Päiväkodissa työskentelevät!
Olen koulutukseltani lähihoitaja ja työskentelin päiväkodissa parin vuoden ajan noin 5-vuotta sitten. Lopetin kuitenkin hommat, koska ala tuntui liian raskaalta.
Vaihdoin toiselle alalle, mutta nyt on jatko nykyisessä työpaikassa epävarmaa koska koronan takia koko yritys meinaa mennä konkurssiin.
Syksyllä siis joudun luultavasti vaihtamaan työpaikkaa ja mietin että hakisinko töitä myös päiväkodeista. Nykyisellä alalla työllisyystilanne aika huono.
Onko päiväkodeissa sama meno vieläkin eli hoitajia liian vähän suhteessa lapsimäärään? Henkilökunta vedetty äärirajoille ja jaksaminen kaikilla lopussa? Onko mitään ”parannuksia” tullut viimeisen parin vuoden sisällä? :)
Kommentit (43)
Olen vuoropäiväködissa töissä. Nyt kun kesälomat loppuneet niin on taas ainakin toistaiseksi ihan riittävästi henkilökuntaa. Meille tulee melko hyvin sijaisiakin. Hyviä, pitkään listoilla olleita. En ole mitenkään loppu työpäivän päätteeksi, poikkeuksena toisinaan iltavuorot joihin usein kasaantuu haastavimmat lapset. Väsyneitäkin illalla jo varmasti ovat.
Mutta tässä työssä on ehdottoman tärkeää että kun on vapaalla , tekee kaikkea mielekästä, liikkuu, rentoutuu, eikä jää sohvalle nuokkumaan. Väsyttäähän se jos on huonossa kunnossa ja sitten tuleekin se noidankehä ettei jaksa. Toki, huonojakin paikkoja on joissa takuulla kuormittuu enemmän kuin meillä, mutta kyllä siihen palautumiseen voi paljon vaikuttaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennyt huonompaan suuntaan Sak aikojen ym tultua. Hoitaja ei pääse välttämättä tauolle koko päivän aikana koko viikon aikana ja viettää aikaa yksin koko lapsiryhmän kanssa jonkin verran. Jos vaan tietäisin mitä tekisi niin vaihtaisin alaa. Olen aivan loppu!
Höpöhöpö ettet muka kahvitauolle pääsisi koko viikon aikana. Avaa suusi, tauko on laissa määrätty. Jokainen meistä on joskus yksin koko lapsiryhmän kanssa.
teidät HÖPÖHÖPÖN postaajat pitäisi kaikki bannia.
Onko ryhmässä erityislapsia? Kun on noin pieni ryhmä ja vielä avustajakin..saat olla tyytyväinen.