Halpoja keto ruokia
Olen vähävarainen ketoilija. Tarvisin apua mahdollisimman edullisen ketoruoan ostamiseen. Tilanne on se, että minun on kokattava eri ruoat itselleni ja lopulle perheelle. Mitkä olisi halvimpia mahdollisia keto ruokia? Olen laihtunut ketogeenisellä yhteensä 25kg. Vielä 6kg olisi matkaa tavoitteeseen.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastekalaa (seitiä tms) pannulle (voi laittaa vaikka suoraan pakastimesta), reilusti oliiviöljyä, mausteita maun mukaan (suolaa, valkosipulia, inkivääriä), anna sulaa ja kypsyä kannen alla pienellä teholla. Kun alkaa olla kypsää niin käännä kalapalat, samalla purkillinen smetanaa päälle. Anna hautua kannen alla vielä 10min.
Ketogeeninen ruokavalio vaatii rasvaa ja sitä ei seitissä ole!
Et huomannut smetanapurkillista?
O mitä se sun mies syö? Kun on niin paljon sitä mitä se ei syö? Laittaako se itse ruokaa? Vai sinäkö vaan passata ja ukko vielä valittaa!?
Onko palstalla uuden vuoden myötä uusia Ketoilijoita? Itse olin joulun vhh ja nyt paluu ketoiluun.
Itse syön todella laadukkaita tuotteita mutta ruokalasku ei nouse kun vastaavasti ruokaa kuluu vähän.
Mielestäni. ( joku väitti muuta) myös rasvattomammat lihat, kalat ja kanat sopii hyvin ketoon kun ne tuunaa sopivilla tuotteilla ( smetana, majoneesi, kerma) eikä syö liikaa.
Hiilarit mitä syön tulee kasviksista ja vähästä määrästä marjoja.
Mitä suosittelette opiskelijalle, luin juuri että ketoruoka on kallista esim opiskelijalle
- gratiini kanasta, kukkakaalista ja parsakaalista, maustetaan garam masalalla, lisätään kermaa ja juustoa, sitten uuniin
- munakasrulla, täytteeksi jauhelihaa ja vihreitä papuja
- ruusukaali-lihapullavuoka, sekaan voi laittaa myös kirsikkatomaatteja
- seitä uunivuokaan ja päälle kerma-tomaattisalsasekoitus sekä juustoa
- tonnikalapannari (tonnikalaa, chiliä, kananmunia, raejuustoa, juustoraastetta, voisulaa)
- jauheliha-kukkakaalisoselaatikko
Onhan näitä :)
Dietdoctor-sivustolla on paljon ihania reseptejä niin vhh:lle kuin ketoiluunkin. Kannattaa käydä katsomassa sieltä, jos on ruokaideat lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä suosittelette opiskelijalle, luin juuri että ketoruoka on kallista esim opiskelijalle
Ketoruoka EI ole kallista. Kasviksia, rasvaista lihaa, kalaa, kananmunia, rasvaa. Kaikkia noita saa hyvin edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo linkissä oleva kirjoitus on höpöhöpöä. Kirjoittaja ei ymmärrä keto-ruokavalion pointtia. Tietty makaroni on halpaa, mutta ei siitä saa ravintoa, joten nekin rahat menee hukkaan.
Ke : jauhelihakeitto
To: makaronilaatikko
Siinä keto ruuat :)
Vierailija kirjoitti:
Ke : jauhelihakeitto
To: makaronilaatikkoSiinä keto ruuat :)
Joo tai KEsäkeitto ja TOmaattikeitto.
Makrillifileet tomaattikastikkeessa. Edullinen säilyke, joka sopii hyvin vaikka munakkaan lisänä. Ihanteellinen rasva-/proteiinisuhde.
Vihreistä ravintoarvoiltaan ehdoton ykkönen on lehtikaali. On rautaa,c-vitamiinia.. jopa proteiinia on saman verran kuin rasvattomassa maidossa.
Maku melko voimakas. Jos ei mene sellaisenaan, niin helppo tehdä vaikka herkullisia sipsejä.
Vierailija kirjoitti:
Up
Hassua että nostit ketjua! Huomasin etusivulla meinaan tämän ketjun. Itse ajattelin aiemmin että tarvitsisin ehkä nyt ideoita halpoihin ketoruokiin :) kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauden kasvikset, kananmunat, rasvaiset lihat, rasvaiset juustot etc.
Kasvikunnasta käytössä lähinnä kukka, parsakaali, parsa, kaalit, salaatin lehdet ja avokado joka on liian kallis. Chiansiemenet on myös jokapäiväisessä käytössä.
niin ja pinaatti joka aamu alkaa munalla ja lihaa menee reippaasti.
Pinaatin suuren oksalaattipitoisuuden takia, sitä ei tulisi käyttää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauden kasvikset, kananmunat, rasvaiset lihat, rasvaiset juustot etc.
Kasvikunnasta käytössä lähinnä kukka, parsakaali, parsa, kaalit, salaatin lehdet ja avokado joka on liian kallis. Chiansiemenet on myös jokapäiväisessä käytössä.
niin ja pinaatti joka aamu alkaa munalla ja lihaa menee reippaasti.
Pinaatin suuren oksalaattipitoisuuden takia, sitä ei tulisi käyttää ollenkaan.
Luettavaa aiheesta:
https://suomenterveysravinto.fi/blogi/oksalaatit-ovat-haitallisia-munua…
Ketogeeninen ruokavalio vaatii rasvaa ja sitä ei seitissä ole!
https://poptype.co/blogaaja/ketogeeninen-ruokavalio