Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko puolisolle kertoa missä on puolenyön aikaan?

Vierailija
30.11.2022 |

Mieheni oli viime viikonloppua työkaverinsa läksiäisissä. Heidän piti mennä syömään työporukalla ja kun miestäni ei vielä lähempänä puoltayötäkään kuulunut kotiin, kysyin, että missä siis ovat (kun tuskin useita tunteja ruokaravintolassa). Mieheni ei vastannut siihen mitään vaan viestitteli toisesta aiheesta. Meille oli tulossa vieraita seuraavana aamupäivänä ja kysyin sitten uudelleen, että missä on ja milloin aikoo tulla kotiin. Ei vastausta, mutta melko pian sitten laittoi viestin, että lähti kotiinpäin.

Olisiko mieheni mielestänne kuulunut kertoa missä on (se on edelleenkin mysteeri minulle) vai olenko minä joku yliutelias akka? Itse aina kerron oma-aloitteisesti miehelleni missä olen ja mieheni on myös aina aiemmin kertonut. Ruokaravintolan tiedän, mutta en loppuillan paikkaa. Minkään toisen naisen luona ei ole ollut, mutta keksittekö miksi ei halua kertoa missä oli?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hirveää olla tuollaisessa kyttäyssuhteessa, jossa pitää tehdä selkoa joka ikisestä liikkeestä. Toivottavasti provo.

Vierailija
2/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain puolison firman juhlista ja heitin sen naispuolisen työkaverin kotiin samalla kun asui matkan varrella. Naurettiin vaan yhessä, kun mun mies oli takapenkillä niin tiutau.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi ettei kysele perään, ellei ole riski että joku hyökännyt kimppuun. Tuollaiset juhlat ovat merkki ettei tule aikaisin kotiin. Ei pidä sopia vieraiden tuloa koskaan aamuksi (ainakaan siten, että kummankin pitäisi olla skarppina). Miehen olisi kannattanut silti kertoa jos menee myöhään. Tuo ei kerro toisesta naisesta mitään automaattisesti. Jos haluat tietää onko mies luotettava, pitäisi tietää arvomaailma, alkot ja somekontaktit jne. Yksityisetsivä ensikerralla ravintolan pihapuskaan? Outoa silti oli että puhuu muusta, eikä vastaa suoraan kyssäriin. Montako otti.

Vierailija
4/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hirveää olla tuollaisessa kyttäyssuhteessa, jossa pitää tehdä selkoa joka ikisestä liikkeestä. Toivottavasti provo.

Jaa itse en olisi taas miehen kanssa, joka salailee menemisiään. Ei ole mitään kyttäämistä vaan ihan normaalia keskustelua kumppaneiden kanssa. 

Vierailija
5/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä lähden työkavereiden kanssa ulos, en mä aikaani siellä halua viettää viestittelemällä ja soittamalla kokoajan puolisolle.

Vierailija
6/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit laittaa puolison puhelimeen family-paikannuksen päälle. Pitää vain vaihtaa puolison tilin tietoihin että hän on alle 12-vuotias niin se toimii. Näyttää tarkalleen missä kulloinkin menee.

Meillä on näin ja Jouni ei ole ollut hukassa laisinkaan.

T: Irmeli

Vierailija
7/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa itse en olisi taas miehen kanssa, joka salailee menemisiään. Ei ole mitään kyttäämistä vaan ihan normaalia keskustelua kumppaneiden kanssa. 

Itse olen elänyt aiemmin aivan erilaisessa suhteessa, jossa puhuttiin asioista avoimesti. Mies taas ei jakanut yhtään mitään exänsä kanssa ja on nyt kyllä yrittänyt opetella avoimemmaksi. Miehellä on siis muutenkin haasteita kommunikoinnissa ja jättää todella usein vastaamatta kysymyksiini (enkä siis niitä jatkuvasti lähettele). Itse koen siis tuon todella omituisena ja epäkohteliaana, että miksi ei voisi vastata. Mies ei ollut mitenkään humalassa kun tuli kotiin kun joku sitä kyseli, että paljonko oli juonut.

Ap

Vierailija
8/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä lähden työkavereiden kanssa ulos, en mä aikaani siellä halua viettää viestittelemällä ja soittamalla kokoajan puolisolle.

En minäkään. Kyse oli yhdestä viestistä. Ja jos minä olen jossain, mies lähettelee minulle jatkuvasti viestejä.

Ap

Vierailija
9/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ilmoitellaan ihan puolin ja toisin, jos suunnitelmat muuttuu ja menee aiottua pidempään. Toki ei "kytätä" ja kysellä mitämiksimilloin vaan toinen saa olla rauhassa, kunhan ilmoittelee ettei toinen turhaan odottele.

Vierailija
10/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia jotkut pitävät normaalia keskustelua kyttäämisenä? Ihan yhtä lailla jos vaikka äitini on menossa kahvilaan tapaamaan ystäväänsä voidaan jutella siitä mihin kahvilaan hän on menossa ja voin vaikka ehdottaa mitä muuta kivaa tekemistä samalla alueella on. Tai sitten kysyn, että tarvitseeko hän kyytiä sinne.

Vierailija
11/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Kyse oli yhdestä viestistä. Ja jos minä olen jossain, mies lähettelee minulle jatkuvasti viestejä.

Ap

Johan kerroit avauksessasi, että laitoit kaksi viestiä puolisollesi, etkä vain yhtä.

Vierailija
12/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisellä tasolla pidetään toisemme tietoisina missä ollaan. Eli jos saunaillasta kaverin luona lähetään jatkoille, niin pistetään viesti tyyliin "lähettiin viä kaupungille jatkoille" ja kun lähetään kotiin laitetaan tyyliin "nyt oon ratikassa". Ja ihan oma-alotteisesti. Ravintoloita ei nimeltä raportoida eikä kysellä (paitsi jos myös ite kaupungilla ja haluu käydä moikkaan toisen seuruetta).

Jos on seuraavana päivänä jotain sovittua heti aamusta (mies tuppaa oleen vähän huonomuistinen näissä asioissa vaikka ois joku sen aloitteesta oleva meno), niin saatan muistuttaa, että "aamulla sitten herätys klo 8", mutta en sen enempää ohjaa kotiin tuloo.

Vierailija
13/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai parisuhteessa kerrotaan, jos lähdetään jatkoille tai johonkin yöksi. Ei tarvitse kysellä perään tai huolestua. Eipä paljon miestä järki päätä pakota.

Vierailija
14/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kuuluu kertoa. En kysele aina, mutta jos sattuisin ihmettelemään "missä nää oot?", niin jos ei suostuisi kertomaan niin jotain hämärää on.

Vierailija
15/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ei kyllä tarvitse yöllä viestejä lähetellä, minä olen silloin nukkumassa.

Vierailija
16/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle ei kyllä tarvitse yöllä viestejä lähetellä, minä olen silloin nukkumassa.

Se viesti laitetaankin silloin kun tiedetään että venähtää, ei yöllä kun ollaan jo jossakin.

Vierailija
17/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on ihan normaalia, että kumppanisi viipyy yötä myöden missä lienee ja sua ei kiinnosta pskaakaan?

Ja sulle on on, että kumppanisi ei kiinnosta sun olinpaikka yhtään?

Vierailija
18/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se viesti laitetaankin silloin kun tiedetään että venähtää, ei yöllä kun ollaan jo jossakin.

Mistä sen aikaisemmin tietää? Jos vaikka klo 23 (olen silloin jo nukkumassa) alkaa tuntua siltä, että mennääs vielä jonnekin pubiin tai baariin tai vielä jatkoille?

Vierailija
19/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kytätä ei.

Musta olis hirveää olla suhteessa, missä kumppani viilettää ilmoittelematta öitäkin muualla.

Miksi olla edes suhteessa?

Vierailija
20/35 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kytätä ei.

Musta olis hirveää olla suhteessa, missä kumppani viilettää ilmoittelematta öitäkin muualla.

Miksi olla edes suhteessa?

Entäs kun puoliso viilettää ympäri maailmaa toisella aikavyöhykkeellä töiden vuoksi? Ei varmaan kannata olla suhteessa, sinun ainakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme