista "eimitään-dieetiksi".
Olen aiemmin pudottanut jo 30 kiloa vuodessa aikalailla samaan malliin ja nyt pitänyt hieman taukoa että kroppa saisi levätä. Nyt ajattelin sitten saada viimeiset pois mutta tuntuu paljon haastavammalta kuin aikaisemmin.
- Ap
Syöt ruokaa, joka vain lisää nälkää. Mitä jos alkaisit syömään siten kuin kehosi tarvitsee?
Joskus mikään ruoka ei riitä ja joskus taas ei tee mieli syödä. Ihan normaalia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko syöt lisää tai et syö lisää. Sinä sen päätät. Ei nälkää tarvitse pelätä, nälässä voi ihan viihtyä, kun siihen tottuu. Moni on päivittäin nälässä. Siksi he ovatkin hoikkia.
Juu täytyy sitten varmaan vaan tottua :) mietin lähinnä, että mitä fysiologista siinä on takana, että tulee näläntunne vaikka sitä ylimääräistä olisi? Eli kropalle riittää kyllä energiaa jo omasta takaa mistä ottaa, mutta silti lähettää signaaleja, että pitäisi syödä lisää. Onko joku vanha selviytymisvietti?
Kroppasi kertoo ravinnon puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aiemmin venyttänyt mahalaukkuasi syömällä liikaa. Senhän takia niillä superlihavillakin tehdään se lihavuusleikkaus, että ovat venyttäneet mahalaukkunsa eikä normaali määrä ruokaa tuo minkäänlaista kylläisyyden tunnetta.
Alikaloreilla ainakin normaalipainoisena niin aluksi on jatkuvasti sellanen pieni jäytävä nälkä. Kannattaa syödä jotain vähäkalorista mahan täytteeksi, jos ruokailut muuten ovat fiksua linjaa. Se nälkä jää hiljalleen pois kyllä ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aiemmin venyttänyt mahalaukkuasi syömällä liikaa. Senhän takia niillä superlihavillakin tehdään se lihavuusleikkaus, että ovat venyttäneet mahalaukkunsa eikä normaali määrä ruokaa tuo minkäänlaista kylläisyyden tunnetta.
Kylläisyyden tunne ei riipu vatsalaukun koosta, vaan ruuan sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Alikaloreilla ainakin normaalipainoisena niin aluksi on jatkuvasti sellanen pieni jäytävä nälkä. Kannattaa syödä jotain vähäkalorista mahan täytteeksi, jos ruokailut muuten ovat fiksua linjaa. Se nälkä jää hiljalleen pois kyllä ajan kanssa.
Vatsaa ei kannata "täyttää" vähäkalorisella täytteellä.
Saa kertoa mikä syömisissäni on pielessä :)
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin pudottanut jo 30 kiloa vuodessa aikalailla samaan malliin ja nyt pitänyt hieman taukoa että kroppa saisi levätä. Nyt ajattelin sitten saada viimeiset pois mutta tuntuu paljon haastavammalta kuin aikaisemmin.
- Ap
Huomaatko, että tuossa dieetissä vältät sokeria, rasvaa, kaloreita ja täyttä vatsaa? Ei vaan ole toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Syöt ruokaa, joka vain lisää nälkää. Mitä jos alkaisit syömään siten kuin kehosi tarvitsee?
Mikäpä ruoka olisi sitten sellaista joka ei lisää nälkää?
Mä meen joka ilta nälkäisenä nukkumaan. Ihana haaveilla huomisen ruuista ja hyvin laihtuu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä ruoka olisi sitten sellaista joka ei lisää nälkää?
Riittävän kaloripitoinen oikea ruoka ilman "kevyt"-lisäyksiä.
Ei tarvita välipaloja, ruokailu ruoka-aikoina riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mä meen joka ilta nälkäisenä nukkumaan. Ihana haaveilla huomisen ruuista ja hyvin laihtuu :)
Urpo